EXCLUSIV. Cum se testează rezistența unui pod nou construit în Capitală?! IMAGINI ÎN PREMIERĂ cu ÎNCERCAREA realizată la Ciurel, de specialiștii de la Facultatea de Construcții

Publicat: 29/06/2020, 10:41
Actualizat: 29/06/2020, 10:43

Unul dintre podurile din Capitală care traversează Dâmbovița, construit la Nodul Virtuții, a fost încercat zilele trecute printr-un test realizat cu ajutorul profesorilor de la Facultatea de Construcții din Capitală. Astfel, înainte să fie dat în circulație, specialiștii au urcat pe pod mai multe camioane de zeci de tone pentru a-i verifica rezistența. Gândul.ro vă oferă în premieră imagini inedite cu încercarea podului.

Podul are lungimea suprastructurii de aproape 53 de metri, traversează râul Dâmbovița și asigură legătură de pe malul stâng al râului spre STS. Are două benzi de circulație cu lățimea de 3.50 metri fiecare și, de asemenea, are două trotuare pietonale cu lățimea utilă de 1.50 m.

Podul face parte din proiectul „Străpungere Ciurel – Nod Rutier Virtuții” și înainte să fie dată în circulație, structura a fost verificată de către profesorii de la Facultatea de Construcții din Capitală. Procesul se numește „încercare”.

Sarcină pe pod de 120 de tone

Sarcina care a fost urcată pe pod a fost de 120 de tone, cu 4 camioane a câte 30 de tone fiecare, așezate în puncte cheie.

„Încercarea structurilor de poduri are drept scop evaluarea răspunsului acestora sub efectul acţiunilor de probă ce le solicită şi validarea sau invalidarea, în urma interpretării rezultatelor încercării, a proiectului de execuţie. Încercarea podurilor cuprinde două etape: încercarea în regim static de încărcare și încercarea în regim dinamic.

Încercarea în regim static constă în dispunerea pe suprastructura podului a unor convoaie de probă formate din vehicule cântărite în prealabil. Analizând valorile măsurate pe teren şi valorile monitorizate pe durata încercării rezultă că pasajul a avut o comportare bună, criteriile cerute fiind îndeplinite”, au precizat pentru Gândul.ro reprezentanții Primăriei Capitalei.

Încercarea în regim dinamic: Camioanele circulă pe pod

Potrivit sursei citate, încercarea în regim dinamic a folosit vehicule grele (similar cu cele folosite la încercarea statică) care au circulat pe pod cu viteză constantă. Pentru mărirea efectelor dinamice, spun reprezentanții PMB, convoiul de probă dinamic a traversat o denivelare artificială realizată dintr-un dulap de lemn cu grosimea de 4 cm, lățimea de 30 cm şi lungimea de 300 cm.

„Mărimile de răspuns monitorizate (acceleraţii, frecvenţe) se încadrează în limitele admise ce descriu o comportare bună, din punct de vedere dinamic a podului”, au mai precizat pentru Gândul.ro reprezentanții PMB.

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Patru tineri germani s-au dus până în Austria ca să pună flori la casa lui...
Ce făcea, de fapt, Vali Vijelie în timp ce soția lui anunța că divorțează după...
FOTO. Ioana Țiriac a făcut ravagii într-un costum de baie spectaculos!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Misterul unei crime a fost elucidat după 30 de ani. Mărturia unui copil de 4...
A pierdut la Marriott banii de la cămătari și... De ce a cedat Mititelu Jr.?!...
Declarațiile SFÂȘIETOARE ale unei vedete: de ce nu a devenit mamă până acum!
Tradiţii, obiceiuri şi superstiţii de Sfântul Gheorghe. Ce să faci astăzi, în ziua Purtătorului de...
Turistă sfârtecată de urs pe Transfăgărășan! Scosese mâna pe geam ca să...
Un nou val de praf saharian vine peste România zilele acestea! La ce trebuie să...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
Preț în România pentru cel mai interesant SUV din 2024
Românii vor să trăiască mai sustenabil, dar le lipseşte infrastructura. Cum se poate implica mediul...
ANUL în care Pământul NU a avut VARĂ! Cum a fost posibil?
TRAGEDIE. A murit o legendă a fotbalului din România: Nu îl vom uita niciodată
Ce a putut să pună Regina Întunericului în farfuria Iuliei, atunci când ea nu era...
EL e ucigașul Ana-Mariei?! Gravida, găsită îngropată în pădure! Dezvăluiri de ultimă oră
De ce crede Patrick despre Ștefan că este un pârâcios. Rebecca și Roberta au ajuns...
Ioana Dichiseanu, cu lacrimi in ochi, despre ultimele clipe ale tatălui ei: "Mi-a luat mana...
BANCUL ZILEI. Bula îsi întreabă dirigintele: - Dom’ profesor, care e diferența dintre bărbați și...
Teama de incertitudine: când devine toxică pentru sănătatea mintală?