Prima pagină » Magazin » La ce pericol își expune Facebook utilizatorii. Cum pot ajunge aceștia să sufere de tulburare de alimentație

La ce pericol își expune Facebook utilizatorii. Cum pot ajunge aceștia să sufere de tulburare de alimentație

La ce pericol își expune Facebook utilizatorii. Cum pot ajunge aceștia să sufere de tulburare de alimentație
Conform unui nou studiu, adulții tineri care petrec mai mult timp navigând pe site-urile de socializare sunt mai susceptibili de a lupta cu propria imagine, iar acest lucru expune tinerii la riscul de a dezvolta o tulburare de alimentație, scrie Descoperă.

Cercetătorii de la Universitatea din Pittsburgh sugerează că persoanele care prezintă condiții preexistente pot apela la diverse site-uri de socializare pentru a se conecta cu alți internauți cu care să împărtășească propriile experiențe.

Potrivit cercetătorilor, constatările se aplică pentru toți adulții tineri, indiferent de sex, vârstă, rasă sau venituri.

Oamenii de știință de la Școala de Medicină a Universității din Pittsburgh au cercetat 1.765 de adulți din SUA cu vârste cuprinse între 19 și 32 de ani, folosind chestionare cu privire la modul în care utilizează mediile sociale.

Studiul s-a axat pe 11 dintre cele mai populare platforme de social media contemporane: Facebook, YouTube, Twitter, Google Plus, Instagram, Snapchat, Reddit, Tumblr, Pinterest, Vine și LinkedIn.

Rezultatele chestionarului despre social media a fost comparate cu un alt chestionar, care a folosit instrumente de evaluare a riscurilor legate de obiceiurile alimentare și tulburările de consum, inclusiv anorexie, bulimie și creștere necontrolată a apetitului alimentar, notează Descoperă.

Participanții care au raportat o utilizare mai intensă a site-urilor de socializare pe tot parcursul zilei au fost de 2,2 ori mai preocupați de imaginea propriului corp și de varii preocupări alimentare decât cei care au fost mai puțin online. Iar respondenții care și-au verificat conturile din social media mai frecvent pe parcursul săptămânii au avut preocupările de mai sus de 2,6 ori mai mari.

„Este cunoscut faptul că expunerea la formele tradiționale de media, cum ar fi televiziunea și revistele de modă, este asociată cu dezvoltarea tulburărilor de alimentație și cu o preocupare față de imaginea corporală din cauza reprezentării pozitive a modelelor și celebrităților slabe”, a declarat autorul principal Jaime E. Sidani, director adjunct al Centrului Pitt pentru Cercetare în domeniul Media, Tehnologie și Sănătate.

Potrivit lui Sidani, mediile sociale combină multe dintre aspectele vizuale ale mass-mediei tradiționale cu posibilitatea oferită utilizatorilor de a interacționa și de a propaga stereotipurile care pot duce la tulburări de alimentație.

„Ar putea fi o idee că adulții tineri, care folosesc mai mult site-urile de socializare, sunt expuși la mai multe imagini și mesaje care să încurajeze dezvoltarea unei alimentații dezordonate. Pe de altă parte, oamenii care au probleme de alimentație și de imagine a propriului corp ar putea fi interesați să utilizeze mediile sociale pentru a se conecta în grupuri cu aceleași preocupări”, a declarat Brian A. Primrack, asistent și vice-director pentru sănătate și societate în Școala Pitt de Științe Medicale.

În ultimele luni, mai multe firme de social media au luat o poziție împotriva conținutului pe care l-au considerat că ar putea contribui la tulburările de alimentație. Spre exemplu, Instagram a interzis hashtag-urile precum „thinspiration” și „thinspo”.

Pe măsură ce activitatea progresează, cercetătorii spun că sunt necesare mai multe studii pentru a înțelege complet problema.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Tragedie înainte de nuntă! Nepotul lui Mircea Rednic, Marius Totolici, a murit în somn la doar 37 de ani
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Minunea de la Cluj: satul care și-a dublat populația cu o strategie neașteptată. Case și terenuri pentru tineri
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Fac provizii pentru iarnă! Șerban Copoț a copt 120 kg de vinete. Rețeta Annei Lesko de roșii marinate, secretul gustului unic
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Manuscrisele vechi ascund un secret care nu este scris în cerneală, relevă noi cercetări