Un proiect de lege aflat în dezbatere prevede sancțiuni drastice pentru reprezentanții magazinelor care le vând clienților produse defecte.
Și până acum, românii care cumpărau un produs și observau ulterior că are un defect au dreptul să îl returneze și să fie înlocuit, însă noua măsură vizează sancțiuni mult mai mari pentru comercianții care refuză să le înlocuiască.
Noua lege stabilește clar că vânzătorii care refuză să înlocuiască un produs cu defect vor fi sancționați cu sume cuprinse între 5.000 lei și 25.000 lei.
Conform legii, orice client beneficiază de înlocuirea produselor în cazul în care neconformitatea acestora este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăși 30 de zile calendaristice, scrie profit.ro.
Dar, în realitate, de nenumărate ori, clienții sunt refuzați atunci când returnează produsele defecte pe care le-au cumpărat. În acest context, a apărut noua lege.
„Absența sancțiunii determină în practică multiple refuzuri nejustificate din partea comercianților, chiar dacă, în termenul de 30 de zile, consumatorul solicită înlocuirea bunurilor neconforme”, susțin inițiatorii proiectului de lege.
Aceștia au mai precizat că noile amenzi vor avea un efect preventiv și vor contribui la crearea unui climat comercial corect, în care drepturile consumatorilor sunt respectate cu strictețe.