Prima pagină » Economic » Gruia Stoica: Nu avem treabă cu HG privind CFR Marfă; vrem să recuperăm banii dacă MT nu obține amânarea

Gruia Stoica: Nu avem treabă cu HG privind CFR Marfă; vrem să recuperăm banii dacă MT nu obține amânarea

Gruia Stoica: Nu avem treabă cu HG privind CFR Marfă; vrem să recuperăm banii dacă MT nu obține amânarea
Gruia Stoica, proprietarul GFR, afirmă că "nu are nicio treabă" cu hotărârea de guvern prin care data limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă a fost fixată pentru 13 octombrie și va analiza varianta de a-și recupera cel puțin costurile avute până acum dacă Transporturile nu obțin amânarea.

Gruia Stoica, proprietarul GFR, afirmă că „nu are nicio treabă” cu hotărârea de guvern prin care data limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă a fost fixată pentru 13 octombrie și va analiza varianta de a-și recupera cel puțin costurile avute până acum dacă Transporturile nu obțin amânarea.

„Noi suntem pregătiți să plătim diferența de sumă în condițiile în care vânzătorul își îndeplinește obligațiile asumate, adică obligațiile suspensive fără de care nu se poate închide contractul, implicit avizul de la Consiliul Concurenței sau, după caz, Comisia Europeană. GFR, ca și cumpărător, nu are nicio treabă cu HG-ul, vânzătorul trebuie să facă demersurile necesare pentru prelungirea termenului de privatizare în baza contractului semnat între părți. Pâna în prezent, eu mi-am îndeplinit toate obligațiile suspensive, am virat 30 de milioane de euro și am tratat cu maximă seriozitate acest proces de privatizare pe care vreau să îl duc până la capăt. Dacă vânzătorul nu obține prelungirea, este problema lui și ca în orice relație contractuală, vom analiza varianta de a ne recupera, cel puțin, costurile avute pe toată perioada privatizării”, a declarat omul de afaceri agenției MEDIAFAX.

Hotărârea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă a fost publicată pe 14 august în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a transferului de proprietate fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv 13 octombrie.

În ședința de miercuri, Guvernul nu a discutat un proiect elaborat de Ministerul Transporturilor pentru prelungirea până la 20 decembrie a datei limită pentru privatizarea CFR Marfă, astfel că, în lipsa unei alte decizii, Grup Feroviar Român ar trebui să achite în următoarele zile încă 170 milioane euro pentru 51% din acțiuni.

GFR a virat, joi, 90,4 milioane de lei (aproximativ 20 milioane de euro) într-un cont escrow deschis la Banca Transilvania, suma reprezentând 10% din prețul de cumpărare a 51% din acțiunile CFR Marfă deținute de stat, condiție prealabilă pentru finalizarea procesului de privatizare. Anterior, GFR a depus o garanție de 10 milioane euro pentru participarea la privatizare.

În nota de fundamentare a proiectului de hotărâre de guvern elaborat de Ministerul Transporturilor se precizează că prin amânarea termenului se vizează asigurea parcurgerii perioadelor necesare pentru completarea de către cumpărător a documentelor depuse prin notificarea Consiliului Concurenței și emiterea deciziei din partea autorității de concurență, dar și pentru formalitățile de înregistrare la Registrul Comerțului a reducerii capitalului social al CFR Marfă.

Luni, președintele Traian Băsescu a declarat că orice om care privește la modul în care se desfășoară procesul de privatizare a CFR Marfă poate considera ca mai devreme sau mai târziu acesta va face obiectul unei anchete.

Marți, premierul Victor Ponta nu s-a pronunțat legat de prelungirea acestui termen, precizând că va discuta cu ministrul Transporturilor și va fi decis atunci dacă procedura de privatizare va fi oprită, caz în care statul trebuie să restituie cumpărătorului banii achitați până în prezent, sau va fi continuată.

El a justificat însă o eventuală prelungire a termenului de finalizare a privatizării CFR Marfă prin faptul că Guvernul nu ar putea să transfere compania în proprietate privată nici dacă sunt achitați acum toți banii, fără avizul Consiliului Concurenței.

În luna iunie, GFR a fost declarat câștigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preț de 202 milioane euro pentru 51% din acțiuni.

Contractul a fost semnat la începutul lunii septembrie, Gruia Stoica declarând atunci că banii vor fi plătiți după ce Consiliul Concurenței va emite o decizie privind tranzacția.

GFR a depus în urmă cu aproximativ două săptămâni la Consiliul Concurenței notificarea privind achiziția a 51% din CFR Marfă. Notificarea cuprinde, printre altele, documente legate de companiile implicate în tranzacție și piața de profil.

Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a declarat duminică pentru MEDIAFAX că o analiză obișnuită durează maxim 45 de zile dacă notificarea este completă, iar în cazul unei analize mai complicate, termenul legal este de maxim 5 luni.

El a adăugat că instituția pe care o conduce a solicitat GFR unele completări cu termen de primire în 20 de zile, iar din experiența Consiliului, după ce notificarea este completă, o analiză durează circa o lună.

CFR Marfă este cea mai mare companie de profil din România, iar GFR principalul competitor.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarma medicilor: Boala care revine și amenință bebelușii
Digi24
Avionul premierului slovac a fost puternic avariat pe aeroportul din Bruxelles: „Nu se mai poate zbura cu el”
Cancan.ro
BREAKING | Wiz Khalifa, condamnat în România la 9 luni de închisoare cu executare!
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Detaliul din biroul lui Vladimir Putin care a dat de gol o nouă minciună a propagandei Kremlinului
Mediafax
Sărbătorile dăunează grav sănătății. Ce probleme medicale riscă românii în această perioadă
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Guvernul va achita o datorie veche de peste 30 de ani către SUA, pentru un credit folosit la importul de bumbac
Cancan.ro
A început războiul pentru averea Rodicăi Stănoiu! Moștenitorii surpriză, care i-au luat fața Puișorului
Ce se întâmplă doctore
Vremea se schimbă radical înainte de sărbători! Care sunt zonele în care va ninge abundent de Crăciun
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Un român a mers ani de zile cu o Toyota hibrid, dar nu i-a făcut niciun schimb de ulei: „Am crezut că e electrică”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
Care este gradul de ocupare în hotelurile din România de Crăciun și Revelion?