Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | „Alba-neagra” cu autobuze turistice cumpărate cu peste 420 de mii de euro. De ce nu a fost licențiat până acum “Bucharest City Tour”

EXCLUSIV | „Alba-neagra” cu autobuze turistice cumpărate cu peste 420 de mii de euro. De ce nu a fost licențiat până acum “Bucharest City Tour”

Cele șase autobuze double-decker cumpărate anul trecut cu peste 420 de mii de euro de Societatea de Transport București (STB), de la o firmă care se ocupă cu extracția pietrei, și care ar fi trebuit să fie folosite pentru traseul turistic din București, sunt în continuare trase pe dreapta. În prezent, cele șase vehicule, care au venit și cu defecțiuni, nu pot fi folosite, și, cel mai probabil au fost cumpărate degeaba!

Cele șase vehicule cumpărate la mâna a doua de STB cu peste 71 de mii de euro bucata, din Suedia, și care au venit cu defecțiuni, stau în continuare trase pe dreapta.

Traseul turistic unde ar fi trebuit introduse aceste vehicule nu este nici acum licențiat de către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară – Transport Public București -Ilfov (TBPI), adică de către entitatea care emite licențe pentru toate liniile de transport din București și zona Metropolitană. Asociația spune că Primăria Capitalei nu a făcut demersuri pentru a obține licențele.

„Printr-o Hotărâre a Consilului General din 29.05.2023, TPBI a fost împuternicită ca, în numele și pe seama Municipiului București, să emită licențele de traseu, pentru autovehiculele deținute în proprietate de către Societatea de Transport București STB SA, necesare pentru prestarea serviciului prin curse regulate pentru Linia Turistică «Bucharest City Tour», la articolul 2 al hotărârii fiind totodată abrogată Hotărârea CGMB nr.206/ 30.06.2009, prin care era înființată linia de transport turistic în Municipiul București.

În actualele condiții, TPBI poate emite licențele de traseu doar în momentul în care linia turistică Bucharest City Tour va respecta toate condițiile necesare privind funcționalitatea, respectiv unitatea administrativ-teritorială interesată va înființa linia, stabilind pentru aceasta traseul, stațiile, tariful, regulamentul de funcționare, caietul de sarcini, contractul semnat între operatorul de transport și unitatea administrativ-teritorială etc.”, se arată într-un răspuns al TPBI la solicitarea Gândul.

Sursa citată mai arată că doar după parcurgerea acestor etape va fi în măsură să emită în mod legal licențele pentru transportul turistic.

STB anunța traseul turistic la începutul verii

„Singura în măsură să ofere explicații privind motivul pentru care autobuzele double-decker nu sunt folosite este STB SA, care a achiziționat vehiculele înainte de a fi îndeplinite toate condițiile necesare privind funcționarea liniei turistice”, se mai arată în răspunsul celor de la TPBI.

Pe de altă parte, STB a anunțat pe 15 iunie anul acesta că autobuzele sunt pregătite să iasă pe traseu, comunicând și stațiile.

„Societatea de Transport București STB SA este pregătită să lanseze proiectul Bucharest City Tour pentru toți turiștii care-l așteaptă nerăbdători. Așteptăm licențele de transport pentru a dezvălui de la înălțime turiștilor obiective și locuri istorice ale Bucureștiului”, anunța STB la începutul verii.

De asemenea, surse din Primăria Capitalei au precizat pentru Gândul că TPBI ar întâriza cu „rea-voință” emiterea licențelor.

Traseu suspendat în pandemie

Această linie a fost suspendată pe toată durata pandemiei de coronavirus din anii 2020 și 2021. În anul 2022, STB SA nu a mai oferit publicului acest serviciu, iar pe site-ul STB, la secțiunea „turism” apare și în prezent că „serviciul este suspendat temporar”.

Mai mult, autobuzele cumpărate la mâna a doua, care au o vechime de 11 ani, au venit cu probleme.

„Eu nu cred că pot fi autorizate de către TBPI. Nu înțeleg cum au fost cumpărate, sunt niște cazane. Au venit cu defecțiuni, cu geamuri sparte. Nu cred că pot fi omologate. Au fost cumpărate de o firmă din Harghita, care prelucrează piatră. Autobuzele au venit cu defecțiuni. În primul rând, nu aveau carte de identitate, fără ITP, fără absolut nimic.

La recepție s-au constatat multe probleme, inclusiv lipsa aerului condiționat. Aveau chiar și geamuri sparte sau parbrize fisurate și sunt și foarte vechi”, a declarat pentru Gândul Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor (APT).

CITEȘTE ȘI:

EXCLUSIV | Acestea sunt „troleibuzele groazei” din București, la 40 de grade. Nu au aer condiționat, iar geamurile se deschid foarte greu

Recomandarea video

Mediafax
Marele pierzător al acestor alegeri
Digi24
George Simion: „Democrația a fost călcată în picioare”. Reacția liderului AUR după închiderea urnelor
Cancan.ro
Moartea Rodicăi Stănoiu, învăluită în mister! Semnul care a stârnit îngrijorare în rândul celor care o cunosc
Prosport.ro
FOTO. Parcă sunt surori! Cum arată mama Jaquelinei Cristian, jucătoarea română care a încasat peste 1 milion de dolari în 2025
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
EXIT-POLL Alegeri Primăria București 2025. CURS: Ciucu 32,7% Băluță 26,3% Alexandrescu 20,2% Drulă 12,8%. INSCOP: Ciucu: 31,7%, Băluță 26,1%, Alexandrescu 21,1%
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
AUR a recunoscut că Anca Alexandrescu a pierdut alegerile. Ce a spus Simion despre relația cu Georgescu
Cancan.ro
Motivul real pentru care Mirabela Grădinaru nu a votat. Răspunsul BIZAR oferit de Nicușor Dan
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Cetatea Ada-Kaleh ar putea fi restaurată cu bani europeni