Prima pagină » Actualitate » Imaginile dezastrului de sub Piața Unirii. Când începe consolidarea Planșeului și ce presupun lucrările

Imaginile dezastrului de sub Piața Unirii. Când începe consolidarea Planșeului și ce presupun lucrările

Primăria Sectorului 4, care are în administrare Planșeul Unirii, a anunțat, luni, că această construcție urmează să fie consolidată începând cu anul viitor. Valoarea investiției este de 800 de milioane de lei.

„Sectorul 4 al Municipiului București dă startul proiectului de reconstrucție totală a Planșeului Unirii, construcția din beton, veche de aproape 100 de ani, care susține o mare parte din Piața Unirii și care, în momentul de față, conform expertizelor, este încadrată în clasa tehnică IV – nesatisfăcător, din cinci posibile”, au anunțat, luni, reprezentanții Primăriei Sectorului 4.

Potrivit sursei citate, contractul pentru realizarea proiectului tehnic și pentru execuția efectivă a lucrărilor, atribuit (în urma unei proceduri de licitație publică, derulată în Sistemul de Achiziții Publice-SICAP și încheiată la finalul anului 2023) unei asocieri de constructori și proiectanți cu renume și cu experiență în realizarea lucrărilor de infrastructură mare, a fost semnat luni, odată cu ordinul de începere pentru activitățile de proiectare.

Finanțarea proiectului, de la Guvern

„Finanțarea lucrărilor este asigurată încă de anul trecut, de către Guvernul României, care a alocat suma de aproximativ de 800 de milioane de lei, pentru refacerea Planșeului Unirii, acest obiectiv de infrastructură de o importanță strategică pentru București. Astfel, în baza documentelor semnate astăzi, proiectanții și constructorii au la dispoziție 33 de luni pentru reconstrucția totală a Planșeului. Mai exact, nouă luni de zile pentru realizarea Proiectului Tehnic, iar restul, de 24 de luni pentru execuția efectivă a lucrărilor de refacere, care vor începe în 2025, cât de curând posibil, în prima parte a anului”, transmite sursa citată.

Primăria Sectorului 4 mai anunță că lucrările se vor realiza pe porțiuni, în etape, „tocmai pentru a menține circulația auto și pietonală în zona Unirii și pentru a nu bloca centrul orașului”, mai transmite ps4.

„Marcăm momentul determinant în realizarea acestei lucrări de mare amploare. Este momentul în care am semnat contractul de execuție și am dat ordinul de începere pentru reconstrucția totală a Planșeului Unirii. Începând de astăzi, proiectanții și constructorii au la dispoziție 9 luni pentru realizarea proiectului tehnic și încă 24 de luni pentru construcția efectivă. Șantierul propriu-zis îl vom deschide în prima parte a anului 2025 și vom lucra etapizat, astfel încât traficul rutier să fie cât mai puțin afectat. Pentru siguranța bucureștenilor, ne-am asumat acest proiect, extrem de dificil, din nevoia de responsabilitate și de eficiență pe care oamenii din acest oraș o așteaptă de la cei care trebuie să ofere comunității liniște, normalitate și un trai decent”, a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, în cadrul unei conferințe de presă.

Primăria Sectorului 4 mai arată că proiectul tehnic ce urmează a fi întocmit va cuprinde întreaga documentație tehnică prin care se vor dezvolta și detalia toate aspectele privind execuția propriu-zisă a lucrărilor (planuri generale, planuri arhitecturale, planurile structurii de rezistență, planurile instalațiilor, detaliile de execuție etc.) documentație necesară pentru obținerea Autorizației de Construire.

Se va înlocui actuala structură de beton a Planșeului

Proiectul tehnic va viza înlocuirea structurii de beton existente (cu o lăţime de 32 de metri şi o lungime de 360 de metri, aflată între strada Căldărari și peretele Pasajului Unirii, ce acoperă și dirijează prin subteran râul Dâmboviţa și care a suferit modificări/degradări structurale semnificative în cei peste 80 de ani de existență), cu una nouă, modernă și performantă, care să răspundă tuturor cerințelor de trafic și fiabilitate, capacității de tranzit a debitelor de apă de pe râul Dâmbovița și care să elimine deficiențele grave identificate în urma expertizelor tehnice efectuate în cursul anului trecut.

Acestea sunt deficiențele grave identificate la Planșeul Unirii:

  • armături corodate, beton exfoliat, reduceri de secțiune, vegetație acvatică pe fața betonului și defecte de față văzută la riglele cadrelor;
  • grinzi secundare (nervuri) demolate, zone care se presupune că au fost refăcute în cofraj metalic nerecuperat și care sunt într-o stare avansată de coroziune;
  • grinzi secundare (nervuri) cu secțiune de rezistențā puternic afectată, console scurte la cadrele de rost distruse în întregime ca urmare a infiltrațiilor de apă în rosturi;
  • beton exfoliat, armături corodate și infiltrații locale în placa de beton a planşeului; defecte de execuție și lucrări executate necorespunzător efectuate cu ocazia diverselor intervenții la planșeu;
  • degradări la partea carosabilă a străzilor de deasupra planşeului, guri de scurgere, borduri, trotuare pietonale și parapete.

Totodată, în acest interval de nouă luni de zile, specialiștii trebuie să întocmească un Plan de Management al Traficului, care să permită, ulterior, execuția efectivă a lucrărilor de refacere a Planșeului Unirii în condiții optime, cu respectarea termenelor și a legislației în vigoare dar și a asigurării circulației auto și pietonale în zonă.

„De asemenea, în baza contractului anterior menționat, vor fi proiectate și lucrările necesare pentru consolidarea Pasajului Unirii, încadrat, de asemenea, tot în clasa tehnică IV – nesatisfăcător, din cinci posibile.  Soluția specialiștilor, ce urmează a fi proiectată și, ulterior, implementată va avea în vedere reabilitarea structurii de rezistență a acestuia, prin cămășuirea și armarea pereților existenți”, mai transmite ps4.

Recomandarea video

Mediafax
24 de ore de Cod roșu în Carpații Meridionali și de Curbură. Rafale de 120 km / h
Digi24
Ceasuri Rolex, lingouri de aur și o diplomație „decimată din interior”. Cum funcționează politica externă a Americii în era Trump 2.0
Cancan.ro
Cât costă rochia purtată de Mirabela Grădinaru la Digi24. De ce a atras atenția tuturor
Prosport.ro
FOTO. Natalia Mateuț, spectaculoasă de ziua ei. Apariție rară a tatălui ei, legendarul Dorin Mateuț
Adevarul
Marea hidrocentrală Lotru–Ciunget, capodopera energetică ascunsă în Carpați. A fost numită cea mai grandioasă din Europa
Mediafax
Un incident apare din ce în ce mai des în avioanele de pasageri. Ce fac unii călători și cum reacționează personalul
Click
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Digi24
Care este mâncarea preferată a lui Nicușor Dan. Mirabela Grădinaru: „Nu ajung să ating calitatea sau gustul mâncării din copilărie”
Cancan.ro
Alex Bodi continuă scandalul aprins cu Ramona Olaru! Musculosul nu se lasă: 'O să aduc eu amintiri de la Agronomie când
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Nemții au desenat viitoarea Dacia C-Neo. Viziunea unui tuner axat pe modelele mărcii
Descopera.ro
Ce lichide să nu verși niciodată în chiuvetă și de ce?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Industria frumuseții s-a transformat într-un univers religios, care cere credință