• Publicat:
Financiar

Cel mai mare „jucător” de pe piața comerțului alimentar, investiții de 300 milioane de euro în România. Kaufland are planuri mari în 2020

Cel mai mare „jucător” de pe piața comerțului alimentar, investiții de 300 milioane de euro în România. Kaufland are planuri mari în 2020
Grupul german Kaufland, liderul pieței de comerț ali¬mentar din România, are un buget de investiții de 300 milioane de euro pentru piața din România în 2020, scrie miercuri Ziarul Financiar.

Suma este cea mai mare de până acum, cu 50% peste nivelul din 2018 și triplă față de alți ani. Banii merg către achiziția de terenuri, tehnologii noi și expansiune. Mai precis, compania are planificate 10 magazine noi în 2020, dar și modernizarea unora dintre cele 127 deja existente și achiziția de terenuri pentru dezvoltarea ulterioară.

„Strategia pentru anul 2020 este susținută printr-un bu¬get de investiții de 300 milioane de euro, ce va fi direcționat cu precădere spre achiziția de terenuri, modernizarea maga¬zi¬nelor existente, tehnologii noi, expansiune și construcție”, spun oficialii companiei.

Potrivit ZF, Kaufland investește în principal din fonduri proprii și împrumuturi de la compania-mamă și mai puțin din credite bancare. În ceea ce privește bugetul pentru 2020, oficialii de la Kaufland nu au precizat din ce surse provin banii.

Până acum, dintre cele 127 de magazine doar două sunt în chirie – unul într-un mall și un altul într-un ansamblu comercial -, restul fiind amplasate pe terenuri proprii și construite de la zero.

Kaufland va continua de altfel în 2020 să achiziționeze terenuri. Compania are deja câteva zeci pregătite pentru dezvoltarea din următorii ani.

„În plan avem aproximativ 10 magazine (nou deschise – n.red.) pentru anul financiar martie 2020 – februarie 2021″, mai arată oficialii companiei.

Anul trecut au fost inaugurate șapte hipermarketuri, iar în 2018 doar patru.

Image by Alexas_Fotos from Pixabay

Inchide