Astronomul-șef al Vaticanului crede în existența extratereștrilor, dar spune că Iisus Hristos este unic în Univers

Publicat: 06/08/2015, 08:32

Luna trecută, NASA a anunțat descoperirea unei planete asemănătoare Pământului, într-un sistem solar situat la mulți ani-lumină distanță. Astfel, Kepler-452b ar putea întruni condițiile necesare apariției vieții și ființelor inteligente.

Veștile despre exoplaneta Kepler-452b au ajuns și la urechile astronomilor Observatorului de la Vatican, un departament al papalității care studiază stelele și cosmosul încă din anul 1582, scrie huffingtonpost.com, citând AFP.

Rev. Jose Gabriel Funes, astronomul care conduce Observatorul Astronomic de la Vatican, este convins de existența civilizațiilor extraterestre. Funes nu găsește nicio contradicție între religia catolică și cei care cred în existența extratereștrilor. Acesta a mai declarat și în trecut că oamenii nu ar trebui să subestimeze libertatea de creație a lui Dumnezeu.

Pe de altă parte, Funes nu acceptă ideea existenței unui „Iisus extraterestru”. „Descoperirea unei forme inteligente de viață nu presupune existența unui „alt Iisus Hristos””, a declarat Funes pentru AFP. „Încarnarea Fiului Domnului este un eveniment unic în istoria omenirii, a Universului”.

Funes a mai spus că este sceptic cu privire la posibilitatea ca oamenii să comunice vreodată cu ființele extraterestre și s-ar putea să aibă dreptate. Kepler-452b este situată la o distanță de 1.400 ani-lumină de Pământ. Potrivit NBC, cu tehnologia actuală, astronauții ar avea nevoie de 28 milioane de ani pentru a ajunge la planeta respectivă.

Biserica Catolică nu s-a distanțat niciodată de dezbaterile privind existența extratereștrilor. Papa Francisc a declarat în 2014 că i-ar boteza cu mare plăcere pe marțieni, dacă aceștia ar accepta. La rândul său, Guy Consolmagno, președintele Fundației Observatorului Astronomic de la Vatican, a declarat că „orice rasă îndeajuns de avansată să ne viziteze ar trebui să ne arate cum putem eradica toate bolile omenirii”.

Silviu Bănilă