Prima pagină » Actualitate » Se reia circulația pe Podul de la Fetești de pe Autostrada Soarelui. Ce au decis autoritățile cu privire la taxa de pod

Se reia circulația pe Podul de la Fetești de pe Autostrada Soarelui. Ce au decis autoritățile cu privire la taxa de pod

Se reia circulația pe Podul de la Fetești de pe Autostrada Soarelui. Ce au decis autoritățile cu privire la taxa de pod

Circulația pe Podul de la Fetești peste brațul Borcea se redeschide integral de joi, 6 iulie, a anunțat conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Oficialii au făcut precizări cu privire la reinstituirea obligației de a plăti taxa de peaj pe acest segment.

Redeschiderea circulației pe Podul de la Fetești vine după mai multe luni în care drumarii au impus restricții pentru o serie de lucrări.

„De mâine se deschide integral circulația pe podul peste brațul #Borcea (#Podul #Fetești). Circulația va fi reluată total și pe calea 2 (sensul #Constanța-#București) a acestui pod situat pe #A2 (Autostrada Soarelui)”, a anunțat, miercuri, Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

Potrivit comunicatului instituției, joi, 6 iulie, începând cu ora 9:00, se ridică restricțiile instituite pe A2 pentru lucrările de reabilitare la podul peste brațul Borcea.

„Menționăm faptul că defectele structurale la tablierele din beton armat ale podului peste brațul Borcea, calea 2, au fost evaluate prin carotare încă din vara anului 2022. Experții responsabili de interpretarea rezultatelor de laborator, au solicitat încă o evaluare a betonului suprastructurii, după decopertarea straturilor căi și a betonului de pantă. Astfel, în luna martie 2023 a avut loc ultima evaluare a stării de degradare a suprastructurii de beton armat a podului. După interpretarea ultimelor rezultate, experții au luat decizia de a spori cantitățile de beton structural necesare a fi înlocuite”, a anunțat CNAIR.

Astfel, având în vedere și faptul că lucrările de decopertare erau complet realizate, CNAIR împreună cu antreprenorul au depus toate eforturile pentru a se finaliza cât mai repede lucrările programate cât și cele suplimentare stabilite de experți în luna martie. Odată cu decopertarea straturilor căii și demolarea betonului de pantă vechi, posibilitatea de a etapiza intervenția și deschiderea circulației mai devreme era practic nulă.

Noi restricții după sezonul estival

Stadiul fizic al lucrărilor de reabilitare este de 78% în prezent, iar după finalizarea sezonului estival, se vor mai introduce restricții de trafic pentru realizarea ultimelor lucrări de mult mai mică anvergură, în vederea finalizării reabilitării și realizării recepției.

Lucrările de reparații structurale realizate la podurile dunărene Borcea și Cernavodă vor avea o perioadă de serviciu de cel puțin 40 de ani, garanția fiind de 5 ani după recepție.

„Reiterăm scuzele pentru disconfortul creat utilizatorilor autostrăzii A2 în ultimele 4 weekend-uri și vă asigurăm că acest tip de intervenții structurale la ambele poduri au fost de o importanță majoră fiind absolut necesare”, a anunțat CNAIR.

Conform Ordinului nr. 1836/2018 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, actualizat în 2023, pentru utilizarea podurilor peste Dunăre între Feteşti şi Cernavodă, acestea se încadrau între 13 și 1.584 de lei, în funcție de categoria de motorizare.

„Precizăm faptul că taxa de peaj la Fetești rămâne suspendată până la finalizarea tuturor operațiunilor administrative necesare reinstituirii acesteia”, au precizat oficialii.

Potrivit CNAIR pentru lucrările de reabilitare executate în perioada martie – iulie 2023, după hidrodemolarea betonului degradat din suprastructură, au fost utilizate:

  • Cofraje – 1.170 mp;
  • Material metalic (confvetii metalice și armături) – 293 tone
  • Beton turnat – 872 mc.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Zilele cu dezlegare la pește rămase până la Crăciun
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Povestea celui mai bogat sat din Ucraina, aflat la graniţa cu România. Paradoxul castelelor din Nyzhnia Apșa
Mediafax
Alegeri Primăria București 2025. Capitala votează astăzi primarul general. S-au deschis secțiile de votare
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Celebritatea poate scurta viața