Prima pagină » Sănătate » Este primul studiu despre băuturile carbogazoase care arată asta. Rezultatele care au uimit comunitatea medicală

Este primul studiu despre băuturile carbogazoase care arată asta. Rezultatele care au uimit comunitatea medicală

Este primul studiu despre băuturile carbogazoase care arată asta. Rezultatele care au uimit comunitatea medicală
Un studiu recent arată că băuturile carbogazoase sunt mai nocive decât se credea până în prezent. Băute zilnic, aceste sucuri duc la scăderea speranței de viață cu până la 4,6 ani

Persoanele care obișnuiesc să bea zilnic băuturi carbogazoase trăiesc cu aproape cinci ani mai puțin decât cele care nu consumă astfel de sucuri. Concluzia le aparține cercetătorilor de la Universitatea California, din San Francisco, notează Medical Daily.

Oamenii de știință au constat că aceste băuturi pot scurta lungimea telomerilor din globulele albe ale sângelui, utilizată adesea ca predictor pentru durata vieții unei persoane. Astfel, un consum regulat de băuturi cu ados de zahăr ar putea influența dezvoltarea bolilor, nu numai prin îngreunarea controlului metabolic al zahărului, dar și prin accelerarea îmbătrânirii celulare în țesuturi, spune dr. Elissa Epel, profesor de psihiatrie la UCSF și autor principal al studiului.

Pentru a ajunge la această concluzie, cercetătorii au analizat datele colectate în cadrul Studiilor Naționale de Sănătate și Nutriție din 1999 până în 2002 și au selectat pentru cercetarea lor un număr de 5.309 adulți din SUA cu vârste cuprinse între 20 și 65 de ani, fără un istoric de diabet zaharat sau boli cardiovasculare.

Participanții au fost rugați să-și amintească ce au consumat în ultimele 24 de ore, iar cercetătorii au prelevat mostre de ADN pentru a le măsura lungimea telomerilor. În medie, subiecții consumaseră 360 ml de răcoritoare, în timp ce aproximativ 21% au raportat că au băut cel puțin 600 ml în fiecare zi. Cercetătorii au stabilit astfel că un consum de 600 ml de băuturi carbogazoase conduce la o îmbătrânire bilogică suplimentară, ceea ce se traduce printr-o reducere a speranței de viață cu 4,6 ani.

Oamenii de știință au ajuns la acestă concluzie prin evaluarea modului în care lungimea telomerilor se scurtează cu vârsta cronologică. Imapctul consumului acestor băuturi asupra lungimii telomerilor a fost comparabil cu cel al fumatului. Studii anterioare au asociat scurtarea telomerilor cu riscul de apariție a unor boli cronice care au legătură cu procesul de îmbătrânire, precum bolile de inimă, diabetul și anumite tipuri de cancer. Specialiștii spun că scurtarea telomerilor începe cu mult înainte de debutul bolilor, aceștia fiind un fel de „ceas molecular” al organismului. Este pentru prima dată când se demonstrează faptul că băuturile carbogazoase îndulcite scurtează lungimea telomerilor”, a precizat Epel. E a adăugat că această asociere și-a păstrat valabilitatea, indiferent de vârsta, rasa, veniturile și nivelul de educație al participanților. Mai mult decât atât, cercetătorii cred că este posibil ca efectul să se păstreze și în cazul copiilor care consumă aceste „bunătăți”.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Combinația incredibilă de numere care a câștigat cel mai mare premiu din istoria Loto 6/49
Digi24
Misterul celor doi soldați germani găsiți în Dunăre. Plăcuțele de identificare și o motocicletă ar putea dezvălui cine au fost
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Prosport.ro
FOTO. Antonela, iubita mult mai tânără a milionarului Arpad Paszkany, în jacuzzi
Adevarul
Criza de la Cernavodă și capcana orelor de vârf: obiceiul banal care umflă factura între 19:00 și 23:00
Mediafax
Moldova și Ucraina au BĂTUT palma! Înțelegerea produce EFECTE și în România
Click
Cezar Ouatu, topit după fiica lui. Imagini adorabile cu Serena Maria: „Simți cum timpul se oprește”
Digi24
Fiul lui Borcea, Patrick, pus sub monitorizare electronică după ce a intrat în locuinţa fostei iubite şi ar fi agresat-o
Cancan.ro
Explicația halucinantă a pensionarului SRI despre Anna. Cum a încercat 'Romeo' de pe Transfăgărășan să iasă basma curată după ce familia l-a luat la întrebări
Ce se întâmplă doctore
Electrocasnicul care nu trebuie să-ți lipsească din casă ajunge de astăzi, 13 august, în toate magazinele Lidl! Clienții Lidl Plus îl pot cumpăra la preț redus
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Minivacanța de 15 august – Restricții majore pe două drumuri din România. Ce trebuie să știe șoferii între 14 și 17 august
Descopera.ro
Test de cultură generală. De ce avem gene?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULIŞOR: – Tată, ce trebuie să vând pentru a-mi cumpăra mașini, iahturi...
Descopera.ro
Oceanele au atins cele mai ridicate temperaturi înregistrate vreodată în luna iulie