Invitată de TF1 la o dezbatere cu președintele Franței, Emmanuel Macron, secretarul general al Confederației Generale a Muncii, Sophie Binet, a acuzat Renault și Franța că au relocat producția modelului Zoe în România.
„Renault tocmai a închis linia de producție pentru Zoe de la Flins, producția tocmai a fost expediată în România”, i-a spus Sophia Binet lui Emmanuel Macron.
Numai că această informație este incorectă, scrie Le Figaro.
Pur și simplu pentru că Renault Zoe nu se mai produce de mai bine de un an. Producția sa fusese deja redusă treptat pe parcursul ultimilor ani din cauza lipsei de clienți.
Renault a confirmat miercuri acest fapt pentru Le Figaro, explicând că a fost într-adevăr „o greșeală” din partea lui Sophie Binet.
Și cu atât mai mult cu cât acest model nu a fost produs niciodată în România, ci în Franța. Mai exact, la fosta uzină din Flins, în prezent specializată în repararea vehiculelor și reciclarea materiilor prime.
Așadar, cum a putut sindicalista să greșească?
„N-avem nici o idee”, au spus reprezentanții Renault, care insistă că nu au făcut absolut nicio comunicare pe această temă în ultimele zile.
În plus, constructorul ține să sublinieze că cele mai recente modele de automobile electrice – Renault IV și Renault V, de exemplu – sunt produse în întregime în Franța, în diferite unități ale grupului de la Douai, Maubeuge și Ruitz.
Prin urmare, este imposibil ca sindicalista să fi confundat aceste modele, afirmă autorul Le Figaro.
Singura ipoteză este că Sophie Binet ar fi confundat Renault Zoe cu Twingo, care a fost produs la Novo Mesto în Slovenia. Acolo va fi asamblat viitorul Twingo electric, care se va vinde pentru mai puțin de 20.000 de euro.
Foto: Profimedia
CITIȚI ȘI: