Prima pagină » Actualitate » Economistul AUR: Guvernul a crescut prețul de 19 ori pentru contractul unei căi ferate. Scumpirea, jumătate de miliard de lei

Economistul AUR: Guvernul a crescut prețul de 19 ori pentru contractul unei căi ferate. Scumpirea, jumătate de miliard de lei

Economistul AUR: Guvernul a crescut prețul de 19 ori pentru contractul unei căi ferate. Scumpirea, jumătate de miliard de lei
Petrișor Peiu

Senatorul Petrișor Peiu (AUR) dezvăluie cum Ministerul Transporturilor a majorat de 19 ori un contract pentru execuția unei lucrări de cale ferată, deși nu dispunea de acești bani. Economistul AUR pune în legătură directă deficitul înregistrat de România cu investițiile păguboase ale statului într-o infrastructură niciodată finalizată de constructorul respectiv. 

Într-un comunicat emis vineri de AUR, senatorul Petrișor Peiu descrie cum au decurs investițiile Ministerului Transportului în lucrări fără finalizare.

„Pe 5 martie 2020, CFR SA, aflat și atunci, ca și acum, în subordinea ministerului Transporturilor, a semnat cu firmele Alstom, Arcada și Euroconstruct Trading 98 un contract, în valoare de 2,97 miliarde de lei pentru modernizarea a 86 de km de cale ferată între Brașov și Sighișoara, practic cele două loturi de capăt: Braşov – Apaţa (Lot 1) şi Caţa – Sighişoara (Lot 3).

La semnarea contractului, ministrul de atunci, sinistrul Bode (n.r Lucian, ministru PNL), deplângea pierderea unei finanțări europene de 330 de milioane de euro pentru această lucrare doar din cauza întârzierii la semnarea acestui contract cu un singur an de zile.”

Peiu revine cu o informație recentă potrivit căreia, „acum două luni, în august 2025, aceeași CFR SA a acordat, din banii pe care nu îi are, ci îi primește de la stat, a 19-a majorare a prețului din contract, în valoare de vreo 10 milioane de lei.”

„După această a 19-a majorare, prețul contractului a urcat de la valoarea inițială de 2,97 miliarde de lei la 3,433 miliarde de lei. Un mizilic de jumătate de miliard de lei, mai mult decât întreaga economia de anul acesta realizată din creșterea normelor profesorilor cu câte două ore…

Tot în august 2025, după a 19-a scumpire a contractului respectiv, stadiul fizic de realizare a lucrării era de doar 49,98%, cu progres zero (0) în august față de iulie!

Hai să mai citim o dată totul: după ce pierde o finanțare europeană de 1,6 miliarde de lei, guvernul semnează un contract pentru 2,97 miliarde de lei și apoi crește prețul de 19 ori cu un total de jumătate de miliard de lei iar, între timp, lucrarea nici nu a ajuns la jumătate!

Din toamna anului 2021 până acum câteva luni, la conducerea ministerului Transporturilor s-a aflat președintele actual al PSD, Sorin Grindeanu, iar astăzi pe scaunul respectiv se află pupilul acestuia, Ciprian Șerban!”, mai scrie AUR.

Senatorul Peiu amintește și de faptul că firma franceză ALSTOM este celebră pentru faptul că nu a reușit să finalizeze nicio lucrare pentru care a fost contractată de partea română.

„În 2019, anul în care s-au pierdut cei 330 de milioane de euro ministrul Transporturilor era Alexandru Cuc, îl mai țineți minte? Cel care a dorit să anuleze câteva zboruri pentru a scăpa de moțiunea de cenzură, tentativă care se pare că nu a avut nimic penal în viziunea parchetului independent și plin de inamovibili.

A, mai este un mic amănunt, a propos de întârzierea de câțiva ani de la această lucrare: poate oare vreun ministru al Transporturilor din ultimii 10 ani să-și aducă aminte de vreun contract terminat la termen de către antreprenorul lucrării de care vorbim aici, adică firma franceză Alstom? Orice contract, fie că este de lucrări de modernizare, fie de livrare de rame feroviare sau de rame de metrou”, se mai arată în comunicat.

RECOMANDAREA AUTORULUI:

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Moș Nicolae se apropie: copiii își pregătesc ghetuțele. Tradițiile și obiceiurile dedicate Sfântului Nicolae
Digi24
JD Vance: UE nu ar trebui să atace companiile americane pentru „mizerii”. Elon Musk s-a grăbit să-i mulțumească vicepreședintelui
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
Anul 2026, istoric pentru infrastructura României: autostrăzi complet finalizate și sute de kilometri pregătiți de inaugurare
Mediafax
Horoscop 6 decembrie 2025: Zodiile care pot face pași importanți în iubire, la muncă sau în decizii personale
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
De ce Rusia nu va accepta pacea fără „Centura de Fortărețe” a Ucrainei - ultimul obstacol din calea armatei lui Putin în Donbas
Cancan.ro
Nuntă surpriză în Guvernul României. Premierul Ilie Bolojan s-ar fi căsătorit în secret
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
SINGURA diferență dintre Coca-Cola și Pepsi! Tu ȘTII?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Ofițerii militari din Roma Antică aveau maimuțe de companie, iar acestea aveau, la rândul lor, animăluțe de companie