Prima pagină » Știri externe » SOLUȚIE în plină criză a CORONAVIRUSULUI | Țara în care trenurile au fost transformate în spitale – FOTO

SOLUȚIE în plină criză a CORONAVIRUSULUI | Țara în care trenurile au fost transformate în spitale – FOTO

SOLUȚIE în plină criză a CORONAVIRUSULUI | Țara în care trenurile au fost transformate în spitale - FOTO

Premierul Indiei Narendra Modi a impus starea de urgență la nivel național pe 25 martie iar Căile Ferate Indiene au aplicat o măsură fără precedent – suspendărea trenurilor de pasageri din toată țara până pe 14 aprilie și transformarea vagoanelor nefuncționale în spitale mobile. 

Pentru prima dată în 167 de ani când cea mai veche rețea feroviară din Asia a fost suspendată.
Acum, rețeaua feroviară a decis să transforme până la 20.000 de vagoane de tren vechi în secții de izolare pentru pacienți suspecți sau bolnavi de coronavirus, relatează CNN.

Rețeaua, care este cel de-al patrulea operator feroviar din lume și cel mai mare angajator al Indiei, operează deja 125 de spitale în întreaga țară, deci are expertiza pentru a se extinde în ceea de privește paturile mobile.

La 1 aprilie, India a înregistrat 4.288 de cazuri de Covid-19, inclusiv 117 de morți, potrivit Universității Johns Hopkins – un număr relativ mic pentru o națiune de 1,3 miliarde de cetățeni. În timp ce sistemul spitalicesc din India nu este încă copleșit, trenurile „reorganizate” ar putea reduce o parte din presiune dacă numărul pacienților bolnavi de coronavirus începe să crească.

„Acum, căile ferate vor oferi medii curate, igienizate și igienice pentru ca pacienții să se recupereze confortabil”, a scris pe Twitter spus Piyush Goyal, ministrul Căilor Ferate.

Rețeaua de căi ferate din India

În mod normal, calea ferată indiană rulează peste 20.000 de trenuri de călători pe zi, pe rutele pe distanțe lungi și suburbane, de la 7.349 de stații din întreaga India.

Șefii de căi ferate au instruit fiecare dintre cele 16 zone feroviare din India să identifice vagoanele care nu mai sunt în funcțiune pe rutele de pasageri pentru a se transforma în spitale și să le pregătească pentru utilizare în caz de urgență.

Primele 5.000 de secții de izolare vor fi gata într-o săptămână de zile și, dacă este necesar, mai multe vagoane pot fi transformate în 48 de ore, a declarat Rajesh Dutt Bajpai, directorul executiv al informațiilor și publicității la Consiliul Feroviar.

Fiecare vagon igienizat va putea găzdui până la 16 pacienți, plus o stație pentru asistenți medicali, o cabină a medicului și spațiu pentru consumabile și echipamente medicale.

Trenurile, odată gata, vor fi trimise în orice locație care s-ar putea confrunta cu o criză provocată de lipsa paturilor pentru pacienții bolnavi de COVID-19.

Autoritățile locale de sănătate vor aloca medici, paramedici, asistente și voluntari pentru trenurile transformate în spitale.

Guvernul indian a instruit, de asemenea, fabricile de căi ferate să evalueze fezabilitatea fabricării de paturi de spital, tărgi, cărucioare medicale, măști, sanitizatoare, halate și aparate medicale, cum ar fi ventilatoare pentru utilizare în spitale feroviare și alte spitale guvernamentale.

Lipsa paturilor de spital

Chiar înainte de pandemie, India suferea de un deficit de paturi de spital.

Conform OCDE, India are 0,5 paturi de spital disponibile pentru fiecare 1.000 de persoane. Majoritatea acestora sunt grupate în zonele urbane, iar disponibilitatea diferă foarte mult între state.

În estul statului, în Bihar, de exemplu, există 0,11 paturi la 1.000 de persoane, în timp ce Bengalul de Vest are 2,5 paturi la 1.000 de persoane.

China are o medie națională de patru paturi de spital la 1.000 de persoane – și asta a fost înainte de a construi un spital de 1.000 de paturi în 10 zile în provincia Hubei, epicentrul focarului din această țară.

„Am văzut prin ce a trecut China. Este imperativ să creștem această densitate, indiferent de mijloace, pe termen scurt, dar și sistematic pe termen lung, odată ce acest focar a luat sfârșit”, a spus Shahid Jameel, virolog indian și CEO al Wellcome Trust / DBT India Alliance, o organizație de caritate publică care finanțează cercetarea în sănătate și științele biomedicale.

Muncitorii lucrează la vagoanele de tren care vor fi utilizate ca secții temporare de izolare pentru pregătirea pacienților infectați cu coronavirus la un atelier din Allahabad, la 4 aprilie 2020.

Odată cu creșterea numărului de cazuri pozitive cu Covid-19, experții spun că lipsa unei asistențe medicale publice solide rămâne cea mai mare provocare a Indiei.

„Este vorba de o bună inițiativă (secțiile de izolare în vagoane de tren). Căile ferate și guvernul ar trebui să fie lăudate pentru asta”, a declarat Jameel, virologul indian.

„Dar, aceasta este doar o soluție pe termen scurt. Când aceasta se va termina (și va fi), lăsați acest lucru să fie un apel de trezire pentru a investi mai mult în îmbunătățirea infrastructurii și a cercetării medicale”, a mai îndemnat acesta.

Spitalul pe roți

Trenul spital este echipat pentru a trata o varietate de afecțiuni, de la cataractă, buză despicată, probleme de auz și epilepsie, până la probleme de mobilitate, intervenții chirurgicale plastice, intervenții stomatologice, screening pentru cancer și multe altele.

Lifeline Express este echipat cu o sală de operație, săli de tratament, secții de recuperare, o cameră de depoziare și cazare pentru personalul medical.

Noile trenuri de coronavirus nu sunt proiectate să funcționeze ca spitale cu servicii complete, însă oficialii locali din domeniul sănătății vor avea opțiunea de a le utiliza pentru pacienții Covid-19 pozitivi care nu sunt în stare critică.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Marele pierzător al acestor alegeri
Digi24
George Simion: „Democrația a fost călcată în picioare”. Reacția liderului AUR după închiderea urnelor
Cancan.ro
Moartea Rodicăi Stănoiu, învăluită în mister! Semnul care a stârnit îngrijorare în rândul celor care o cunosc
Prosport.ro
FOTO. Parcă sunt surori! Cum arată mama Jaquelinei Cristian, jucătoarea română care a încasat peste 1 milion de dolari în 2025
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
EXIT-POLL Alegeri Primăria București 2025. CURS: Ciucu 32,7% Băluță 26,3% Alexandrescu 20,2% Drulă 12,8%. INSCOP: Ciucu: 31,7%, Băluță 26,1%, Alexandrescu 21,1%
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rezultate oficiale alegeri București 2025. Ciprian Ciucu și Anca Alexandrescu conduc la numărul de voturi
Cancan.ro
Motivul real pentru care Mirabela Grădinaru nu a votat. Răspunsul BIZAR oferit de Nicușor Dan
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Efectul surprinzător al gazului ilariant împotriva depresiei severe