Un ASTEROID uriaș a intrat vineri pe orbita Pământului. Zboară cu 9 km/s și e mult mai mare decât un stadion de fotbal

Sursă Foto - Pixabay
Publicat: 12/05/2023, 09:14

Un asteroid uriaș a intrat amenințător pe orbita Pământului și zboară cu 9 km pe secundă, dar NASA transmite că nu se așteaptă ca acesta să prezinte un pericol pentru Terra.

Asteroidul denumit 2023 HT4 are un diametru mai mare decât lungimea unui teren de fotbal, respectiv 130 de metri. Cu toate acestea, oficialii NASA susțin că nu ar trebui să fie considerat un pericol.

Interesant este faptul că asteroidul se deplasează mult mai încet decât asteroizii ținuți sub observație de NASA, la o viteză de 8,93 km/s, față de media de 15 km/s. În plus, gigantica rocă spațială a fost observată pentru prima dată în martie 2015, când zbura cu dublul vitezei actuale.

Potrivit datelor NASA, asteroidul va reveni în apropierea Pământului abia peste 8 ani, pe 13 iulie 2031, când va avea o viteză mult mai mare, de 19,44 km/h. Este de remarcat faptul că NASA nu a menționat nicio altă revenire după aceasta, ceea ce ar putea indica faptul că asteroidul va părăsi definitiv orbita noastră, datorită vitezei sale crescute de la acea dată. Cu toate acestea, această informație nu este confirmată de oficialii NASA.

În cazul în care asteroidul 2023 HT4 își schimbă cursul și pune Pământul în pericol, NASA are un sistem de distrugere a asteroizilor gata să fie folosit. Sistemul numit DART a fost testat cu succes la sfârșitul anului 2022 și constă în trimiterea unei rachete către asteroid pentru a schimba cursul acestuia și a preveni coliziunea cu planeta noastră.

Chiar dacă nu se așteaptă la un impact cu Pământul, oficialii NASA continuă să monitorizeze asteroidul și îi sfătuiesc pe oameni să nu își facă griji în legătură cu acesta. Astfel de evenimente sunt relativ comune și se întâmplă frecvent în spațiul cosmic, relatează DailyStar.

Alexandru Tosa
Absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, Alexandru Toșa a debutat în presă în 2020. Începând mai mult
O fetiță le-a spus părinților că are un monstru în cameră, dar ei nu au...
Tatuajul ireal care a produs controverse în mediul online. Bărbatul de 60 de ani nu...
FOTO. Cât de bine arată cea mai frumoasă hocheistă din lume!
Cea mai „nebună” ofertă vine de la Lidl! Ce o să găsiți în supermarketuri de...
Cum a rămas, de fapt, Gina Pistol însărcinată. Nu mai avea nicio speranță: „Smiley mi-a...
O rezervaţie de bujori unică în Europa se află în România. E situată pe cel...
Tragedie în România! A MURIT
Cum a fost prins Prinţul Paul al României! Detaliul care l-a dat de gol. Acesta...
Filtru de particule înfundat se REPARĂ sau se ARUNCĂ? Ce durată de viață are DPF?
S-a realizat al doilea transplant de rinichi de porc către un pacient uman