UN’. DOI. TREI. – o nouă campanie privind colectarea separată a deșeurilor de ambalaje

Publicat: 03/05/2022, 17:16
Actualizat: 03/05/2022, 17:55

O nouă campanie națională privind colectarea separată a deșeurilor de ambalaje a fost lansată de OIREP Ambalaje împreună cu Ministerul Mediului. Campania „Un’ Doi Trei.” e bazează pe o idee simplă: Desfaci. Folosești. Arunci unde și cum trebuie.

Să colectăm separat este ușor, dar pentru asta avem nevoie de câteva informații și reguli pe care să le respectăm. Un’ Doi Trei este o platformă care își propune să informeze corect românii în legătură cu problema deșeurilor de ambalaje, să atragă atenția, dar și să diminueze impactul pe care deșeurile de ambalaje colectate necorespunzător îl au asupra mediului înconjurător, asupra calității vieților noastre și ale copiilor noștri.

„Lansăm astăzi încă o campanie prin care ne propunem să transformăm România într-o țară curată. O campanie care vine în sprijinul Ministerului Mediului, o campanie care este o inițiativă venită de jos, de la nivelul acelor entități care sunt responsabile de implementarea obligațiilor producătorilor care pun pe piață ambalaje. Am văzut zilele trecute ce înseamnă România turistică, ce dezastru poate să rămână după turiștii iresponsabili după o singură zi de activitate turistică, după ziua de 1 mai.

Am văzut câte tone de deșeuri au fost lăsate în urmă, abandonate de oameni iresponsabili, exact în locațiile unde de peste o lună de zile, colegii noștrii de la ARNP, de la Apele Române, de la autoritățile publice locale implicate în „Curățăm România” fac eforturi deosebite să schimbe fața acestei țări și să arate că se poate și altfel.” a spus Tanczos Barna, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor.

Programul UN’. DOI. TREI. își propune să creeze obiceiuri sănătoase

Mai mult, campania urmărește să creeze un nou obicei sănătos, care să intre în rutina românilor.

„Ce este «UN’. DOI. TREI.» și de ce am ajuns la această concluzie. De ce este nevoie să colectăm separat? Ne-am uitat în jurul nostru. Domnul ministru a dat exemplul cu ce s-a întâmplat zilele acestea la mare. Vedem peste tot în jurul nostru încă abandonate deșeurile de ambalaje, deși autoritățile fac eforturi să curețe România. Încă nu am înțeles cu toții cât de simplu este să colectezi separat. Simplu, de bun simț, civilizat și normal.

Ceea ce «UN. DOI. TREI.» va demonstra prin postările, prin cele 80 milioane de afișări pe care le vom avea de-a lungul campaniei, campanie ce se derulează pe parcursul a 4 luni, va fi la modul acesta: desfaci, consumi și arunci unde trebuie, respectiv în punga sau în coșul sau în pubela pe care scrie plastic, metal sau care are culoarea galbenă”,  a spus Mihaela Frăsineanu, director executiv Asociația OIREP Ambalaje.

Campania naţională de informare şi educare „Un’. Doi. Trei.” privind colectarea separată a deşeurilor de ambalaje pentru populaţie se va desfășura pe parcursul a patru luni. În plus, își propune să aibă 80 milioane de afișări și are un buget de 500.000 de euro, bani care vin de la membrii OIREP Ambalaje.

„Campania noastră «UN’. DOI. TREI.» este gândită ca o completare a celorlalte acțiuni pe care membrii asociației noastre OIREP Ambalaje le întrepind pentru a realiza obiectivele de reciclare ale producătorilor cu care sunt în contract, dar mai ales încercăm să găsim și să inițiem acțiuni astfel încât să putem face față provocărilor la care suntem expuși în viitorul foarte apropiat.

Dacă vorbim de deșeurile de ambalaj, OIREP-urile în ultimii ani au reușit să îndeplinească obiectivele de valorificare, respectiv reciclare ale producătorilor care introduc pe piață bunuri ambalate, dar știm cu toții că într-un timp foarte scurt, obiectivul pe care trebuie să îl îndeplinim va crește foarte mult, de la 60 la 65 și în câtțiva ani la 70 și vă rog să ne credeți pe cuvânt că orice procent de la acest nivel în sus se obține extrem de greu. Eforturile pentru a crește gradul de reciclare cu unul-două procente sunt substanțiale”, a precizat Geanin Șerban, președinte Asociația OIREP Ambalaje.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase