Redactor:
Radu Cristian
MEDICINĂ. Un nou medicament împotriva cancerului pare să oprească creșterea tumorilor / Sursă Foto: Pixabay

Un medicament care ar putea opri repararea celulelor canceroase a fost testat cu succes în prima fază a unui test clinic. La mai mult de jumătate din cei 40 de pacienți care au fost tratați cu berzosertib a fost stopată creșterea tumorilor, scrie BBC.

Medicamentul, complementar chimioterapiei

Medicamentul a fost chiar mai eficient atunci când a fost administrat alături de chimioterapie, arată studiul realizat de Institutul de Cercetare a Cancerului din Marea Britanie și Royal Marsden NHS Trust.

Acesta este primul medicament testat dintr-o serie de tratamente care blochează o proteină implicată în repararea ADN-ului celulei canceroase.

Tratamentul face parte dintr-o ramură cunoscută ca „medicamente de precizie”, care vizează gene specifice sau modificări genetice.

Studiul a implicat pacienți cu tumori foarte avansate, pentru care nu a funcționat niciun alt tratament.

Este însă un studiu de „fază unu”, conceput doar pentru a testa siguranța unui tratament. Totuși, cecetătorii sunt optimiști că berzosertib ar putea opri creșterea tumorilor.

Unul dintre autorii studiului, Chris Lord, profesor de genomică a cancerului la ICC, a declarat că rezultatele studiului au fost „foarte promițătoare”, adăugând că este neobișnuit ca în studiile din faza unu să existe un rezultat clinic.

Cu toate acestea, vor fi necesare alte studii pentru a demonstra eficacitatea medicamentului.

Acest studiu a implicat un număr mic de pacienți. Prin urmare, este prea devreme să spunem că berzosertib va schimba modul în care este tratat cancerul”, a spus dr. Darius Widera de la Universitatea din Reading.

Medicii sunt optimiști

Cu toate acestea, efectele neobișnuit de puternice ale berzosertib, în special în combinație cu chimioterapia convențională, ne dau motive să fim optimiști în ceea ce privește rezultatele următoarelor studii”, a adăugat el.

Philip Malling, un bărbat de 62 de ani care a fost diagnosticat cu cancer la colon în 2012, s-a înscris în acest studiu după ce a făcut chimioterapie timp de 2 ani, fără succes.

Mi s-a spus: nu putem face nimic pentru tine. În aprilie 2014, mi s-a spus: probabil că vei muri înainte de Crăciun”, spune el.

După 6 ani de tratament cu berzosertib de șase ani, tumorile sale s-au micșorat și starea lui este stabilă.

Asta înseamnă totul”, a spus Malling pentru BBC.

O altă pacientă, cu cancer ovarian, este de asemenea beneficiară a tratamentului. Tumorile ei s-au micșorat după tratament cu berzosertib combinat cu chimioterapie.

Chimioterapia deteriorează ADN-ului celulelor canceroase, astfel încât utilizarea acestuia împreună cu acest nou tratament, care oprește celulele să se repare, pare să dea rezultate și mai bune.

În plus, berzosertib este capabil să țintească celulele canceroase fără a afecta alte celule sănătoase, a spus Chris Lord.

Studiul nostru clinic este primul care testează siguranța unei familii de medicamente de precizie împotriva cancerului și este încurajator să vezi rezultate chiar și în această fază incipientă”, a spus profesorul Johann de Bono, șeful departamentului de dezvoltare de la ICC.

ULTIMA ORĂ! A murit un cunoscut comentator sportiv din România, din cauza coronavirusului. Avea doar...
Doliu uriaș în România! Un prezentator foarte cunoscut a murit, ucis de Covid-19
FOTO. Andreea Marin, imagini de când era `vânată` de Playboy! Așa nu și-o mai aduce...
FOTO. Ea este considerată una dintre cele mai frumoase fiice de fotbaliști din lume! Cum...
Orban șochează! Răspuns tranșant atunci când a fost întrebat dacă se vaccinează anti-covid
OPINIE | Nu sînt doar ”pioneri” şi ”utecişti”: cine votează USR-PLUS, îi votează, de fapt,...
Viscol maraton în cel mai toxic oraș din lume. Localnicii se luptă cu munți de...
Socrii au venit în vizită, neanunţaţi. Când s-au uitat sub pat, au simţit cum li...
Cele mai perverse PRACTICI amoroase. Jumătate dintre FEMEI fac asta în pat
ULTIMĂ ORĂ! Klaus Iohannis desființează un anumit tip de PENSII!? Pensionarii sunt furioși!
Alertă pentru români: aceste măști trebuie evitate cu orice preț. Avertismentul de ultimă oră dat...