Prima pagină » Actualitate » Care vor fi noile IMPOZITE auto, de la 1 ianuarie 2026. Guvernul nu se mai bazează exclusiv pe capacitatea cilindrică, ci și pe norma de poluare

Care vor fi noile IMPOZITE auto, de la 1 ianuarie 2026. Guvernul nu se mai bazează exclusiv pe capacitatea cilindrică, ci și pe norma de poluare

Care vor fi noile IMPOZITE auto, de la 1 ianuarie 2026. Guvernul nu se mai bazează exclusiv pe capacitatea cilindrică, ci și pe norma de poluare
FOTO - Caracter ilustrativ

Guvernul pregătește o nouă grilă de impozitare a autoturismelor, din 1 ianuarie 2026, iar acum nu se mai bazează exclusiv pe capacitatea cilindrică, ci și pe norma de poluare.

Astfel, proprietarii de mașini mai vechi, cu norme Non-Euro, Euro 1–Euro 3, vor plăti chiar și dublu față de prezent, însă pentru unele modele mai noi, cu motoare mari, impozitul va scădea ușor, potrivit economica.net

Care vor fi noile impozite auto:

Sub 1.600 cmc: între 16,2 lei și 19,5 lei pe fiecare 200 cmc, în funcție de norma Euro.

– În prezent: 8 lei/200 cmc.

De exemplu: Dacia Logan Euro 6, motor 999 cmc → impozit crește de la ~40 lei la peste 80 lei.

Între 1.601 și 2.000 cmc: între 24,6 lei și 29,7 lei pe fiecare 200 cmc.

– Exemplu: Volkswagen Golf V, 1.598 cmc, Euro 4 → impozit crește de la ~70–80 lei la peste 150 lei.

Între 2.001 și 2.600 cmc:

  • 92,2 lei (Non-Euro–Euro 3)
  • 88,6 lei (Euro 4)
  • 82,8 lei (Euro 5)
  • 77,8 lei (Euro 6)
  • 76,3 lei (hibride cu emisii peste 50 g CO₂/km).

Între 2.601 și 3.000 cmc:

  • 182,9 lei (Non-Euro–Euro 3)
  • 172,8 lei (Euro 4)
  • 154,1 lei (Euro 5)
  • 151,2 lei (Euro 6)
  • 149,8 lei (hibride).

Peste 3.001 cmc: cele mai mari valori – între 275 lei și 319 lei pe fiecare 200 cmc, în funcție de norma de poluare.

– Exemplu: Mercedes-Benz Clasa G, motor 3.000 cmc Euro 6 → impozitul scade de la 3.225 lei (în 2025) la ~2.268 lei (din 2026).

– Exemplu: Audi A6, 2.0 TDI, Euro 5 → impozitul scade ușor, de la ~280 lei la ~267 lei.

Mașinile electrice vor avea un impozit fix, de aproximativ 80 lei.

Așadar, șoferii cu mașini mici și vechi vor plăti mult mai mult, în timp ce pentru unele vehicule mari, moderne sau hibride, taxele vor fi chiar mai mici decât în prezent.

Reforma are ca obiectiv creșterea veniturilor la buget, dar și stimularea înnoirii parcului auto prin descurajarea deținerii de mașini poluante.

FOTO – Caracter ilustrativ: Profimedia

Recomandarea video

Mediafax
Pe cine avantajează prezența mică la alegerile din București
Digi24
Cele două probleme care țin pe loc încheierea unui acord de pace Rusia - Ucraina, dezvăluite de Keith Kellogg
Cancan.ro
Și-a părăsit iubita medic pentru Rodica Stănoiu! Noi detalii despre 'puiuțul' fostei ministrese a Justiției
Prosport.ro
FOTO. Cea mai frumoasă fotbalistă din lume a primit o ofertă de nerefuzat
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
Primele rezultate. Cum au votat bucureștenii până la acestă oră
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
O crimă care pune gaz pe foc în procesul de mobilizare din Ucraina, în criză de soldați. „Sunt incredibil de ruşinată”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Ce este „divorțul silențios”: Rămâi căsătorit, dar ieși din relație