Cât de des își cumpără românii haine

Cât de des își cumpără românii haine
Publicat: 16/12/2014, 16:27

Grupele de vârstă care cumpără cel mai des, uneori chiar mai des de o dată pe lună, sunt persoanele între 18 și 34 de ani.

Peste 70% dintre cei care își iau haine minim o dată la 3 luni fac achiziția la mall, în timp ce din magazinele stradale de profil doar 50% dintre respondenți cumpără atât de des.

Bucureștiul este orașul cu cele mai multe mall-uri, iar acest tip de centru comercial este locul preferat de locuitorii capitalei pentru achiziționarea articolelor de îmbrăcăminte și încălțăminte pentru peste 45% dintre participanții la studiul GfK. Imaginea diferă față de orașele mari, unde mai puțin de 30% dintre cumpărători vizitează frecvent mall-urile pentru achiziții de haine, dar și față de orașele sub 200.000 de locuitori, unde locurile dedicate unor astfel de cumpărături sunt fie magazinele de profil situate la stradă, fie piețele/ tarabele cu îmbrăcăminte.

Vânzările online de articole de îmbrăcăminte sunt mult mai bine reprezentate în București față de restul țării – 11% din bucureșteni afirmă că își cumpără des haine din online, față de doar 5% în restul țării.

Outlet-urile se numără și ele printre canalele foarte des accesate de către bucureșteni – un sfert dintre ei spun că își cumpără frecvent haine de la outlet-urile care comercializează branduri faimoase.

De asemenea, o treime dintre cei intervievați susține că așteaptă perioada promoțiilor pentru a-și cumpăra articole vestimentare.

Întrebați despre suma pe care au cheltuit-o pe îmbrăcăminte sau încălțăminte în ultima lună, peste 15% dintre românii din urban au declarat că au cheltuit peste 200 lei, media fiind ridicată de către bucureșteni – 22% dintre ei au facut achiziții care depășesc această valoare în luna precedentă.

Mărcile cunoscute sunt prima opțiune cand este vorba de împrospătarea garderobei, atât pentru cei foarte tineri, dar și pentru cei de vârstă medie, peste 50% spunând că preferă să își cumpere produse ale marilor lanțuri de branduri.

H&M conduce în topul celor mai frecventate magazine de brand, la nivel național, dar și în Capitală. Celelalte magazine de profil care conduc în topul preferințelor (cel mai frecvent vizitate) în orașele mari și în București sunt, în ordine, Kenvelo, Zara, C&A, Bershka, Pull&Bear, New Yorker, Stradivarius, Mango și Koton.

Studiul a fost realizat de GfK România pe un eșantion de 1.000 de respondenți din toată țara, cu vârsta de peste 15 ani. Metoda folosită este cea a interviurilor față în față.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
După ce a câștigat 1 milion $ la loterie, o femeie s-a gândit să mai...
Cronica unui 'blat' anunțat. Motivul real pentru care Zanni a fost eliminat și adus înapoi...
FOTO. Antonia, ce apariție! Nimeni nu se gândea că o va vedea așa
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Imagini demențiale cu prezentatorul PRO TV: s-a cherchelit, a făcut show, iar finalul e fabulos!
Actrița celebră, la un pas de PARALIZIE! A descoperit că are o TUMORĂ pe măduvă
EXPERIMENT. Pască plină de mucegai, drob cu probleme şi cozonac fără lapte. Analizele de laborator...
Ce conținea peștele mâncat de fetița de 4 ani și bunica ei, decedate după ziua...
Există români care nu și-au primit pensiile înainte de Paște: „Mi-am făcut niște calcule. Mă...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La cât timp se face verificarea uleiului? Un detaliu foarte important
China a lansat o sondă pentru a colecta eşantioane de pe faţa ascunsă a Lunii
Descoperire ULUITOARE la polii Pământului! Se întâmplă chiar acum
Vârsta de pensionare ar putea crește în România. Datele care ar duce la o decizie...
I-a cerut soțului o fotografie cu bebelușul celui mai bun prieten al său, dar a...
Se spală rufe azi, în Joia Mare? Ce spun preoții
Mioara Velicu rememorează copilăria autentică de la sat: „Am crescut într-o familie cu 8 copii....
Ce a declarat Florin Piersic de pe patul de spital: "Asta e cel mai important"
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
SUA încearcă să convingă Rusia și China să nu folosească Inteligența Artificială la armele nucleare