Prima pagină » Actualitate » Motivul pentru care să nu calci ambreiajul atunci când frânezi, potrivit lui Titi Aur. Care este manevra corectă, de fapt

Motivul pentru care să nu calci ambreiajul atunci când frânezi, potrivit lui Titi Aur. Care este manevra corectă, de fapt

Motivul pentru care să nu calci ambreiajul atunci când frânezi, potrivit lui Titi Aur. Care este manevra corectă, de fapt
Motivul pentru care să nu calci ambreiajul atunci când frânezi, potrivit lui Titi Aur / sursă foto: Shutterstock

Titi Aur, expert în conducere defensivă, a expus motivul principal pentru care să nu calci ambreiajul atunci când frânezi. A explicat care este manevra corectă, dar și alte aspecte pe care toți șoferii trebuie să le cunoască. Informațiile se află mai jos, în articol.

De ce să nu calci ambreiajul atunci când frânezi? – reprezintă întrebarea pentru care Titi Aur, expert în conducere defensivă și pilot de raliuri, oferă un răspuns detaliat. Există o serie de informații pe care șoferii trebuie să le cunoască încă de la bun început, când circulă pe drumurile publice, pentru a nu pune nici viața în pericol, nici traficul. Obiceiul de a apăsa ambreiajul în timpul frânării este un obicei care poate deveni periculos, susține expertul. În acest mod, conducătorul auto poate pierde controlul volanului. Aflați, în continuare, de ce nu este recomandată această manevră.

„Foarte mulți șoferi calcă ambreiajul și atunci când nu trebuie. Din păcate, am găsit șoferi care conduc de 30 de ani. Am avut chiar un caz și când i-am spus, fiind în dreapta, că nu se face așa, mi-a tăiat-o foarte scurt și mi-a spus «Lasă-mă în pace! Fac asta de 30 de ani. Îmi spui că nu e bine ce fac?». Și atunci am spus «da, vă spun că nu e bine ce faceți»”, a spus Titi Aur.

Titi Aur explică de ce să nu calci ambreiajul atunci când frânezi

Un asemenea obicei se poate dezvolta, de exemplu, în timpul școlii de șoferi. Atunci, unii dintre instructorii auto îi învață pe elevi să apese pedala de ambreiaj, înainte de a opri mașina pe loc, în ideea de a proteja mașina. Expertul în conducere defensivă a precizat faptul că ambreiajul ar trebui călcat în momentul în care se schimbă viteza.

„Instructorul te învață că, de fiecare dată înainte de a opri, înainte de a iniția oprirea, să calci ambreiajul. Pe urmă frâna, se scoate din viteză și pe urmă iei piciorul de pe ambreiaj. Acest lucru este valabil și foarte important în timpul școlii de șoferi, pentru că atunci se merge cu 30, maxim 40 km/h și, pentru a proteja mașina, instructorul te învață să calci ambreiajul de fiecare dată.

După ce termini școala, ar trebui să înțelegi că nu trebuie să faci așa și că nu trebuie să calci ambreiajul la fiecare frânare. Cum facem? Frânăm, accelerăm, frânăm, accelerăm, iar doar atunci când schimbăm viteza, călcăm ambreiajul, retrogradăm sau trecem într-o treaptă superioară și luăm piciorul de pe ambreiaj. Frâna și ambreiajul nu trebuie acționate împreună decât atunci când suntem la limita opririi, când avem 10-20 km/h și urmează să scoatem din viteză”, a precizat Titi Aur.

Titi Aur: „Dacă suntem cu piciorul pe ambreiaj, practic nu mai beneficiem de frâna de motor”

Titi Aur a continuat să explice când se folosește frâna de picior și frâna de motor. Expertul în conducere defensivă a menționat faptul că frâna de motor înseamnă „simpla ridicare a piciorului de pe accelerație”. De asemenea, se dublarea se face odată ce apeși frâna de picior, dacă există necesitatea ca viteza să fie redusă mai mult. Însă, odată ce piciorul este poziționat pe pedala ambreiajului, atunci „nu mai beneficiem de frâna de motor”.

„Dacă suntem cu piciorul pe ambreiaj, practic nu mai beneficiem de frâna de motor, dar în același timp riscăm să blocăm roțile, ceea ce duce la pierderea controlului, mai ales pe suprafețe cu aderență scăzută. Ambreiajul face și desface legătura dintre motor și transmisie în funcție de cum acționăm noi pedala. Și asta trebuie făcut doar atunci când schimbăm viteza, nu la fiecare frânare”, a precizat Titi Aur, în videoclipul încărcat pe Facebook.

Citește și:

Ce greșeală pot face pietonii când traversează strada. Titi Aur: „De asta se întâmplă accidentele”

Cât timp trebuie să stai cu motorul mașinii pornit pe loc, înainte de a pleca la drum, iarna. Sfatul pilotului Titi Aur pentru șoferi

Titi Aur, sfaturi despre cum se conduce o mașină pe un drum cu POLEI. Ce anvelope recomandă fostul campion de raliuri

Greșeala care te-ar putea costa viața. Ce să NU faci niciodată în mașină, pe locul din dreapta șoferului

Sursă foto: Shutterstock (caracter ilustrativ)

Recomandarea video

Mediafax
Ce soluții găsesc românii pentru facturile mari de la energie
Digi24
Directoare din PMB: „Și eu m-am dat jos ori cu bâta, ori cu pistolul, la șoferul de taxi”
Cancan.ro
💣 în lumea televiziunii: Dan Capatos, DAT AFARĂ de la Antenă, 'la pachet' cu Silviu Andrei!
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
Momentul în care un șofer a zburat cu Mercedesul peste un sens giratoriu și alte două mașini. Ce s-a întâmplat
Mediafax
Ce se întâmplă cu vremea în România până în primele zile din 2026. Anunțul meteorologilor
Click
Val de angajări în mai multe orașe din România. Domeniile în care se caută personal fără experiență
Cancan.ro
Fiica nelegitimă a lui Putin, recunoscută de niște ucraineni în Paris. IREAL ce s-a întâmplat imediat după
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
SUCUL care face MINUNI pentru corp peste noapte
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu