Metrorex Studiu de Prefezabilitate tronson Magistrala 4 aprobare investiții Gara de Nord

Metrorex Studiu de Prefezabilitate tronson Magistrala 4 aprobare investiții Gara de Nord
Publicat: 02/07/2018, 11:08

Studiul de Prefezabilitate aferent Magistralei 4 de metrou Lac Străulești – Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul a fost aprobat în Consiliul Tehnico-Economic al Metrorex SA, costul investiției fiind estimat la 1,1 miliarde de euro, arată un comunicat transmis joi de companie.

„Studiul a relevat faptul că dintr-o gamă de opțiuni în ceea ce privește mijloacele de transport în comun – precum metroul, autobuzul, tramvaiul, autobuzul rapid – metroul reprezintă cea mai benefică și fezabilă intervenție de transport public de-a lungul coridorului care leagă Gara de Nord și Gara Progresul”, se precizează în comunicat.

Un nou scandal zdruncină Facebook: datele a peste 120 de milioane de utilizatori au fost furate

Producătorul auto care închide toate fabricile din țară și concediază peste 8.000 de persoane

Pericolul care pândește întreaga lume. Țara care se pregătește de război nuclear

Metrorex anunță că principalele concluzii ale Studiului de Prefezabilitate sunt:
– crearea unui sistem eficient de transport la nivelul orașului;
– reducerea impactului activităților de transport asupra mediului;
– îmbunătățirea siguranței sistemului de transport din București;
– reducerea traficului de călători de pe Magistrala 2 de metrou prin creșterea capacității de transport public de-a lungul coridorului nord-sud;
– îmbunătățirea accesibilității transportului public în zonele cu densitate mare a populației din partea de sud a Bucureștiului.

„Noul tronson de metrou va avea o lungime de cca. 11 km și aproximativ 14 stații + 1 depou. Costul investiției este estimat la 1,1 miliarde de euro (1.120 de milioane de euro). În continuarea Studiului de Prefezabilitate se efectuează Studiul de Fezabilitate, ce are ca termen de finalizare al doilea semestru din 2019, iar cele două studii sunt finanțate prin Programul de Cooperare Elvețiano-Român”, arată documentul.

Potrivit Metrorex, elaborarea Studiului de Pre-Fezabilitate și Fezabilitate urmăreste oportunitatea realizarii Liniei de metrou – Lac Străulesti – Gara de Nord – Gara Progresu. Construcția liniei de metrou va îmbunătăți transportul public urban din București prin descongestionarea traficului de suprafață din zona centrală și de sud a orașului și va realiza legătura direct între zona de nord-vest și zona de sud a Capitalei.

Silviu Bănilă
Silviu Bănilă are o experiență de 14 ani, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între 2007-2009 a lucrat la revista și site-ul „4TuningRo”, ambele produse dedicateciteste mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase