Un raport preliminar dezvăluie de origine animală au fost descoperite în ambele motoare ale avionului Jeju Air care s-a prăbușit luna trecută, în cel mai grav dezastru aerian din istoria recentă a Coreei de Sud, soldat cu 179 de morți.
Raportul publicat de autoritățile sud-coreene indică prezența ADN-ului de rață Baikal, o specie migratoare, în motoarele avionului Boeing. Stoluri uriașe de astfel de păsări sunt frecvent întâlnite iarna în Coreea de Sud. Cu toate acestea, documentul de șase pagini nu oferă o concluzie clară despre cauzele accidentului.
Avionul, care efectua o cursă de la Bangkok, a ratat pista aeroportului Muan în timpul unei aterizări de urgență și s-a izbit de un zid, provocând un incendiu și o explozie parțială.
Ambele motoare au fost îngropate în terasamentul din beton armat al aeroportului, iar părți din fuselaj au fost aruncate la distanțe de până la 200 de metri.
Video yang menunjukkan kecelakaan pesawat Jeju Air di Korea Selatan.
Update terbaru di hari Minggu, 3 orang telah diselamatkan oleh pemadam kebakaran. 47 orang dinyatakan meninggal dunia.
Innailahi wa innailahi roji’un.pic.twitter.com/YJVNr0sM2B— D. 🐦 (@altruismqt) December 29, 2024
Raportul subliniază câteva aspecte neelucidate foarte importante în elucidarea misterului accidentului aviatic:
Conform raportului, avionul se afla la o altitudine de 152 de metri și o viteză de 298 km/h la aproximativ 2 km de pistă când înregistratoarele au încetat să funcționeze, potrivit News.ro.
BREAKING: Jeju Air flight with 181 people on board has crashed at Muan International Airport in South Korea. Unfortunately all 179 passengers and crew have died, only 2 survived.
— حسن سجواني 🇦🇪 Hassan Sajwani (@HSajwanization) December 29, 2024
Autoritățile vor demonta motoarele pentru o analiză detaliată, examinând resturile de păsări și evaluând terasamentul, localizatoarele și datele de trafic aerian.
Ancheta urmărește stabilirea cauzei exacte a dezastrului, cu sprijinul organizațiilor internaționale precum OACI și colaborarea cu statele implicate în producția avionului și motoarelor (SUA, Franța, Thailanda).
Potrivit specialiștilor, structura solidă a terasamentului și densitatea betonului armat au contribuit la gravitatea impactului și la numărul mare de victime.