Clienții din România care comandă frecvent de pe platformele online chinezești vor resimți în curând efectele unor schimbări majore: scumpirea produselor, reducerea reclamelor cu oferte și costuri mai mari de transport. Măsurile vin pe fondul incertitudinii economice globale și al reconfigurării strategiilor comerciale ale gigantilor asiatici.
Pe fondul tensiunilor economice internaționale și al instabilității piețelor, marile platforme online din China iau măsuri pentru a-și proteja modelul de business. Astfel, se anunță o creștere generalizată a prețurilor produselor, inclusiv pentru consumatorii din România, unde piața acestor produse a cunoscut o dezvoltare explozivă în ultimii ani. Scumpirile vizează în special produsele care până acum beneficiau de reduceri consistente și care atrăgeau un număr mare de cumpărători.
Un alt efect vizibil al noii strategii este reducerea semnificativă a campaniilor publicitare online. Reclamele cu produse la preț redus, omniprezente pe rețelele sociale, vor fi din ce în ce mai rare sau chiar eliminate complet. Platformele chineze consideră că randamentul acestor campanii nu mai justifică investițiile, mai ales într-un context economic incert. Astfel, clienții români vor avea acces mai greu la oferte exclusive și promoții fulger.
Până acum, una dintre marile atracții ale comerțului online din China era transportul gratuit sau extrem de ieftin. Acest avantaj va deveni istorie, întrucât modelul de livrare combinată, care permitea expedierea mai multor produse la costuri reduse, nu mai este sustenabil pentru platformele asiatice. În consecință, românii vor plăti mai mult pentru transport, ceea ce va duce la creșterea semnificativă a costului total al comenzilor.
Sursa: Digi 24
Foto caracter ilustrativ / Sursa foto: Profimedia
CITEȘTE ȘI:
AURUL, noua obsesie a investitorilor români. Vânzările s-au dublat față de anul trecut