10 mutații genetice care îți pot da superputeri

Publicat: 07/06/2017, 14:47
Actualizat: 01/10/2018, 17:38

1. Gust

Studiile demonstrează că aproximativ 25% dintre noi au abilitatea de a simți gusturile mult mai intens, în special cele amare. Cercetătorii consideră că această capacitate a fost dezvoltată cu mii de ani în urmă, ca o modalitate de a evita plantele potențial otrăvitoare, care au, de obicei, gust amar.

2. Flexibilitate

Cei care sunt afectați de sindromul Marfan au o mutație care afectează țesutul conjunctiv. Aceasta le oferă oamenilor abilitatea de a se îndoi în toate direcțiile posibile. Semnele acestei afecțiuni includ brațe, picioare și degete lungi, coloană vertebrală curbată și un corp înalt și subțire. De asemenea, persoanele cu această afecțiune pot prezenta complicații grave de sănătate, care afectează inima, ochii, vasele de sânge și oasele.

3. Viteză

Mutațiile din gena ACTN3 sunt asociate cu capacitatea de a alerga rapid. ACTN3 produce alfa-actinina3, o proteină responsabilă pentru fibrele musculare puternice, ce ne ajută în procesul de alergare. Cercetările arată că persoanele care posedă un nivel ridicat al acestei proteine ​​au capacitatea de a-i depăși pe ceilalți.

4. Rezistență la otravă

Oamenii dintr-un oraș micuț din Argentina au moștenit o mutație genetică ce îi face rezistenți la otrăvirea cu arsenic. Cercetătorii cred că acest fenomen se datorează faptului că apa satului a fost poluată natural cu arsenic. Oamenii din această comunitate au convingerea că posedă gena AS3MT, care îi ajută să elimine toxinele mult mai repede decât o persoană obișnuită.

5. Rezistență la grăsime

Incapacitatea de a câștiga în greutate poate fi un vis pentru mulți oameni, dar realitatea este alta. Sindromul MDP, care afectează 8 persoane din lume, împiedică stocarea grăsimilor sub piele. În schimb, se depune în sânge și duce la diabet, dar și la alte complicații.

6. Viziune

O stare numită tetracromie permite oamenilor să vadă aproape 100 de milioane de culori diferite. În comparație, omul mediu poate distinge până la un million. Acest lucru este cauzat de o mutație, care este responsabilă de producerea pigmenților pentru vederea colorată.

7. Oase puternice

Aceeași mutație genetică care duce la osteoporoză, condiție ce are ca rezultat oasele slabe și fragile, poate, de asemenea, să aibă un efect total opus: oasele puternice.

8. Pielea care rezistă la șocuri

Slavisa Pajkic, „The Battery Man”, are o mutație genetică care a dus la lipsa glandelor salivare și sudoribare. Deoarece aceste glande lipsesc, corpul său poate rezista la tensiuni de până la 20.000 de volți, chiar dacă majoritatea oamenilor ar fi grav răniți la 50 de volți.

9. Imunitate la durere

Congenital, insensibilitatea la durere (CIP) este o afecțiune rară, care împiedică o persoană să resimtă durerea, chiar dacă își rupe un os, se arde sau se confruntă cu orice alt tip de leziune. CIP este cauzată de o mutație în gena SCN11A. Aceasta scade cantitatea de sodiu din celulele corpului, ceea ce este esențial pentru a da alerta de durere la nivelul creierului. CIP afectează mai puțin de 100 de persoane din întreaga lume.

10. Superputere

Persoanele care au o mutație genetică în gena MSTN vor obține rapid mușchi. MSTN produce miostatină, o proteină care transmite organismului să înceteze acest proces. În general, cei care au această mutație au o cantitate mult mai mare de mușchi decât ceilalți.

Niște români s-au instalat confortabil în casa unei spaniole plecate la copii, în Canada, și...
Împăcarea anului la înmormântarea lui Costel Corduneanu! Ce jurământ i-au făcut Adrian și Petronel Corduneanu...
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără...
Marele absent de la înmormântarea lui Costel Corduneanu. Toți s-au mirat că nu l-au văzut:...
A văzut că ia brusc în greutate și a mers la medic. Ce avea femeia...
Investiţia de peste 1 miliard de euro pe care o fac arabii în România. Suma...
"Mă simt ciudat să spun cu voce tare: Am cancer la creier". Reacția tulburătoare a...
Au apărut primele imagini cu fiica lui Paris Hilton! „Nu m-am putut abține”. Ce anunț...
ProTV vs. Antena 1! Vedetele care au trădat şi s-au mutat de la un post...
Poți radia mașina dacă n-o mai folosești, fără s-o casezi?
UE are nevoie de gaz natural lichefiat rusesc pentru a evita un şoc energetic -...
L-au CREAT pe Dumnezeu! Inteligența Artificială Supremă este AICI?!
ITP 2024. OBLIGATORIU pentru toți șoferii care trebuie să facă inspecția tehnică periodică
Restricții la o mare bancă din România. Cum vor fi afectați clienții
„Nu mai e de trăit” O româncă stabilită în Italia este stupefiată de un nou...
Vreme ANORMALĂ în weekend! Ce se întâmplă în TOATĂ România!
Virginia, dezvăluiri despre o posibilă relație cu Patrick! Se simte Robi deranjat de apropierea dintre...
Reacția furibundă a lui Alexandru Ciucu după ce s-a scris ca ar avea o amantă...
BANCUL ZILEI. Ștrulă: - Bulă, care este poziția ta preferată în timp ce faci amor?
Hugh Grant a renunțat la procesul împotriva tabloidului The Sun