Mihai Jurca, șeful Cancelariei prim-ministrului Ilie Bolojan, a vorbit la Digi 24, despre măsurile de austeritate care vor afecta angajații din cadrul Guvernului. Potrivit oficialului, propunerile vizează reducerea numărului personalului din Cancelarie, precum și a cheltuielilor cu mașinile demnitarilor.
Mihai Jurca a precizat că acest set de măsuri au drept scop „reducerea unor cheltuieli și eficientizare a activității”, întrucât există „cheltuieli foarte mari pe zona de parc auto și combustibil„.
„Eu mă ocup doar de cancelarie, ca să fie foarte clar. Sunt secretari de stat în alte ministere, la Transporturi știu un caz sigur în care secretarii de de stat își conduceau propria mașină. Deci nu este ceva ce nu s-a mai făcut sau ceva ce nu există deja în anumite situații.
Această măsură are ca scop nu persoanele, în niciun caz, ci are ca scop reducerea unor cheltuieli și eficientizarea activității, pentru că avem cheltuieli foarte mari pe zona de parc auto și avem cheltuieli la fel de mari pe zona de combustibil.
E un calcul foarte simplu de eficientizare, fără a fi vizate o persoană sau alta, și o măsură pe care, repet, o mai avem în în zona instituțiilor de stat și, sigur, e o măsură extrem de des întâlnită în zona privată”, a spus Jurca, la Digi24.
Șeful Cancelariei a menționat că se va reduce numărul consilierilor de stat și a secretarilor de stat. De asemenea, numărul consilierilor va fi redus de la 42 la 15.
„Peste tot, principiul a fost să reducem atât cât se poate cheltuielile și am identificat în fiecare zonă posibilități de reducere. Oriunde se poate economisi, o s-o facem.
Consilierii de stat și secretarii de stat – e același rang secretar de stat – din cancelarie, înainte aveam 21 de persoane, cu un număr de 42 de consilieri. Fiecare demnitar, consilier de stat sau secretar de stat avea dreptul la doi consilieri. Vom rămâne cu 15 consilieri, secretari de stat și cu un consilier pentru fiecare. Deci, în total, sunt 30”, a explicat Mihai Jurca.
Jurca a adăugat că aceste măsuri vor fi implementate din momentul în care va intra în vigoare ordonanța de reducere a personalului cancelariei.
„Eu sper ca în 2 săptămâni să putem să aprobăm ordonanța, pentru că ea trebuie pusă în transparență, trebuiesc obținute avize, nu depinde doar de noi ceea ce facem. Săptămâna viitoare o să avem formatul final al ordonanței, urmând ca noi să o trimitem atât avizatorilor, cât și reprezentanților angajaților și o supunem în transparență”, a spus Mihai Jurca.