Este momentul să vorbim deschis despre BPOC!

Este momentul să vorbim deschis despre BPOC!
Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 17/11/2021, 10:50
Actualizat: 17/11/2021, 12:46

Boala pulmonară obstructivă cronică (BPOC) este una dintre cele mai severe afecțiuni, impactând viețile a 384 de milioane de oameni din întreaga lume, cu un cost global care se estimează că va crește la 4,8 trilioane de dolari până în 2030.

În România, se estimează ca peste un milion de oameni suferă de BPOC. Cu toate acestea, BPOC este o afecțiune neprioritară, subdiagnosticată și subtratată în sistemele de sănătate din întreaga lume.

Astăzi, de Ziua Internațională a BPOC, ne concentrăm eforturile pentru a aduce această boală în centrul atenției. În parteneriat cu ONG-uri, asociații de pacienți, societăți medicale profesionale și experți în domeniu, lansăm la nivel global campania Speak Up for COPD (www.speakupforcopd.com) deoarece considerăm că BPOC trebuie să devină o prioritate de sănătate publică.

Persoanele care trăiesc cu BPOC se fac greu auzite din multe motive: stigmatizarea din cauza asocierii cu fumatul, neînțelegerea bolii și a poverii pentru pacienți.

Campania globala Speak Up for COPD, ne îndeamnă pe toți să-i sprijinim pe cei care trăiesc cu această boală progresivă.

Pentru a elimina BPOC ca o principală cauză de deces, trebuie schimbat modul în care oamenii înțeleg și prioritizează acestă afecțiune.

“Pandemia a adus bolile respiratorii în atenția autorităților și a publicului larg. Haideti să folosim această oportunitate și să schimbăm în bine situația pacienților cu Bronho Pneumopatie Obstructivă Cronică (COPD). “Speak Up for COPD” este o astfel de campanie – pentru că se poate dar încă nu se știe !”– Radu Rășinar, Director General AstraZeneca Romania și Vicepreședinte al AstraZeneca Europa Centrală și de Est.

“BPOC este o boală despre care aproape nimeni nu vorbește, deși este una dintre amenințările majore pentru sănătatea noastră: sute de milioane de persoane suferă de boala pulmonară obstructivă cronică (BPOC) în întreaga lume, fiind a treia cauză de deces la nivel mondial. Lipsa de înțelegere, percepțiile greșite și prejudecățile din jurul acestei afecțiuni influențează îngrijirea la timp și de calitate pentru persoanele cu BPOC. Este o afecțiune care în mare parte rămâne necunoscută de public și de factorii de decizie la nivel global.

Prin susținerea campaniei “Speak Up for COPD”, BPOC poate fi recunoscută dincolo de comunitatea sa de specialiști – împreuna putem avea un impact pozitiv asupra prioritizării pacienților cu BPOC”, spune Daniela Mutu, General Manager, Chiesi Romania SRL.

Campania prezintă punctele de vedere ale pacienților, detalii despre afectțune și oferă un mecanism de susținere a cauzei pacienților. Ne dorim să putem localiza și în România această campanie în viitorul apropiat, conform reglementărilor în vigoare.

Campania Speak Up for COPD a fost finanțată de AstraZeneca și suținută de Chiesi Farmaceutici, The International Federation on Aging și The Global Allergy and Airways Patient Platform.

AstraZeneca este o companie biofarmaceutică globală, bazată pe cercetare și dezvoltare de medicamente inovatoare care sunt utilizate de milioane de pacienți din întreaga lume, eliberate pe bază de prescripție medicală în oncologie, boli rare și biofarmaceutice, inclusiv cardiovasculare, renale și metabolice, respirator și imunologie. Cu sediul în Cambridge, Marea Britanie, AstraZeneca operează în peste 100 de țări. Vă rugăm să vizitați www.astrazeneca.com pentru mai multe detalii.

Cu sediul în Parma, Italia, Chiesi este un grup internațional de produse farmaceutice și asistență medicală axat pe cercetare, cu o experiență de peste 85 de ani, care operează în 30 de țări cu peste 6.000 de angajați (Grupul Chiesi). Pentru a-și îndeplini misiunea de a îmbunătăți calitatea vieții oamenilor, acționând responsabil față de societate și mediu, Grupul cercetează, dezvoltă și comercializează soluții terapeutice inovatoare în cele trei domenii de interes: AIR (produse și servicii care promovează respirația, de la nou-născuti până la populația adultă), RARE (soluții inovatoare și servicii personalizate pentru îmbunătățirea calității vieții pacienților cu boli rare și ultra-rare) și CARE (produse și servicii pentru a sprijini îngrijirea de specialitate și personală). Din 2019, Chiesi este cel mai mare grup farmaceutic certificat B Corp din lume. Vă încurajăm să vizitați www.chiesi.com.

ŞOC! Bărbatul celebru adorat de întreaga ţară a violat o adolescentă de 16 ani. Mama...
Dragnea, prima reacție după ce a văzut mesajele Irinei cu amantul! L-a lovit unde îl...
FOTO. Anca Țurcașiu, imagini fără inhibiții la 51 de ani! S-a lăsat pozată așa
Bolile în funcție de grupa de sânge. Cine riscă să facă mai ușor diabet
Cum a vrut să îl convingă Gigi Becali pe Ionuț Iftimoaie să se bată pentru...
Starea de alertă se prelungeşte, de astăzi, cu 30 de zile: masca nu mai este...
BCR vinde un SUV recuperat de la client. Acest model are REȚETA CÂȘTIGĂTOARE pentru drumurile...
BANCUL ZILEI – Duhul din lampă își satisface poftele carnale cu nevasta altuia
Papa Francisc dă un pic mai liber la sex în afara căsătoriei: „Păcat mai mare...
Dragnea, prima reacție după ce a văzut mesajele Irinei cu amantul! L-a lovit unde îl...
O CUTIE uriașă apărută din senin provoacă GROAZĂ. Face parte dintr-un proiect ȘOCANT
Senatorul Remus NEGOI a cerut DEMISIA Marianei GÂJU, după ATITUDINEA de INTERLOP. VIDEO
A primit mii de dolari pentru a ieși cu el. Când a aflat cine e,...
Ajunul Crăciunului: Este 24 decembrie 2021 zi liberă? Lista zilelor de vacanță pentru sărbătorile de...
Șeful PFIZER aruncă BOMBA! Adevărul despre vaccin. E cutremur în toată lumea
El e Paul din Galați, bărbatul care ”i-a stricat casa” lui Dragnea. Amantul Irinei e...
O poveste fabuloasă de succes. Cum a ajuns un IT-ist din Cluj să facă 100...
Antreprenoarea care a devenit milionară datorită unei resurse pe care românii au ignorat-o