Prima pagină » Sănătate » Băuturile cu zero zahăr cresc riscul de apariție a demenței și accidentului vascular cerebral

Băuturile cu zero zahăr cresc riscul de apariție a demenței și accidentului vascular cerebral

Băuturile cu zero zahăr cresc riscul de apariție a demenței și accidentului vascular cerebral
Pentru unele persoane nimic nu se compară cu o doza de suc acidulat cu zero zahăr într-o zi căduroasă de vară: sunetul pe care-l auzi atunci când deschizi cutia, acidul care îți dansează pe limbă și aroma dulce, delicioasă. Iar faptul că această băutură are zero calorii ne poate face să credem că este perfectă pentru consum. Nimic mai greșit de atât. Nu e o noutate că băuturile acidulate, chiar dacă sunt fără zahăr, nu sunt bune pentru organism, însă un studiu recent arată cât de dăunătoare sunt acestea și cum ne afectează.

Cercetarea a fost făcută pe un eșantion de 4.372 de adulți de oamenii de știință de la Universitatea Boston și arată că atunci când consumăm băuturi carbogazoase fără zahăr riscul de atac vascular cerebral și de apariție a demenței crește. Riscul este mai scăzut în cazul consumului de astfel de băuturi cu zahăr adăugat.  

În cazul unui adult care bea o doză de suc acidulat fără zahăr pe zi riscul de dezvoltare a acestor afecțiuni este cu până la trei ori mai mare, potrivit datelor scoase la iveală de cercetători. 

Totul se datorează unui ingredient numit aspartam, folosit pentru a îndulci băuturile dietetice. Aspartamul este un indulcitor artificial și, la fel ca alte tipuri de astfel de substanțe, conduce la contractarea vaselor de sânge, fapt care favorizează apariția demenței și declanșarea atacului vascular cerebral. 

„Acest studiu ne arată că trebuie să acordăm mai multă atenție în această direcție și asupra frecvenței cu care oamenii consumă astfel de băuturi”, a explicat Matthew Pase, din cadrul departamentului de neurologie al Școlii de Medicină de la Universitatea din Boston. 

Acesta avertizează că, deși nu s-a găsit o legătură între băuturile carbogazoase cu zahăr și demență sau accident vascular cerebral, nu înseamnă că acestea sunt o alternativă sănătoasă. Specialiștii recomandă ca oamenii să se obișnuiască să consume apă și lapte. 

Acest studiu se adaugă celor apărute la începutul anului care arătau că băuturile carbogazoase cu zero zahăr nu ajută în niciun fel persoanele care țin o dietă să piardă kilogramele în plus. 

Cu toate acestea, nu se poate afirma că oricine consumă astfel de băuturi dietetice va suferi un accident vascular cerebral sau va dezvolta demență. 

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Prea mult STRES? De ce ai nevoie de o pauză chiar azi
Digi24
Mesaje de „La mulți ani” pentru Sfânta Maria 2026: Urări pe care să le trimiți sărbătoriților pe 15 august
Cancan.ro
650 lei amendă pentru toți pietonii din România care fac acest lucru în timp ce traversează strada, pe zebră. Mulți consideră că este un gest normal, dar legea spune altceva
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Cum au reușit 24 de iepuri să cucerească un întreg continent și să provoace dezastre. „Invazia începută în 1859 continuă și astăzi”
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
A murit mama Ancăi Alexandrescu. Prezentatoarea TV trece prin clipe extrem de grele
Digi24
Cum a pregătit Rusia „trupe de șoc” care să creeze haos în Rep. Moldova: Un plan pus la cale din „Silicon Valley”-ul Kremlinului
Cancan.ro
Soțul Annei a ieșit la lumină! A ținut pasul cu pretențiile Julietei de pe Transfăgărășan până i-a ieșit fum din portofel
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Un studiu, în premieră, dezvăluie că doar o oră în plus de somn îi ajută pe studenți să aibă note mai bune
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea