Prima pagină » Actualitate » CFR Infrastructură și Alstom se chinuie, de 7 ani, să configureze sistemele de centralizare și telecomunicații pentru schimbarea macazurilor și semnalelor pe tronsonul Curtici-Arad: ”Alții trimit rachete în spațiu”

CFR Infrastructură și Alstom se chinuie, de 7 ani, să configureze sistemele de centralizare și telecomunicații pentru schimbarea macazurilor și semnalelor pe tronsonul Curtici-Arad: ”Alții trimit rachete în spațiu”

CFR Infrastructură și Alstom se chinuie, de 7 ani, să configureze sistemele de centralizare și telecomunicații pentru schimbarea macazurilor și semnalelor pe tronsonul Curtici-Arad: ”Alții trimit rachete în spațiu”

4o de kilometri de cale ferată sunt de la Curtici până la Arad (Ghioroc), numai că au trecut 7 ani de când CFR Infrastructură împreună cu Alstom se chinuie să configureze sistemele de centralizare și telecomunicații pentru schimbarea macazurilor și semnalelor necesare circulației în condiții de siguranță.

Dezvăluirea a fost făcută pe pagina de socializare a Asociației Pro Infrastructură, într-o postare care scoate în evidență, încă o dată, distanța incomensurabilă de la teorie la practică.

”În timp ce alții trimit rachete în spațiu, de vreo 7 ani, CFR Infrastructura împreună cu Alstom se chinuie să configureze sistemele de centralizare și telecomunicații pentru schimbarea macazurilor și semnalelor (evitarea coliziunilor între trenuri) necesare circulației pe cei 40 km de la Curtici până la Arad (Ghioroc).

De altfel, sistemele au fost blocate recent timp de 20 de ore în zona Arad și s-a circulat în regim manual, cu mari întârzieri („la steag”). Asta după ce recepția lucrărilor Alstom s-a făcut foarte greu, cu sute de neconformități. Decalajele sunt cauzate de indulgența și răbdarea fără limite a CFR cu antreprenorul, pe de-o parte, și de proiectul prost care încearcă să integreze un sistem ultra-modern, gândit pentru linii de mare viteză (ERTMS nivel 2), cu unul „legacy” conceput în 1960 bazat pe relee electromagnetice (BLA+INDUSI)”, se mai precizează în postarea respectivă.

Deși căile ferate nu sunt la fel de importante în mediul politic ca autostrăzile – consideră reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, ”este momentul ca oficialii din  Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România să intervină și să aibă discuții aplicate cu Alstom”.

”Lipsa sistemelor Alstom face imposibilă schimbarea macazurilor în gări”

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură avertizează că acest ”blocaj între public și privat” are in impact negativ major asupra circulației feroviare, iar tronsonul Curtici Arad (Ghioroc) nu este singura problemă.

”Impactul acestui blocaj între public și privat asupra circulației feroviare este și poate continua să fie major. Mai mult, problema de la Arad (km 614) – Curtici se generalizează deja pe sute de kilometri, pe întregul „Coridor IV” București-Brașov-Sighișoara-Arad, pe mulți ani de acum înainte.

Alstom are contracte pentru sistemele de comunicații, semnalizări și centralizări digitale dintre Sighișoara și Simeria, unde lucrările la terasamente și linii s-au încheiat dar se circulă tot restricționat, pe un singur fir, deoarece lipsa sistemelor Alstom face imposibilă schimbarea macazurilor în gări”, se arată în postarea de pe pagina de Facebook a asociației.

Compania are de asemenea contracte pe Brașov-Sighișoara și mare parte din Simeria-Arad, unde lucrările la calea ferată sunt în desfășurare. Fără o reașezare a relațiilor dintre MT/CFR și Alstom, aceste întârzieri “digitale” riscă să le depășească pe cele de la construcția de terasamente, poduri și tuneluri!

Asociația Pro Infrastructură

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Ce companii de stat au oferit prime de sărbători în 2025 și cât de mari au fost acestea. Care sunt campionii generozității
Digi24
Casetă metalică cu documente, descoperită sub talpa Cavalerului de pe acoperişul Castelului Corvinilor. Ce ascundea aceasta
Cancan.ro
ULTIMUL mesaj al lui Ion Drăgan. Ce a postat artistul, cu câteva ore înainte să moară
Prosport.ro
FOTO. Natalia Mateuț, spectaculoasă de ziua ei. Apariție rară a tatălui ei, legendarul Dorin Mateuț
Adevarul
Rusia amenință România și o acuză că împinge lumea spre un nou război mondial. „Indivizi cu conexiuni în KGB și GRU au acționat aici”
Mediafax
Visul unei femei, distrus de judecători: Nu poate avea copilul soțului decedat
Click
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Digi24
Scenariul care îl sperie pe J.D. Vance: armele nucleare ale Franței și Marii Britanii, controlate de politicieni islamiști „în 15 ani”
Cancan.ro
Ce mâncau Nicolae și Elena Ceaușescu în prima zi de Crăciun. Meniul strict era făcut cu o zi înainte
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Prezentare video Renault Clio 6. Dacia Sandero va primi același motor de 1,8 litri ca și modelul francez
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Iată cum lumina naturală poate să ajute diabeticii!