Un producător francez de automobile va cumpăra o echipă de Formula 1

Un producător francez de automobile va cumpăra o echipă de Formula 1
Campionatului Mondial de Formula 1 ar putea începe pe 5 iulie, cu Marele Premiu al Austriei
Publicat: 28/09/2015, 13:22

„Grupul Renault și Gravity Motorsports, afiliată Genii Capital SA, au plăcerea să anunțe semnarea unei scrisori de intenție cu privire la potențiala achiziție de către Renault a unui pachet de acțiuni care să asigure controlul Lotus F1 Team. Semnarea acestei scrisori marchează primul pas al Renault către proiectul unei echipe de Formula 1 Renault pentru sezonul 2016, prelungind astfel cei 38 de ani de prezență a mărcii în cea mai importantă serie a motorsportului. Grupul Reanult și Gravity vor lucra împreună în săptămânile următoare pentru a transforma această inițiativă într-o tranzacție definitivă, cu condiția îndeplinirii tuturor obligațiilor între acestea și alte părți interesate”, se arată într-un comunicat al Renault.

Această decizie reprezintă o gură de oxigen pentru echipa Lotus, cu sediul la Enstone și aflată în insolvență, care trebuie să apară în fața Înaltei Curți, în procesul pe care fiscul britanic i l-a deschis, pentru taxe neachitate de aproximativ 900.000 de lire sterline (1,2 milioane de euro).

Potrivit presei internaționale, Renault a decis să rămână în Formula 1 și să preia o echipă, după ce a primit asigurări de la administratorul drepturilor comerciale ale Marelui Circ, Bernie Ecclestone, că va fi tratată ca un team istoric, cu o contribuție importantă la dezvoltarea acestui sport, ceea ce îi va aduce venituri suplimentare din partea Formula One Management.

Renault a furnizat motoare echipei Red Bull în ultimii șase ani, iar în perioada 2010-2013 austriecii au dominat Marele Circ, câștigând patru titluri mondiale la rând la constructori și alte patru la piloți, cu propulsorul francezilor.

Însă Renault nu a ținut pasul cu Mercedes și Ferrari odată ce, din 2014, s-a trecut de la motorul V8 de 2,4 litri, la cel turbo hibrid V6 de 1,6 litri. În ultimii doi ani, Red Bull s-a plâns constant de lipsa de fiabilitate și de putere a motoarelor Renault.

De curând, președintele și CEO Renault, Carlos Ghosn, s-a declarat dezamăgit de criticile oficialilor Red Bull, care doresc ruperea înțelegerii cu compania franceză, acuzând că motorul furnizat de aceasta este necompetitiv. „Din nefericire, când ei câștigau campionate nu menționau numele Renault. Echipa era cea care câștiga. Așa că am început să simțim că veniturile acestei investiții erau foarte slabe. Senzația s-a intensificat prin faptul că, atunci când tehnologia s-a schimbat și s-a trecut de la motorul V8 la cel actual, unor echipe care foloseau motorul nostru nu le-a mers bine, iar motivul pentru care acest lucru se întâmpla a devenit motorul. Deci ești într-o competiție în care atunci când îți merge bine nu ești niciodată menționat, iar când există o problemă cu echipa ești primul arătat cu degetul. Este un sport. Nu poți să spui că «am pierdut, dar coechipierul meu a fost …». Cred că este o chestiune de sportivitate. Ne așteptăm ca, atunci când suntem într-un sport în care lucrăm cu alții, să câștigăm împreună și să pierdem împreună”, spunea Ghosn, la 15 septembrie.

La finalul acestui sezon, Renault se va retrage dintre furnizorii de motoare pentru Formula 1. Viitorul companiei franceze în Marele Circ este numai cu o echipă proprie sau deloc, preciza șeful Renault: „Am anunțat deja autoritățile F1 și le-am spus: «nu contați pe noi ca furnizor de motoare – s-a terminat!» Viitorul nostru este subiectul unei analize detaliate. Vom ieși (n.r. – din F1) sau vom avea propria noastră echipă.”

În acest moment, Renault mai furnizează motoare doar pentru echipa Red Bull și pentru „sora” mai mică a acesteia, Toro Rosso. Contractul este valabil până în 2016, dar va fi încheiat cu un sezon mai devreme.

Lotus folosește anul acesta motoare Mercedes. După 14 etape, echipa care îi are în componență pe piloții Romain Grosjean și Pastor Maldonado ocupă locul 6 din 10, cu 60 de puncte. Lider este Mercedes cu 506 puncte.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Un bărbat a fost găsit crucificat pe un gard, cu cuie bătute în mâini. Poliția...
Ce trebuie să faci neapărat azi, pe 6 mai, în a doua zi de Paște....
FOTO. Manechinul a simțit că trebuie să atragă atenția între burlacii milionari de la Miami...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
O gaură misterioasă, de mărimea Elveției, se formează în același loc în Antarctica. După 50...
Locul din România în care oamenii s-au întors în timp, în 1888. Cel mai ciudat...
Minune de Paște! S-a vindecat de CANCER, după ce a trecut prin momente grele
Reacţia unor turişti thailandezi, ajunşi în ziua de Paşte în Maramureş. Au făcut poze cu...
Se spală rufe azi și în a treia zi de Paște? Ce spun preoţii
El este Cristian, polițistul care și-a pierdut viața într-un accident de motocicletă la Galați: „Doi...
Ce bust, ce posterioare! Divele sunt bine tare din cap până în picioare
Dacă un șofer face o depășire neregulamentară, ești obligat să-l lași să intre în fața...
Macron îl îndeamnă pe Netanyahu să ajungă la un acord de armistiţiu cu Hamas
Substanță RADIOACTIVĂ, găsită în urina fumătorilor de țigări electronice!
S-a decis plata a câte 1400 LEI de persoană în România. Banii au intrat deja...
Avertisment de ultimă oră de la ANM. Fenomene extreme în multe județe
Zodiile care vor pierde o persoană dragă până la finalul primăverii. Ce anunță astrele pentru...
Georgiana Lobonț a izbucnit în plâns! "Bebelușii mei..."
Roberta și Julia își aruncă săgeți în Casa Iubirii! Patrick, pe post de arbitru: „Diferența...
Cât de bogată este, de fapt, Maria Cârneci: "Nu am mașină"
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
Rasputin, controverse despre moartea și viața sa. Vindecător ori șarlatan?