Prima pagină » Știri » Autostrada Transilvania blocată într-o „pădurice”. Motivele pentru care nu există acordul de mediu

Autostrada Transilvania blocată într-o „pădurice”. Motivele pentru care nu există acordul de mediu

 Autostrada Transilvania blocată într-o
Lipsa acordului de mediu pentru defrișarea unei păduri de pe un tronson al Autostrăzii Transilvania, de la Gilău la Nădășelu (8,7 kilometri), județul Cluj, blochează continuarea lucrărilor, prefectul Gheorghe Ioan Vușcan declarându-se "supărat și indignat de situație".

Prefectul județului Cluj, Gheorghe Ioan Vușcan, a declarat, vineri, la primul Comandament de lucru pentru obținerea unui nou acord de mediu necesar pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, că, în acest caz, „nu știe stânga ce face dreapta”, existând „o foarte slabă comunicare între părți”, transmite corespondentul MEDIAFAX.

„În urmă cu două săptămâni am chemat proiectantul și pe cei de la CNADNR să vedem care este povestea nesfârșită și enigmatică a Autostrăzii Transilvania, pe tronsonul Gilău – Nădășelu. Am constatat, cu surprindere, că acordul de mediu care trebuia încheiat în decembrie 2014 nu a fost finalizat nici pentru prima fază din cele patru. Concluzia este că nu știe stânga ce face dreapta, există o foarte proastă comunicare între părți. Din cauza lipsei acordului de mediu nu putem defrișa o pădurice, unde se lucrează de o parte și de alta a ei. Avem sute de hectare defrișate ilegal și nu suntem în stare să defrișăm o pădurice în interes public, necesară pentru Autostrada Transilvania, pentru că nu avem acordul de mediu finalizat”, a spus Vușcan.

Potrivit acestuia, la toate problemele semnalate se adaugă „ghinionul” unui câștigător al licitației pentru proiectul de acord de mediu, SC USI SRL, „care nu este tocmai potrivit pentru un asemenea proiect, având o experiență redusă”.

„Suntem de râsul lumii pentru că și atunci când avem bani nu suntem în stare să facem autostrăzile, le facem ori prost, ori se surpă, ori nu le facem deloc. Șansa e să vedem dacă specialiștii care se ocupă de proiectul de acord de mediu sunt în stare să finalizeze acest obiectiv, iar dacă nu, soluția ar fi rezilierea contractului pentru că nu mai putem aștepta luni de zile să ne lămurim dacă avem nevoie de proiect pentru acest acord de mediu, de proiect tehnic sau e suficient un studiu de fezabilitate, pentru că nici asta nu se știe, acum se clarifică”, a afirmat Vușcan.

El a subliniat că acordul de mediu însoțește orice investiție de acest fel, iar cel pentru Autostrada Transilvania a fost întocmit în 2004, cu o valabilitate de 10 ani, până în 2014, iar acum trebuie refăcut.

„Este un document în baza căruia se face proiectarea autostrăzii și reglementează tot ce înseamnă proiectare și execuție din punctul de vedere al mediului. Cred că vina cea mai mare aparține firmei care face un astfel de acord de mediu pentru autostrăzi și nu a existat o sincronizare a solicitărilor în raport cu consultantul și cu Agenția Națională de Protecția Mediului. Când nu există întâlniri periodice, stau luni de zile și așteaptă. Eu le-am spus că nu avem sute de autostrăzi în România, avem câteva în construcție, ar trebui să fie zilnic astfel de întâlniri pentru a ști în ce fază suntem”, a precizat el.

Directorul Agenției pentru Protecția Mediului Cluj, Grigore Crăciun, a declarat, la rândul său, că a solicitat o ultimă notificare din partea firmei care se ocupă de obținerea acordului de mediu pentru a o trimite la București, în condițiile în care acordul este emis de Agenția Națională de Protecție a Mediului.

„Va dura câteva luni obținerea acordului de mediu”, a spus Crăciun.

Reprezentanții CNADNR care au participat la întâlnire nu au dorit să comenteze situația.

Prefectul Gheorghe Ioan Vușcan a convocat, vineri, la Prefectura Cluj, primul Comandament de lucru în vederea urgentării și eficientizării colaborării între toate instituțiile statului de la nivel județean și național pentru obținerea unui nou acord de mediu necesar pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania. La întâlnire au participat, printre alții, reprezentanți ai CNADNR, ai Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, ai Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, ai Agenției pentru Protecția Mediului Cluj, precum și reprezentanți ai firmei Egis care a asigurat consultanța proiectului, ai proiectanților și alți specialiști în domeniu.

Lucrările la tronsonul Gilău – Nădășelu, cu o lungime de 8,7 kilometri, au început în august 2014 și sunt executate de asocierea dintre firmele UMB Spedition și Tehnostrade în proporție de 66 la sută, acestea fiind blocate de o pădure cu o suprafață de șapte hectare care se află pe traseul autostrăzii. Contractul de execuție este în valoare de 258 de milioane de lei, termenul de finalizare a tronsonului fiind aprilie 2016.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
CCR amână decizia privind pensiile magistraților pentru luni
Digi24
Ceasuri Rolex, lingouri de aur și o diplomație „decimată din interior”. Cum funcționează politica externă a Americii în era Trump 2.0
Cancan.ro
Cât costă rochia purtată de Mirabela Grădinaru la Digi24. De ce a atras atenția tuturor
Prosport.ro
FOTO. Natalia Mateuț, spectaculoasă de ziua ei. Apariție rară a tatălui ei, legendarul Dorin Mateuț
Adevarul
Marea hidrocentrală Lotru–Ciunget, capodopera energetică ascunsă în Carpați. A fost numită cea mai grandioasă din Europa
Mediafax
Incendiu de proporții în sectorul 6: degajări mari de fum
Click
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Digi24
Care este mâncarea preferată a lui Nicușor Dan. Mirabela Grădinaru: „Nu ajung să ating calitatea sau gustul mâncării din copilărie”
Cancan.ro
Alex Bodi continuă scandalul aprins cu Ramona Olaru! Musculosul nu se lasă: 'O să aduc eu amintiri de la Agronomie când
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Nemții au desenat viitoarea Dacia C-Neo. Viziunea unui tuner axat pe modelele mărcii
Descopera.ro
Ce lichide să nu verși niciodată în chiuvetă și de ce?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
ARCMEDIA aduce bucuria Crăciunului mai aproape de copiii care au cea mai mare nevoie