În solicitările de CONCILIERE CU BĂNCILE, CONSUMATORII AU ÎNVĂȚAT ce să ceară și cum să dovedească ceea ce doresc, (Camelia Popa, CSALB)

În solicitările de CONCILIERE CU BĂNCILE, CONSUMATORII AU ÎNVĂȚAT ce să ceară și cum să dovedească ceea ce doresc, (Camelia Popa, CSALB)
Publicat: 30/01/2020, 17:45

„Am constatat o mai mare deschidere a băncilor către această conciliere, dar și a consumatorilor care au învățat ce anume doresc să ceară și cum să dovedească ceea ce doresc în continuare. În special, merg foarte mult pe reducere de dobândă, se informează exact cam care sunt dobânzile bancare în acel moment și știu ce anume să solicite în dosarele pe care le formăm. Asta mă bucură, pentru că, mai departe, știm și noi ce avem de negociat cu banca și cum putem ajunge la un echilibru între părți”, a mărturisit conciliatorul CSALB.

Ea a adăugat că sunt consumatori care au văzut anumite cifre care s-au dat în anumite dosare, soluționate de colegii conciliatori, și se raportează la aceste sume.

„Ei trebuie să înțeleagă că tot timpul va exista un echilibru între bancă și consumatori. Nici banca nu poate dea 100%, dar nici consumatorul să ia 100%. Trebuie să existe o înțelegere legată de cât de mult se poate obține de la bancă”, a conchis Camelia Popa.

Dintre cererile clasate de bănci în anul 2019, aproximativ 400 au fost respinse din motive nejustificate, iar alte 310 cereri au fost clasate din motive obiective (existența legislației speciale cu privire la Biroul de Credit sau la credite de tip „Prima Casă”).

Consumatorii care se adresează CSALB vor să vadă, în primul rând, că banca/IFN-ul a analizat problemele lor și că instituțiile financiare sunt dispuse să le explice anumite detalii neclare din contract, să fie deschise și transparente, chiar dacă unele dintre concesiile pe care acestea le fac în cadrul procedurilor de conciliere nu modifică radical termenii contractului.

Cea mai frecventă nemulțumire a consumatorilor este clasarea cererilor fără o justificare clară din partea băncii. Mulți dintre ei nu au solicitări mari din punct de vedere valoric, dar așteaptă ca băncile/IFN-urile să îi trateze cu atenția cuvenită și să comunice cu ei, prin intermediul conciliatorilor, de pe poziții de echitate, încercând să identifice soluții viabile problemelor lor.

CSALB recomandă consumatorilor care invocă situații medicale pentru chemarea băncii/IFN-ului în conciliere, să demonstreze cu documente situația respectivă, luând în calcul faptul că o problemă medicală nu reprezintă a priori o condiție a acceptării cererii de către bancă.

Sursă foto: CSALB

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O tânără din Marea Britanie a venit să petreacă pe litoral, la Constanța, și spune...
Florin Crișan, managerul Institutului Inimii din Cluj, dezvăluiri de ultimă oră despre Florin Piersic: 'Se...
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar...
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Un fost ministru a fost filmat omorându-și în bătaie soția, într-un restaurant. Imaginile au stârnit...
Patru români și-au făcut gaură în buget, după o masă pe litoral de 1 Mai!...
Ai cumpărat mici de mangaliță din supermarketurile Lidl? Ce ingrediente conțin, de fapt
Oaza de linişte din inima Transilvaniei, unde te poţi răsfăţa la poalele munţilor înconjurat de...
Adevărul despre starea gravă a lui Florin Piersic! Breaking news!
Accident mortal în Suceava! Un tânăr de 26 de ani a fost spulberat de un...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La câți KM se schimbă ambreiajul mașinii? Primele semne al ambreiajului uzat
Ursula von der Leyen întinde mâna extremei drepte pentru o colaborare după alegerile europarlamentare
RISC MAJOR în spațiul cosmic! Un cercetător avertizează că „suntem LA LIMITĂ”
AUSTRIA dă lovitura finală. Decizia ce se pregătește la Viena: Opriți nebunia!
Program magazine 1 mai 2024. Orarul Lidl, Kaufland, Auchan, Penny, Carrefour, Profi, Mega Image și...
Ce plantă poate preveni cancerul? Are proprietăți miraculoase: elimină pietrele de la rinichi și tratează...
Florin Piersic, ajuns de urgență pe masa de operație! Care este starea de sănătate a...
"A făcut o mare greșeală că a renunțat la profesia de actor". Carmen Tănase, declarații...
BANCUL ZILEI. Doctorul către Bulă: - Am o singură nelămurire… Dacă te-ai duce seara acasă,...
Nebuloasa Cap de Cal, observată în detalii fără precedent cu Telescopul Webb