Prima pagină » Magazin » Cât de benefic este să iei aspirină preventiv?

Cât de benefic este să iei aspirină preventiv?

Cât de benefic este să iei aspirină preventiv?
Multe persoane consideră că aspirina luată preventiv face bine, însă cercetătorii le dau teoria peste cap. Administrarea unor doze mici de aspirină, în fiecare zi, pentru a preveni un atac cardiac la persoanele care nu suferă de afecțiuni cardiovasculare face mai mult rău decât bine.

Constatarea a fost făcută în urma unui studiu publicat în Archives of Internal Medecine, realizat de cercetători de la Universitatea St. George din Londra, care a avut la bază datele colectate în urma a nouă cercetări clinice la care au participat 100.000 de persoane.

Chiar dacă administrarea aspirinei zilnic, în doze mici, a dus la o scădere cu 10% a riscului de a suferi de o boală cardiovasculară, aceasta nu a determinat și o scădere notabilă a deceselor cauzate de un accident cardiovascular sau de cancer, având în schimb alte efecte secundare. Astfel, riscul de hemoragii interne ce pun în pericol viața unui pacient a crescut cu 30% în urma administrării zilnice a aspirinei.

Concluzia studiului a fost că riscurile sunt mai mari decât beneficiile la pacienții cu o stare de sănătate bună, care nu au fost diagnosticați cu vreo boală cardiacă, dar care iau zilnic aspirină în doze mici.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Tragedie înainte de nuntă! Nepotul lui Mircea Rednic, Marius Totolici, a murit în somn la doar 37 de ani
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Minunea de la Cluj: satul care și-a dublat populația cu o strategie neașteptată. Case și terenuri pentru tineri
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Fac provizii pentru iarnă! Șerban Copoț a copt 120 kg de vinete. Rețeta Annei Lesko de roșii marinate, secretul gustului unic
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
O lucrare a lui Picasso a fost găsită la 8 ani după ce a fost furată