Prima pagină » Magazin » Cum poate salva renunțarea la sare viețile diabeticilor

Cum poate salva renunțarea la sare viețile diabeticilor

Cum poate salva renunțarea la sare viețile diabeticilor
Un nou studiu publicat în jurnalul medical Hypertension arată că reducerea cantității de sare la doar jumătate de linguriță pe zi ar putea salva vieților multor persoane care suferă de diabet, potrivit CSID.

Reducerea cantității de sare consumată zilnic cu 2 grame duce la o scădere semnificativă a tensiunii arteriale pentru persoanele diagnosticate cu diabet zaharat de tip 2 și cele cu intoleranță la glucoză. Această schimbare ar scădea șansele de a suferi un accident cerebral vascular, infarct miocardic sau afecțiuni ale rinichilor pentru cei care suferă de diabet zaharat de tip 2 în stadiu incipient.Cantitatea pe care ar trebui să o reducă este echivalentul unei conserve de supă de roșii, a două felii de pâine albă sau jumătate de pizza cu salam picant.

„Cercetarea demonstrează clar că reducerea cantității de sare consumată zilnic este eficientă în reducerea tensiunii arteriale la pacienții diagnosticați cu diabet zaharat de tip 2 sau cei intoleranți la glucoză”, susține Graham MacGregor, expert în boli cardiovasculare la Queen Mary, Universitatea din Londra.

Profesorul adaugă că „Este prima dată când s-a demonstrat atât de concludent această legătură și este important ca acum toți pacienții cu diabet zaharat de tip 2 sau intoleranță la glucoză să fie sfătuiți să ia în considerare reducerea consumului de sare. Este vital să convingem industria alimentară să scadă cantitățile uriașe și inutile de sare din alimentele pe care le pun pe piață”.

Potrivit CSID, OMS recomandă consumul a maximum 5 grame de sare pe zi persoanelor de peste 51 de ani. Celor care suferă de hipertensiune arterială, de diabet zaharat sau de boli de rinichi, recomandarea fiind de 1,5 grame de pe zi. În acest sens este nevoie de moderație deoarece media populației consumă astăzi 9-12 grame de sare pe zi, dublu față de cantitatea maximă recomandată.

Este indicată menținerea unui aport de maximum 6 g/zi sare (pentru persoanele tinere și sănătoase), consumul de sare nerafinată (sare de Himalaya, sare de mare) și reducerea aportului de alimente foarte sărate: chips-uri, snacks-uri, conserve de carne și pește, mezeluri, sosuri ambalate sau unele brânzeturi ca telemeaua, brânza feta, cașcavalul.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Se schimbă harta Europei? Țările care bat la ușa UE după 13 ani de pauză
Digi24
EXCLUSIV Gheorghiu, atac dur la Grindeanu: Nu e capabil să fie solidar cu nevoile țării. E nedrept ca PSD să primească guvernarea
Cancan.ro
Anca și-a părăsit soțul după Survivor! Gesturile lui DOC față de colegele din junglă au detonat relația de acasă!
Prosport.ro
FOTO. Irina Deleanu, imagini incendiare: „Îmi place să fiu cât mai naturală”
Adevarul
SURSE Noile condiții puse de Bolojan pentru a vota un guvern
Mediafax
SCANDAL monstru înainte de un zbor Anglia-SUA. Scenele din avion au devenit virale
Click
Fost șef al Investigațiilor Criminale, dispărut de două zile! Poliția îl caută în Deva: „L-ați văzut?”
Digi24
„Dacă Rusia ia țările baltice, vom fi acolo”: Ferma de la capătul lumii unde magnați ai tehnologiei vor să supraviețuiască apocalipsei
Cancan.ro
Marco Verratti, dezbrăcat de o dansatoare într-un club exclusivist din Mykonos. Campionul italian a cedat complet în fața ispitei!
Ce se întâmplă doctore
Alina Pușcău, mărturisire sfâșietoare înainte de operație. A fost diagnosticată cu cancer la sân în metastază: „Este singurul tratament care o să mă ajute să îmi salvez viața”
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Funcția Waze și Maps de raportare a radarelor ar putea fi interzisă. Decizia luată de Curtea de Justiție a UE
Descopera.ro
Este adevărat că inteligența oamenilor scade?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. Badea Gheorghe: – Nu pot face dragoste!
Descopera.ro
Astronomii au dezvăluit cea mai detaliată fotografie cu suprafața Soarelui realizată până acum