CNA: Știrile cu Gigi Becali nu pot fi difuzate în jurnalele sportive, în timpul campaniei electorale

CNA: Știrile cu Gigi Becali nu pot fi difuzate în jurnalele sportive, în timpul campaniei electorale
Publicat: 15/05/2012, 19:26
Actualizat: 15/05/2012, 19:26

Televiziunile și radiourile nu au voie să difuzeze în jurnale sportive, în timpul campaniei electorale, știri despre oamenii din sport implicați în campanie, precum Gigi Becali, informațiile despre activitățile acestora putând fi transmise doar în emisiunile electorale și în dezbaterile electorale.

Membrii Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) au analizat, în ședința de marți, modul în care televiziunile centrale și locale au reflectat campania electorală în primele zile de la debutul ei în audiovizual.

Campania electorală în audiovizual a început oficial pe 11 mai și se va încheia pe 7 iunie, la ora 24.00, iar candidații la alegerile locale se vor putea exprima gratuit în emisiunile informative, electorale și de dezbatere electorală difuzate de televiziuni și radiouri, potrivit Deciziei CNA nr. 195 din 24 aprilie 2012. Această decizie a fost adoptată de CNA în conformitate cu Legea 67 pe 2004 pentru alegerea autorităților locale.

Narcisa Iorga, membru al CNA, s-a plâns în ședința de marți a Consiliului că, deși s-au angajat să facă emisiuni electorale și dezbateri electorale, unii radiodifuzori, precum Antena 3, nu dezbat teme electorale.

„Sunt declarate emisiuni electorale majoritatea emisiunilor din grilă, de dezbateri, dar nu se respectă legea, întrucât și legea alegerilor locale și decizia CNA privind alegerile locale prevăd foarte clar că emisiunile de dezbatere electorală trebuie să cuprindă teme electorale. Deocamdată campania electorală nu a început în audiovizual. Sunt dezbateri numite electorale, dar în care nu se dezbat programe electorale. Se prezintă anumiți candidați, alții nu, sunt primiți anumiți candidați, alții nu. Asta nu e campanie electorală și au trecut deja trei zile”, a spus Iorga. „În afara campaniei, posturile fac campanie, iar în campanie nu fac. Este culmea”, a spus Iorga.

Ea a solicitat „o intervenție fermă” a CNA, în sensul „respectării interesului public”. „Un telespectator se uită la o dezbatere electorală ca să se pună la curent cu programul electoral, nu cu temele de interes general, așa cum se întâmplă în afara campaniei electorale”, a explicat Iorga.

Totodată, Narcisa Iorga a spus că Antena 3 nu a difuzat de la debutul campaniei nicio dezbatere electorală și nicio emisiune electorală, în afară de o transmisiune în direct, timp de 40 de minute, cu lansarea candidaților USL de la Alexandria, în care televiziunea a difuzat declarațiile lui Daniel Constantin, ale lui Victor Ponta și ale lui Crin Antonescu. „După transmisiunea în direct nu s-a discutat despre programul electoral al USL Teleorman”, a spus Iorga.

La rândul său, Ioan Onisei, vicepreședintele CNA, a spus că radiodifuzorii care s-au angajat că vor difuza emisiuni electorale trebuie să respecte legea.

„Nimeni nu a obligat radiodifuzorii să facă asemenea emisiuni sau nu. Acolo unde s-au angajat să facă asemenea emisiuni, trebuie să o facă strict în limitele legii, adică în știri sau și emisiuni electorale/ dezbateri electorale”, a spus Onisei.

La rândul său, Răsvan Popescu, președintele CNA, a spus că a trecut prea puțin timp de la debutul campaniei și că ar mai fi necesare câteva zile astfel încât Consiliul să poată să își facă o părere despre cum este reflectată campania de către radiodifuzori.

„Posturile centrale nu vor face, cu puține excepții, campanie candidat cu candidat. Foarte probabil vor aborda chestiuni cu caracter mai general. Faptul că au dat nu știu ce lansare de candidați dintr-un punct și nu a urmat o dezbatere a programelor celor de la Teleorman nu este atât de grav”, a spus Popescu, precizând că membrii CNA trebuie să urmărească în acest caz dacă Antena 3 va da și lansările „părții adverse” (PDL, n.r.).

Iorga a spus că nu crede că Antena 3 va difuza o transmisiune în direct, cu o durată de 40 de minute, și de la lansarea campaniei altor candidați. „Problema este că sunt transmiși doar unii”, a spus Iorga.

Totodată, Narcisa Iorga a atras atenția că Gigi Becali, candidat la Primăria Capitalei, apare la fiecare jurnal, la știrile sportive, deși acest lucru încalcă Decizia CNA nr. 195 din 24 aprilie 2012 și Legea 67 pe 2004 pentru alegerea autorităților locale.

„Dacă domnul Gigi Becali apare din oră în oră la jurnal, la sport, este avantajat față de alt candidat”, a spus Iorga.

Și Roland Turos, un alt membru al CNA, a precizat că persoanele care candidează nu trebuie să apară în alte emisiuni decât cele special dedicate campaniei electorale și anunțate ca atare la CNA.

Gelu Trandafir, membru al CNA, a spus că o soluție ar putea fi ca membrii Consiliului să transmită radiodifuzorilor o scrisoare prin care să le ceară acestora să nu mai prezinte competitorii electorali în alte emisiuni decât cele dedicate campaniei.

„Faptul că sunt în același timp și candidați și persoane publice implicate în viața publică nu e o chestie întâmplătoare”, a spus și Cristina Trepcea, membru al Consiliului.

În urma discuțiilor despre campanie, care au durat peste trei ore, membrii CNA au decis să se întâlnească miercuri, de la ora 11.00, cu reprezentanții editoriali ai principalilor televiziuni de știri, pentru a aborda aspecte legate de campania electorală în audiovizual.

„Am decis să ne întâlnim mâine cu responsabilii privind acoperirea campaniei electorale de la posturile de știri, întrucât aici sunt cele mai multe emisiuni dedicate acestei campanii. Sunt posturi care derulează practic o campanie aproape pe întreaga durată a zilei. S-au identificat o serie de probleme care trebuie discutate cu reprezentanții acestor posturi, cum ar fi prezentarea selectivă a candidaților la anumite funcții, prezența în emisiunile de sport a unor candidați care au și o implicare în domeniul sportului, comentarea sondajelor de opinie în weeekend, condițiile de prezentare a sondajelor, respectiv parametrii tehnici. Sigur că vor putea fi abordate și alte probleme de înțelegere a reglementărilor electorale ridicate de reprezentanții posturilor de știri, urmând ca joi să avem o ședință în care să analizăm mai multe zile de campanie și probabil că vom putea să stabilim și primele măsuri la nivelul posturilor centrale”, a explicat Răsvan Popescu, președintele CNA, decizia Consiliului de a se întâlnii cu radiodifuzorii.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
6 sfaturi pentru o viață cât mai lungă de la un bărbat de 110 ani....
Tatuajul ireal care a produs controverse în mediul online. Bărbatul de 60 de ani nu...
FOTO. Cât de bine arată cea mai frumoasă hocheistă din lume!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Cea mai „nebună” ofertă vine de la Lidl! Ce o să găsiți în supermarketuri de...
I-a ÎNNEBUNIT pe toți bărbații! Imagini de vis cu vedeta! Are trup de zeiță la...
De ce este bine să mănânci pește de Florii. Conform tradiţiei, îţi poate aduce un...
VIDEO. Viteza l-a ucis pe Florin de ziua numelui său. Drama tulburătoare a tânărului de...
Sâmbătă a început distribuirea pensiilor pentru luna mai. Anunțul a fost dat de directorul Poștei...
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
China ne bate și la diesel! A creat un motor REVOLUȚIONAR
S-a realizat al doilea transplant de rinichi de porc către un pacient uman
Omul care a spus ADEVĂRUL despre Zona 51 și Farfuriile Zburătoare
ORDINUL s-a dat deja de la primărie. Se întâmplă în FIECARE NOAPTE, începând cu ora...
Românii caută aceste zone de 1 Mai. A fost bătaie pe rezervări
Femeile din aceste zodii vor fi marcate de succes în viața profesională. La ce vor...
Vestea tristă a momentului pentru Prințul Paul de România. Momente grele pentru descendentul familiei regale
Momente pline de emoție în familia Sterp. Getuța a făcut mărturisiri înduioșătoare despre regretata ei...
Secretul Laurei Cosoi în timpul sarcinii! Cum reușește să se mențină într-o formă de zile...
BANCUL ZILEI. Un dinamovist merge împreună cu câinele său într-un bar: - Dom’le, incredibil ce...
Alphabet, compania care deține Google, depășește o capitalizare de 2.000 de miliarde de dolari