Prima pagină » Magazin » Cine mănâncă 3 banane primește 900 de dolari

Cine mănâncă 3 banane primește 900 de dolari

Cine mănâncă 3 banane primește 900 de dolari
Cine mănâncă 3 banane primește 900 de dolari. Experimentul controversat al unor oameni de știință

Cercetătorii speră că aceste banane vor fi cultivate în Uganda, o țară în care deficiența de vitamina A este o problemă gravă.

Creat de Queensland University of Technology, cu sprijinul fundației Bill și Melinda Gates, acest soi de banane modificate genetic prezintă o concentrație de beta și alfacaroten, superioară bananelor din Africa.

Studiul se va desfășura anul acesta la Universitatea din Iowa, conform CSID.

Deși poate părea absurd, nu este neobișnuit ca participanții la diferite studii clinice să fie plătiți, potrivit regulilor stabilite de Agenția Americană pentru Siguranța Alimentelor și Medicamentelor (FDA), atât timp cât riscurile sunt stipulate în mod clar. Această practică este considerată un stimulent pentru recrutare și nu un beneficiu. În ceea ce privește compensația pentru aceste studii clinice, suma de 900 de dolari nu este nemaiauzită.

Potrivit CenterWatch, un site care monitorizează studiile clinice, un test desfășurat în California pe un unguent pentru pungile de sub ochi a oferit suma de 1840 de dolari pentru fiecare persoană, iar unul desfășurat în Florida pe un produse pe bază de tutun a oferit subiecților 1980 de dolari.

În Statele Unite ale Americii, siguranța organismelor genetice este determinată de similaritatea nutrienților și a conținutul toxinelor în comparație cu cele tradiționale – un principiu cunoscut sub numele de echivalență substanțială.

Unele țări, mai ales cele din Europa, cer și studii efectuate pe animale înainte de a aproba culturile modificate genetic, dar Statele Unite ale Americii nu reglementează organismele modificate genetic diferit față de cele create prin alte procese.

Unganda este una dintre țările africane care a semnat Protocolul de la Cartagena privind Biosecuritatea, parte a unui acord care ia în calcul riscurile la adresa sănătății persoanelor.

Oponenții la adresa organismelor modificate genetic nu sunt de acord cu acest studiu. Aceștia susțin că oamenii de știință nu au informat participanții cu privire la toate riscurile la care se expun. O petiție care a adunat mai mult de 57 de mii de semnături cere suspendarea studiului clinic.

Printre întrebările ridicate se numără: La ce riscuri au fost informați că se vor expune participanții la studiu? Cine deține sau va deține tehnologia bananelor transgenice?

Miza este una importantă, pentru că aceste banane ar putea rezolva o problemă de nutriție majoră.

În aprilie 2014, grupul de cercetători de la Universitatea din Iowa a început să caute voluntari de gen feminin care să ia parte la studiile clinice. Încă nu este clar de ce trebuie să fie femei, dar un motiv ar putea fi faptul că femeile însărcinate și cele care alăptează sunt vulnerabile la carența de vitamina A.

Acestea urmau să fie plătite 900 de dolari pentru a mânca trei banane, fiecare – dintre care una era modificată genetic – în decursul a patru zile și apoi să fie supuse la teste de sânge. Mai mult de 500 de femei au răspuns la anunț, dar numai 12 au fost selectate.

Potrivit CSID, scopul acestei cercetări este să ofere o sursă de bază de vitamina A pentru comunitățile din țările în curs de dezvoltare.

„În Uganda și în alte țări din Africa, deficiența de vitamina A este unul dintre factorii principali ai mortalității infantile cauzate de boli infecțioase. Aceste banane ar putea preveni mortalitatea infantilă cauzată de boli precum diareea, malaria sau rujeola”, atrage atenția Wendy White, coordonatorul studiului.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Se schimbă harta Europei? Țările care bat la ușa UE după 13 ani de pauză
Digi24
Cum a ajuns videoclipul cu ambulanța care „fură copii” să fie distribuit pe TikTok fără eticheta AI. Explicațiile unui cercetător
Cancan.ro
Ce a pățit un turist elvețian, cazat în pensiunea de 4 stele a lui Smiley și Radu Vâlcan, din Vama Veche: 'Jecmăneală totală!'
Prosport.ro
FOTO. Irina Deleanu, imagini incendiare: „Îmi place să fiu cât mai naturală”
Adevarul
De ce insistă AUR cu suspendarea lui Nicușor Dan, deși nu are voturile necesare. Miza reală a demersului
Mediafax
SCANDAL monstru înainte de un zbor Anglia-SUA. Scenele din avion au devenit virale
Click
O creatoare de modă celebră a murit în condiții misterioase pe un iaht. Ce au scos la iveală anchetatorii
Digi24
„Dacă Rusia ia țările baltice, vom fi acolo”: Ferma de la capătul lumii unde magnați ai tehnologiei vor să supraviețuiască apocalipsei
Cancan.ro
Anca și-a părăsit soțul după Survivor! Gesturile lui DOC față de colegele din junglă au detonat relația de acasă!
Ce se întâmplă doctore
Alina Pușcău, mărturisire sfâșietoare înainte de operație. A fost diagnosticată cu cancer la sân în metastază: „Este singurul tratament care o să mă ajute să îmi salvez viața”
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Funcția Waze și Maps de raportare a radarelor ar putea fi interzisă. Decizia luată de Curtea de Justiție a UE
Descopera.ro
Este adevărat că inteligența oamenilor scade?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. Badea Gheorghe: – Nu pot face dragoste!
Descopera.ro
Test de cultură generală. Care este cel mai deștept pește?