Prima pagină » Actualitate » Titi Aur, sfaturi despre cum se conduce o mașină pe un drum cu POLEI/Ce anvelope recomandă fostul campion de raliuri

Titi Aur, sfaturi despre cum se conduce o mașină pe un drum cu POLEI/Ce anvelope recomandă fostul campion de raliuri

Titi Aur, sfaturi despre cum se conduce o mașină pe un drum cu POLEI/Ce anvelope recomandă fostul campion de raliuri

Meteorologii anunță un cer năprasnic în România, iar temperaturile scăzute vor duce la apariția poleiului pe drumurile publice. În acest condiții, fostul campion de raliuri Titi Aur oferă câteva sfaturi practice despre cum se conduce o mașină pe un drum alunecos.

Titi Aur este pilot și unul dintre cei mai buni experți în conducere defensivă.

„La 0 grade, aderența este și mai mică”

ANM a informat că frigul va pune stăpânire peste România în următoarele zile. În această perioadă, în care va fi polei pe drumurile publice, șoferii trebuie să se adapteze rapid la noile condiții de trafic.

„Suntem în următoarea situație: venim după o perioadă foarte lungă de aderență bună, adică de asfalt uscat. Am avut o toamnă bună, o iarnă uscată, practic în partea de sud nu am avut deloc nici zăpadă, nici polei, nici gheață până la acest val de iarnă. Când vii de pe aderență bună, ești obișnuit cu aderența bună. Și ajungi într-o perioadă de aderență proastă.

Primul lucru pe care trebuie să-l facem este să conștientizăm să ne setăm pe aderența slabă. În sensul că astăzi, când plec cu mașina, nu voi mai avea aderență bună”, a explicat Titi Aur pentru adevărul.ro.

Mai departe, el a arătat diferența între tipurile de aderență: „Atunci când este cald afară – în jurul temperaturii de 0 grade – aderența este și mai mică decât dacă ar fi -20 de grade. Pentru că mașina nu alunecă pe gheață, pe zăpadă, mașina alunecă pe un strat de apă care se formează între cauciuc și gheață. Așa alunecă mașina, așa alunecăm și noi când ne dăm pe gheață cu sania, când ne dăm cu ghetele pe gheață”.

Ce trebuie să facă șoferii

Primul sfat pe care Titi Aur îl dă șoferilor este acela să adapteze viteza la condițiile de drum. Totodată, foarte important este să păstreze distanța față de mașina din față.

„Este primul sfat important pe care-l dau: adaptarea vitezei și a distanței față de mașina din față.

Deși sună a limbaj de lemn folosit de Poliția Rutieră, și șoferii spun – «Mai lăsați-mă, domne, cu ce spune Poliția Rutieră!» -, este un lucru pe care trebuie să-l facem neapărat. Viteză mai mică și distanță mai mare față de mașina din față, pentru că mașina noastră se va opri mai greu și atunci trebuie să îmi păstrez distanța corespunzătoare”, atenționează Titi Aur.

Titi Aur, despre anvelopele „all season”

Contează tipul de anvelope? Foarte mult, spune Titi Aur. De fapt, tipul de anvelope de pe mașină poate face diferența între viață și moarte.

„Când spun corespunzătoare nu mă refer doar că trebuie să fie anvelope de iarnă, pentru că obligatoriu trebuie să fie, și prin lege trebuie să fie anvelope de iarnă, dar corespunzătoare înseamnă să fie puțin uzate. Să nu fie uzate cât îți permite legea, ci mai puțin.

O anvelopă nouă are adâncimea canalului de 8 mm, legea îți permite să mergi cu anvelopele până când ajung la 1,6 mm, dacă acel canal este mai mic de 1,6 mm nu mai ai voie legal. Dar dacă vrei să fii în siguranță, pentru anvelopa de iarnă, când scade sub 4 mm, când este cam la jumătate uzat, ar trebui să schimbi anvelopele”, potrivit reputatului pilot de raliuri.

În ceea ce privește folosirea anvelopelor „all season”, Titi Aur nu este de acord cu acestea. Iată și părerea lui:

„Mașina ar trebui s-o echipezi cu anvelope de iarnă și, respectiv, de vară, iar all season este un compromis care, deși este legal, nu este recomandat. Pot să merg între 4 mm și 1,6 mm, când are uzură mare, legal, dar nu înseamnă că sunt și în siguranță. Pot să merg cu all season, dar nu înseamnă că sunt în maximum de siguranță”.

CITEȘTE ȘI:

Avertismentul lui Titi Aur referitor la PERICOLUL, ce-i pândește pe șoferi, când temperaturile încep să crească

Recomandarea video

Mediafax
Marele pierzător al acestor alegeri
Digi24
George Simion: „Democrația a fost călcată în picioare”. Reacția liderului AUR după închiderea urnelor
Cancan.ro
Moartea Rodicăi Stănoiu, învăluită în mister! Semnul care a stârnit îngrijorare în rândul celor care o cunosc
Prosport.ro
FOTO. Parcă sunt surori! Cum arată mama Jaquelinei Cristian, jucătoarea română care a încasat peste 1 milion de dolari în 2025
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
EXIT-POLL Alegeri Primăria București 2025. CURS: Ciucu 32,7% Băluță 26,3% Alexandrescu 20,2% Drulă 12,8%. INSCOP: Ciucu: 31,7%, Băluță 26,1%, Alexandrescu 21,1%
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
AUR a recunoscut că Anca Alexandrescu a pierdut alegerile. Ce a spus Simion despre relația cu Georgescu
Cancan.ro
Motivul real pentru care Mirabela Grădinaru nu a votat. Răspunsul BIZAR oferit de Nicușor Dan
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Efectul surprinzător al gazului ilariant împotriva depresiei severe