Prima pagină » Actualitate » S-a lansat Asociația Română pentru Combustibili Alternativi

S-a lansat Asociația Română pentru Combustibili Alternativi

S-a lansat Asociația Română pentru Combustibili Alternativi

Joi, 17 martie, s-a lansat Asociația Română a Combustibililor Alternativi, la inițiativa Asociației Române pentru Mobilitate Sustenabilă, Linde Gas, Messer, InterGas România și Avangarde Safety, Sicoe Mihai, Anton Cristian și Vlad Stoicescu.

Asociația s-a constituit cu sprijinul și participarea activă a invitaților, printre care s-au enumerat:

  • AD ASTRA LTD HIDROELECTRICA
  • AS METAL COM INAQ
  • AVANGARDE INSPECȚIA MUNCII
  • BLACK SEA OIL&GAS INTERGAS
  • BUREAU VERITAS LINDE
  • CNFR NAVROM MESSER ROMÂNIA GAZ
  • ENEL MTK AUTO SPORT
  • ENGIE NGV POWERTRAIN
  • GASPECO NUCLEARELECTRICA
  • HIDROELECTRICA ROMGAZ
  • INAQ RTV
  • TUV AUSTRIA ROMÂNIA VULCAN GAS ITALIA – răspunde unei necesități stringente de a umple vidul legislativ și de a dezvolta noi standarde naționale și continentale, de a promova, armoniza, reprezenta interesele și necesitățile producătorilor, furnizorilor, distribuitorilor, utilizatorilor și transportatorilor de combustibili alternativi, în aceste vremuri ale tranziției către energia verde.

Combustibilii alternativi pentru care participanții și-au asumat eforturi comune pentru standarde aplicate inter-industrii, necesare unei foi de parcurs cu rezultatul reducerii totale a emisiilor de carbon, sunt gazul natural comprimat (GNC), gazul natural lichefiat (GNL) și hidrogenul.

În acest sens, ARCA și-a asumat misiunea de a gestiona tranziția către aceste obiective prin dezvoltarea și promovarea infrastructurii tehnico-legale, în colaborare cu instituțiile publice abilitate, de exploatare coerentă a combustibililor alternativi precum GNL, GNC, carburanți biologici și sintetici, etapă critică în evoluția spre exploatarea hidrogenului.

Obiectivele specifice pentru atingerea scopului s-au definit prin dezvoltarea, transpunerea și implementarea normelor, standardelor, specificațiilor și legislației din domeniul combustibililor alternativi, promovarea beneficiilor acestora în operațiuni comerciale, coerența sarcinilor financiare în întreprinderile ale căror operațiuni depind de consum și, nu în ultimul rând, menținerea unui nivel suportabil al costurilor asociate cu tranziția la energie verde, nivel resimțit la consumatorul final.

“Considerăm necesară înființarea unei asociații care să asigure/asiste tranziția către acest viitor, prin concentrarea eforturilor sale în domeniul combustibililor alternativi și adoptarea acestora în limitele tolerabilității financiare, fără a pune presiune pe fluxurile financiare din industrii deja afectate de evenimente în plină desfășurare la nivel global.” a susținut Paul Badea, Președintele ARMS.

“Soluția de tranziție este evidentă, a fost evidentă foarte mult timp, dar este blocată de un cadru legal stufos care blochează inovația. Noi am pionierat utilizarea gazelor naturale în transporturi comerciale, în primul rând constrânși de costurile operaționale ridicate de variații în prețul barilului de petrol. Gazul a fost o soluție la îndemână și gazul rămâne o soluție mult mai puțin poluantă, pe care astăzi trebuie să o exploatăm în tranziția noastră certă către soluții non poluante sau cu influență NET 0 asupra mediului înconjurător” a precizat Alexandru Stefănescu președintele COTAR.

“Decarbonizarea stă la baza pactului ecologic european, decarbonizarea transporturilor reprezintă o provocare foarte importantă, la fel de dificilă ca și decarbonizarea energiei în condițiile în care transportul reprezintă un sfert din emisiile de gaze cu efect de seră ale Uniunii Europene, iar transportul rutier reprezintă peste 70% din această pondere. Cred că trebuie să folosim soluții realiste, soluții rentabile și ușor de implementat care să ne ajute să scădem emisiile de CO2. Avem mai multe soluții la îndemână și trebuie să folosim toate oportunitățile de finanțare, de politici publice și de insentive pentru a promova utilizarea de combustibili alternativi care asigură o produceră mai mică a emisiilor de carbon. În mod clar nu vom putea face trecerea către mașini electrice imediat, brusc, va trebui ca o bună perioadă de timp să folosim mașinile pe care le avem deja la dispoziție sau în mod clar o bună parte din mașinile care încă se vor produce în Uniunea Europeana vor fi cu combustie internă” a precizat Cristian Bușoi – Europarlamentar, Președinte al Comisiei Pentru Industrie, Energie Și Cercetare.

Recomandarea video

Mediafax
Alertă epidemiologică în România: Primul deces din cauza virusului gripal din acest sezon la o femeie din Cluj
Digi24
Administrația Trump interzice vizele de SUA pentru cinci europeni, printre care și fostul comisar Thierry Breton. Care este motivul
Cancan.ro
Ce pensie are Cornel Dinu. Câți bani încasează de la statul român, de fapt
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Poți câștiga 30.000 de euro în șase luni dacă accepți această slujbă pe o insulă pustie din Scoția. Ce sarcini are angajatul
Mediafax
Sudul țării, sub cod galben de ninsori în Ajunul Crăciunului. În ce zone se așteaptă un strat mai consistent de zăpadă
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
Ce au pățit două ucrainence care au încercat să treacă granița cu 60.000 de dolari ascunși în încălțăminte
Cancan.ro
Plutonierul major Mirel Tulitu a murit într-un accident rutier cumplit. 3 fetițe au rămas acum orfane de tată 😢
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Brandul chinezesc ce depășește pragul de 1.000 de unități vândute în România, la câteva luni de la lansare
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Cele mai bogate familii din lume au devenit și mai bogate în anul 2025