• Publicat:
  • Actualizat:
Financiar

Tribunalul București a respins anularea privatizării CFR Marfă cerută în vară de compania americană OmniTRAX

Tribunalul București a respins anularea privatizării  CFR Marfă cerută în vară de compania americană OmniTRAX
După ce a fost eliminată din cursa pentru CFR Marfă pe motiv că oferta lor nu a indeplinit criteriile care sa-i permita să meargă mai departe, OmniTRAX a cerut, în vară, anularea licitației de privatizare și a chemat în judecată Ministerul Transporturilor.

Tribunalul București a respins joi anularea licitației aferente privatizării CFR Marfă cerută în vară de compania americană OmniTRAX.

După ce a fost eliminată din cursa pentru CFR Marfă, pe motiv că plicul depus nu conținea oferta preliminară și neangajantă, compania OmniTRAX a cerut, în vară, anularea licitației de privatizare și a chemat în judecată Ministerul Transporturilor.

„În baza art. 200 alin. 3 Cod procedura Civilă, dispune anularea cererii. Cu drept de reexaminare în 15 zile de la comunicarea încheierii pentru reclamant. Pronunțată în ședintă publică azi”, se arată în încheierea pronunțată joi de Tribunalul București.

Art 200, alin 3 din Noul Cod de procedură Civilă prevede că „Dacă obligațiile privind completarea sau modificarea cererii nu sunt îndeplinite în termenul prevăzut la alin. (2), prin încheiere, dată în camera de consiliu, se dispune anularea cererii”.

Companie afiliată grupului Broe, OmniTRAX este un operator feroviar cu peste 17 linii scurte sau căi ferate regionale in America de Nord, servicii intermodale în porturi, facilități transload și operațiuni de comutare.

În luna iunie, GFR a fost declarat câștigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preț de 202 milioane euro pentru 51% din acțiuni.

Contractul a fost semnat la începutul lunii septembrie, Gruia Stoica declarând atunci că banii vor fi plătiți după ce Consiliul Concurenței va emite o decizie privind tranzacția.

GFR a depus în urmă cu aproximativ două săptămâni la Consiliul Concurenței notificarea privind achiziția a 51% din CFR Marfă. Notificarea cuprinde, printre altele, documente legate de companiile implicate în tranzacție și piața de profil.

Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a declarat recent pentru Mediafax că o analiză obișnuită durează maxim 45 de zile dacă notificarea este completă, iar în cazul unei analize mai complicate, termenul legal este de maxim 5 luni.

Gruia Stoica, patronul GFR, a afirmat joi că are banii pentru CFR Marfă și că este dispus să plătească restul de 170 de milioane de euro pentru pachetul majoritar de acțiuni chiar și înainte ca avizul pentru privatizare să fie dat de Consiliul Concurenței. Aceasta însă sub rezerva îndeplinirii, de către stat, a „restului condițiilor asumate” prin contractul de privatizare.

Hotărârea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă a fost publicată pe 14 august în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a transferului de proprietate fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv 13 octombrie.

Potrivit acestei hotărâri, transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acțiuni ce face obiectul vânzării-cumpărării se realizează la data îndeplinirii cumulative a următoarelor condiții:
– emiterea de către Consiliul Concurenței a unei adrese sau decizii în conformitate cu Legea concurenței și/sau emiterea unui asemenea document de către alte autorități de concurență competente;
– finalizarea de către vânzător a conversiei creanțelor deținute de stat asupra societății la data semnării contractului și definitivarea structurii capitalului social al societății ca urmare a operațiunii de majorare de capital în baza conversiei;
– obținerea de către vânzător, după caz, de la finanțatorii interni și externi ai societății, a acordului acestora cu privire la modificarea structurii acționariatului societății, ca efect al încheierii prezentului contract, iar acordul astfel obținut nu include condiții mai oneroase pentru societate față de termenii aplicabili potrivit contractelor de finanțare la data semnării;
– creditarea contului vânzătorului cu toate sumele datorate de cumpărător vânzătorului, reprezentând prețul de cumpărare;
– semnarea declarației privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acțiuni în registrul acționarilor și de acțiuni al societății.

Termenul pentru finalizarea privatizării expiră duminică, nefiind prelungit de către Guvern. În lipsa altei decizii pe această temă, GFR ar trebui să achite în următoarele zile încă 170 milioane euro pentru cele 51% din acțiunile CFR Marfă scoase la vânzare.

Inchide