Prima pagină » Sănătate » STUDIU. Condimentul care previne apariția diabetului, chiar dacă predispoziția este genetică

STUDIU. Condimentul care previne apariția diabetului, chiar dacă predispoziția este genetică

STUDIU. Condimentul care previne apariția diabetului, chiar dacă predispoziția este genetică
Persoanele care consumă zilnic o cantitate mică de curry prezintă probabilități mai mici de a se îmbolnăvi de diabet, chiar dacă prin stilul de viață și moștenirea genetică se confruntă cu riscuri crescute de a dezvolta această maladie

Persoanele care consumă zilnic o cantitate mică de curry prezintă probabilități mai mici de a se îmbolnăvi de diabet, chiar dacă prin stilul de viață și moștenirea genetică se confruntă cu riscuri crescute de a dezvolta această maladie, potrivit unui studiu realizat în Thailanda, informează Reuters.

Studiul, publicat în Diabetes Care, s-a desfășurat pe parcursul a nouă luni, timp în care voluntarii – 240 de persoane adulte prediabetice (care prezentau niveluri ridicate de zahăr în sânge, fapt care ar fi putut conduce la diabet de tipul II) – au consumat zilnic o anumită cantitate de curcumină sau o substanță placebo.

Curcumina, o substanță prezentă în turmeric, unul dintre ingredientele condimentului curry, este cunoscută pentru proprietățile sale antiinflamatorii și este un puternic antioxidant, fiind folositoare în prevenirea unor boli precum cancerul. Diabetul este, de asemenea, o maladie alimentată de cele două procese – inflamație și oxidarea celulelor.

„Datorită beneficiilor lui și faptului că nu are efecte secundare, propunem ca extractul de curcumină să fie folosit în terapiile de intervenție în rândul populației prediabetice”, a spus autorul principal al acestui studiu, Somlak Chuengsamarn, de la Universitatea Srinakharinwirot din Nakomnayok, Thailanda.

În timpul acestui studiu, în rândul celor 119 voluntari care au luat zilnic câte șase capsule cu extract de curcumină (250 mg) nu s-a înregistrat niciun caz de diabet de tipul II, comparativ cu grupul de 116 persoane cărora li s-au administrat capsule placebo, în care s-au înregistrat 19 noi cazuri de diabet.

Suplimentele cu curcumină îmbunătățesc modul de funcționare a beta-celulelor – aflate în pancreas și care produc insulină, hormonul responsabil cu reglarea glicemiei. Cercetătorii cred că efectele antiinflamatorii ale curcuminei contribuie la protecția beta-celulelor.

Alți cercetători care nu au fost implicați în acest studiu spun că rezultatele sunt promițătoare. Însă aceștia cred că mai sunt necesare alte studii, pe perioade mai mari, care să confirme aceste rezultate.

Se știe deja că schimbarea stilului de viață, prin practicarea sportului și reducerea numărului de calorii zilnic, poate preveni sau întârzia instalarea diabetului de tipul II la persoanele prediabetice.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Câți ani de necontributivitate sunt asimilați pentru pensionare
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Nicușor Dan, apariție surpriză la Făgăraș. Ținuta în care a fost surprins președintele
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România