Biroul Electoral Central (BEC) a analizat, în ședința din 4 aprilie, un număr de 69 de materiale publicitare politice distribuite în mediul online, iar în urma verificărilor a constatat că 39 dintre acestea încalcă prevederile legale în vigoare.
BEC a decis că materialele respective trebuie înlăturate, fără a preciza, pentru moment, natura exactă a neregulilor sau candidații implicați.
Reguli noi pentru publicitatea politică după precedentul 2024
Ca element de noutate, indiferent de mijlocul de distribuire, inclusiv prin intermediul programelor de radio și de televiziune, precum și al serviciilor media audiovizuale la cerere, pe durata campaniei electorale a alegerilor pentru Președintele României din anul 2025, materialele publicitare politice distribuite de actorii politici trebuie să conțină următoarele informații (eticheta):
- o indicație privind faptul că reprezintă un material publicitar politic;
- candidatul sau formațiunea politică la cererea căreia sau în numele căreia este pregătit, plasat, promovat, publicat, distribuit sau difuzat materialul publicitar politic, respectiv numele și adresa de e-mail, precum și adresa poștală a candidatului, atunci când aceasta este dezvăluită public de către acesta, sau adresa sediului, în cazul formațiunilor politice;
- o mențiune că materialul publicitar politic a făcut obiectul unor tehnici de vizare a unui public-țintă sau de distribuire a materialelor publicitare, în sensul art.3 pct.11 și 12 din Regulamentul (UE) 2024/900 al Parlamentului European și al Consiliului din 13 martie 2024 privind transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică, atunci când este cazul;
- o mențiune că sumele cheltuite pentru pregătirea, plasarea, promovarea, publicarea, distribuirea sau difuzarea materialului publicitar politic provin exclusiv din sursele permise de Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- după caz, o mențiune că materialul publicitar politic a făcut obiectul unei promovări electorale sau al unei promovări electorale plătite;
- codul unic de identificare a mandatarului financiar înregistrat la Autoritatea Electorală Permanentă. (citește mai multe AICI)
Foto: Mediafax – Alexandru Dobre
CITEȘTE ȘI:
Rareș Mereuță este reporter specializat în domeniul politic, cu o carieră începută în 2022 ca editor de știri la un post de televiziune central.
Absolvent de licență și master în Științe ...
vezi toate
articolele