Soluția lui Șova pentru Autostrada Transilvania

Redactor:
Alina Novaceanu
Soluția lui Șova pentru Autostrada Transilvania
Ministrul delegat pentru marile proiecte Dan Șova a declarat, joi, că, în opinia sa, singura soluție pentru Autostrada Transilvania ar fi încheierea definitivă a contractului cu Bechtel și găsirea unei variante de finanțare viabilă.

Ministrul delegat pentru marile proiecte Dan Șova a declarat, joi, că, în opinia sa, singura soluție pentru Autostrada Transilvania ar fi încheierea definitivă a contractului cu Bechtel și găsirea unei variante de finanțare viabilă.

Dan Șova a fost întrebat, la dezbaterea din Comisiile de buget-finanțe pe tema bugetului pe 2013, despre situația contractului cu Bechtel și soluțiile privind Autostrada Transilvania.

Șova a spus că autostrada de la Borș la Brașov ar urma să aibă 415 kilometri și din 2003 până în prezent, deci în nouă ani, au fost executați doar 86 de kilometri, din care 54 de kilometri fiind în circulație și s-au plătit de la buget 1.300.000.000 de euro.

El a precizat că acest contract cu Bechtel a fost semnat de guvernul PSD din perioada 2001-2004, când s-au cheltuit 50 de milioane de euro, iar cele un miliard 300 de milioane de euro s-au datorat „înțelepciunii ministrului Dobre” din guvernul PDL.

Șova a arătat că fondul necesar pentru finalizarea tronsonului Suplacu de Barcău, Gorj este de 250 de milioane de euro, care nu sunt la buget.

„Opinia mea și este opinia personală și vom discuta și cu reprezentanții Bechtel, este încheierea definitivă a acestui contract asumându-ne toți greșelile (…) cred că singura soluție pe care o avem la dispoziție în acest moment este să terminăm acest contract și să găsim o soluție de finanțare viabilă”, a precizat Șova.

Întrebat de ziariști pe holurile Parlamentului ce se va întâmpla cu datoriile în cazul întreruperii contractului cu Bechtel, Șova a precizat că CNADNR are o datorie punctuală recunoscută de 50 de milioane de euro, care vine din anii trecuți și că acești bani sunt cuprinși în buget.

„Noi avem o datorie punctuală recunoscută, CNADNR-ul, de 50 de milioane de euro, care vine din anii trecuți și care va trebui achitată. Vom vedea, normal, dacă vor fi și dânșii de acord cu rezilierea, cât va însemna să coste această reziliere. În rest, dacă autostrada va fi părăsită, va intra în conservare la CNADNR până când va fi concesionat un alt constructor”, a precizat Șova.

El a adăugat că datoria de 50 de milioane de euro este bugetată în acest moment și va fi achitată și că va avea discuții cu Bechtel în perioada următoarea.

Proiectul autostrăzii Brașov-Borș, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 și început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Becthel, care trebuia executat până cel târziu în 2012.

Tags:
Inchide