Scandalul lucrărilor la Planșeul Unirii, care a debutat în toamna anului trecut, când Primăria Capitalei a demolat șantierul început de Primăria Sectorului 4, va avea efecte foarte mari asupra traficului. Surse administrative au explicat pentru Gândul de ce ar fi fost cel mai potrivit ca lucrările să înceapă în toamna anului trecut!
În curând vor începe lucrările de reabilitare a Planșeului Unirii, după luni de zile în care proiectul a fost tergiversat.
Surse administrative, implicate în proiect, au precizat pentru Gândul că lucrările vor începe din zona Parcului Unirii, și vor dura aproape toată vara.
Lucrările din parc nu vor afecta traficul, însă, din toamnă, vor începe săpăturile pe arterele din Piața Unirii, ceea ce va crea un haos în zonă din punct de vedere al circulației.
„Dacă lucrările începeau în toamna trecută, s-ar fi lucrat până în prezent în parc, iar pe timpul verii se intervenea în zona arterelor. Ar fi fost cel mai potrivit așa, pentru că vara este traficul mai mic.
Acum, după ce lucrările au fost întârziate fără justificare, se va începe vara în zona de parc, iar din toamnă în zona străzilor. Altă variantă un există, lucrările nu mai pot fi întârziate”, spun sursele Gândul.
Aceleași surse mai spun că Primăria Sectorului 4 trebuie să comunice săptămânal stadiul lucrărilor, astfel încât locuitorii Capitalei să înțeleagă că acest proiect, care vine la pachet și cu un disconfort foarte mare, este absolut necesar.
După luni de zile în care a refuzat să semneze mai multe documente, precum avizul Comisiei Tehnice de Circulație, fostul primar general Nicușor Dan a semnat, în ultima zi de mandat, autorizația de construire pentru refacerea Planșeului Unirii.
Un studiu din satelit realizat de ingineri români, din cadrul unei companii de monitorizare structurală, arată noi deformări la Planșeul Unirii. Studiul, realizat între aprilie 2023 și octombrie 2024, prezintă imagini obținute prin sistemul de sateliți COSMO-SkyMed.
„Potrivit studiului nostru, există deformări diferențiale în cazul zonei Pieței Unirii. Orice deformare diferențială confirmă amplificarea, evoluția și accelerarea deteriorării planșeului”, spune Mariana Garștea, specialist monitorizare structurală și CEO al companiei care a realizat studiul din satelit. Specialista recomandă demararea imediată a lucrărilor de consolidare a planșeului.
Guvernul a decis, în aprilie 2023, suplimentarea cu 750 de milioane de lei a fondurilor din Programul „Anghel Saligny”, pentru reabilitarea și consolidarea Planșeului de la Piața Unirii.
Planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița, este în prezent într-o stare de degradare foarte mare. Ultima expertiză tehnică a arătat că structura are un risc seismic gradul I.
Potrivit specialiștilor în construcții, care au verificat planșeul, acesta se poate prăbuși în cazul unui seism de intensitate medie. Problema uriașă este că pe sub Dâmbovița (și pe sub planșeu) se află pasajul de la metrou, dintre Unirii 1 și Unirii 2.
Pe de altă parte, pe deasupra planșeului este organizată circulația rutieră din Piața Unirii. Practic, la această structură trebuie să se intervină de urgență, pentru a se evita o tragedie.
Gândul a publicat încă din martie 2021 imagini în premieră de sub planșeu, care arată starea deplorabilă a construcției. Imaginile pot fi văzute AICI
CITEȘTE ȘI:
Specialiștii propun DEMOLAREA completă a planșeului din Piața Unirii și refacerea lui de la zero