Prima pagină » Economic » Guvernul și FMI vor reanaliza toate etapele procedurii de privatizare a CFR Marfă

Guvernul și FMI vor reanaliza toate etapele procedurii de privatizare a CFR Marfă

Guvernul și FMI vor reanaliza toate etapele procedurii de privatizare a CFR Marfă
Guvernul și delegația FMI au convenit, vineri, la Palatul Victoria, să reanalizeze toate etapele procedurii de privatizare a CFR Marfă, pentru a identifica motivele care au condus la nefinalizarea operațiunii, fără să stabilească deocamdată un termen pentru încheierea procesului de vânzare.

Guvernul și delegația FMI au convenit, vineri, la Palatul Victoria, să reanalizeze toate etapele procedurii de privatizare a CFR Marfă, pentru a identifica motivele care au condus la nefinalizarea operațiunii, fără să stabilească deocamdată un termen pentru încheierea procesului de vânzare.

Surse oficiale au declarat agenției MEDIAFAX că printre subiectele discutate de reprezentanții FMI cu premierul Ponta și o parte dintre miniștri s-a aflat și procedura de privatizare a CFR Marfă.

„S-a convenit cu acest prilej ca procedura de privatizare să fie reanalizată, în vederea identificării acelor prevederi care au împiedicat finalizarea cu succes a procesului. Vor fi analizate toate aspectele tehnice”, au arătat sursele.

La întrebarea dacă aceasta presupune o eventuală schimbare a procedurii de licitație sau a condițiilor de privatizare, sursele citate au precizat că, vineri, nu a fost luată nicio decizie în acest sens, dar că vor fi analizate împreună cu FMI toate variantele, urmând să se stabilească cum vor proceda autoritățile române.

Printre subiectele de discuție cu FMI s-au mai aflat rectificarea bugetară, colectarea veniturilor la buget și absorbția fondurilor europene.

Vânzarea a 51% din CFR Marfă către Grup Feroviar Român, companie deținută de omul de afaceri Gruia Stoica, nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea acționariatului, iar Consiliul Concurenței nu a avut timpul necesar pentru a se pronunța asupra tranzacției.

Privatizarea CFR Marfă a fost inițiată printr-o procedură de vânzare de acțiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare și neangajante, urmată de licitație cu ofertă în plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.

În luna mai, Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfă și a relaxat unele condiții impuse ofertanților, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, însă nu a modificat prețul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a câștigătorului.

Nici valoarea garanției de participare, de 10 milioane euro, nu a fost modificată, cumpărătorul având obligația să achite și un avans de 20 milioane euro într-un cont escrow, reprezentând 10% din valoarea acțiunilor CFR Marfă preluate.

Modificarea a fost efectuată după ce niciunul dintre cei trei investitori care depuseseră documentația de participare, respectiv compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român și asocierea dintre Transferoviar Grup și Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria, nu s-a precalificat pentru etapa următoare, în urma verificării și analizării documentelor.

În final, în ultima etapă a privatizării a participat doar Grup Feroviar Român, deoarece asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz și compania americană OmniTRAX s-au retras.

Marți, ministrul Transporturilor a declarat că noul calendar al privatizării va fi discutat cu FMI și CE astfel încât la sfârșitul acestei săptămâni, în ședința de vineri a Guvernului, să poată prezenta calendarul în principiu agreat.

Săptămâna trecută, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, să înceapă procedurile pentru o nouă privatizare a companiei, proces care să fie încheiat până în vara anului viitor.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alertă epidemiologică în România: Primul deces din cauza virusului gripal din acest sezon la o femeie din Cluj
Digi24
Administrația Trump interzice vizele de SUA pentru cinci europeni, printre care și fostul comisar Thierry Breton. Care este motivul
Cancan.ro
Ce pensie are Cornel Dinu. Câți bani încasează de la statul român, de fapt
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Poți câștiga 30.000 de euro în șase luni dacă accepți această slujbă pe o insulă pustie din Scoția. Ce sarcini are angajatul
Mediafax
Sudul țării, sub cod galben de ninsori în Ajunul Crăciunului. În ce zone se așteaptă un strat mai consistent de zăpadă
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
Ce au pățit două ucrainence care au încercat să treacă granița cu 60.000 de dolari ascunși în încălțăminte
Cancan.ro
Plutonierul major Mirel Tulitu a murit într-un accident rutier cumplit. 3 fetițe au rămas acum orfane de tată 😢
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Brandul chinezesc ce depășește pragul de 1.000 de unități vândute în România, la câteva luni de la lansare
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Scanările cerebrale dezvăluie un pericol ascuns în alimentele ultra-procesate