• Publicat:
  • Actualizat:
Magazin

Ce îi sperie mai mult pe oameni, un accident sau pierderea telefonului? Prețul cu care și-ar vinde pozele intime

Ce îi sperie mai mult pe oameni, un accident sau pierderea telefonului? Prețul cu care și-ar vinde pozele intime
Un accident îi sperie mai puțin pe posesorii de telefoane decât pierderea fotografiilor stocate în gadgeturi. Pentru 49% dintre ei, pozele în care apar într-o ipostază "delicată" sunt cele mai valoroase informații pe care le au pe dispozitive, urmate de fotografiile care îi reprezintă pe copiii lor și partenerul de viață. Gândul că ar putea să-și piardă toate aceste trăiri prețioase poate fi un lucru mult mai neplăcut decât perspectiva unui accident de mașină, despărțirea de partener sau o dispută cu un prieten sau cu un membru al familiei. Deși oamenii pretind că țin la amintirile lor mai mult decât la orice alt tip de informație stocată, ei sunt dispuși, totuși, să le vândă pe bani puțini, arată o cercetare realizată de Kaspersky Lab.

Când sunt întrebați, oamenii spun că amintirile digitale ocupă un loc special în inimile lor, poate pentru că acestea sunt de neînlocuit. Peste două cincimi, de exemplu, cred că nu ar putea să inlocuiască fotografiile și video-urile din călătorii (45%), pe cele cu copiii lor (44%) sau cu ei înșiși (40%). Studiul arată că gândul pierderii acestor amintiri prețioase este unul stresant de majoritatea oamenilor. Mai mult, acest studiu indică faptul că oamenii țin la dispozitivele și fotografiile lor chiar mai mult decât la parteneri, prieteni sau animale de companie.

Participanții au fost întrebați cât de afectați ar fi dacă ar trece prin diverse scenarii, printre care boala unui membru al familiei, despărțirea de partener, un accident de mașină, pierderea fotografiilor digitale, a contactelor și altele. La nivel global, boala unui membru al familiei s-a clasat pe primul loc, fiind considerată de respondenți cel mai neplăcut incident pe care l-ar putea trăi. Pierderea sau furtul unui dispozitiv și pierderea fotografiilor personale s-au clasat pe locul al doilea și al treilea, în topul situațiilor neplăcute, în numeroase regiuni ale globului, depășind situații ca accidentele de mașină, despărțirea de partener, o zi proastă la serviciu, certuri cu membrii familiei și prietenii și, în unele cazuri, chiar o boală a animalului de companie.

Totuși, un experiment efectuat pentru Kaspersky Lab de psihologii media de la Universitatea Wuerzburg le-a arătat cercetătorilor un rezultat contradictoriu: în ciuda faptului că pretind că țin la informațiile lor, oamenii sunt, în același timp, dispuși să le vândă pentru o sumă suprinzător de mică. 

Participanții la experiment au fost rugați să aprecieze cât ar valora, în bani, informațiile stocate pe smartphone-urile lor, inclusiv fotografii cu familia și prietenii, informațiile de contact și documentele personale. În mod suprinzător, valoarea pe care utilizatorii au dat-o informațiilor lor a fost semnificativ mai mică decât ar fi fost de așteptat, având în vedere disconfortul prin care au spus că ar trece dacă ar pierde acele date. Oamenii au avut tendința de a pune preț mai mare pe detaliile lor financiare și de plată (în medie 13,33 euro) decât pe alte tipuri de date. Informațiile de contact au fost apreciate ca valorând, în medie, 11,89 euro, iar fotografiile au fost evaluate la o medie de doar 10,37 euro.

Atunci când participanților li s-au oferit bani în schimbul ștergerii informațiilor respective  fotografiile cu familia și prietenii, documentele personale și fotografiile cu participanții au primit cel mai frecvent aprobarea de a fi șterse.

,,Experimentul ne-a arătat niște concluzii interesante și care ne pun pe gânduri. Chiar dacă oamenii cred că înțeleg cât de importante sunt datele lor, valoarea lor emoțională nu este reflectată în acțiunile de zi de zi. Pe de o parte, oamenii par să fie conștienți de tipurile de informații care sunt cele mai importante pentru ei, apreciind că este foarte neplăcut să-și piardă amintitile digitale, precum fotografiile. Pe de altă parte, ei nu conștientizează valoarea datelor lor și, astfel, pun o valoare monetară mică pe ele. Ei știu că, din punct de vedere emoțional, sunt importante, dar nu sunt capabili să le estimeze valoarea încă. Ar avea nevoie de cineva care să le reamintească mereu ce importante sunt informațiile lor, înainte de a le face publice sau de a permite cuiva să le șteargă „, spune Andrei Mochola, Head of Consumer Business la Kaspersky Lab.

 

 

 

 

Inchide