Ce greșeală fac românii când trec la anvelopele de iarnă și ce spun experții: „Nu e nicio afacere”

Ce greșeală fac românii când trec la anvelopele de iarnă și ce spun experții: „Nu e nicio afacere
Publicat: 19/11/2019, 09:53

Titi Aur îi îndeamnă pe șoferi să nu se bucură la câțiva bani economisiți după achiziționarea anvelopelor a mâna a doua, pentru că această „afacere” îi poate costa viața:

„Cauciucurile la mâna a doua nu sunt o variantă sub nicio formă. Pentru că, potrivit legii, pot să merg cu cauciucul până când adâncimea canalului este de 1,6 mm. Sub această valoare, nu mai este legal. Cauciucul nou are 8 mm adâncimea. Cauciucul are cea mai bună aderență când este abia fabricat. Cu fiecare minut care trece, el devine mai puțin aderent. Când trece de 4-5 ani vechime, nu îl mai folosim. Pe măsură ce cauciucul se uzează de la 8 mm până la 4 mm (cel de iarnă) și 3 mm (cel de vară), chiar dacă legea permite 1,6 mm, se presupune că suntem la o aderență scăzută. Cauciucul îmbătrânește cu timpul și se uzează”, a declarat Titi Aur, potrivitdcnews.ro.

Expertul îi sfătuiește pe șoferi să nu achiziționeze anvelope la mâna a doua, doar pentru că sunt cu câteva sute de lei mai ieftine și să se gândească la siguranța personală și a celor din jur:

„Un cauciuc de ocazie este dat jos de pe mașină fiindcă fie are 5-6 mm, iar firma care l-a dat jos îl vinde românului care crede că face o afacere, fie că acel cauciuc este mai gros în carne, dar mai bătrân. Luând un cauciuc de ocazie, fie mai are un milimetru, maxim 2 în care poate fi considerat încă sigur, sau are milimetri, dar este atât de bătrân încât nu mai prezintă siguranță. Dacă eu cumpăr, deci, un cauciuc cu 30 la sută din prețul lui, zic că am făcut o afacere. Practic, acel cauciuc, dacă este bătrân sau are uzură, mă păcălesc pe siguranța familiei mele și a celorlalți participanți la trafic. Cât timp nu se întâmplă nimic, voi fi fericit, dar dacă voi fi la spital, cu familia mea și mașina în service și dacă îmi va spune ceva ce spun eu acum, voi spune că am fost fraier. Pentru că mă voi bucura la o economie de câteva sute de lei, dar e posibil să fi nenorocit pe cineva”, a mai spus expertul.

Șoferii care circulă pe drumuri cu zăpadă, gheață sau polei trebuie să aibă montate la automobil anvelope de iarnă. Dacă șoferii se deplasează pe asemenea drumuri fără anvelope de iarnă, aceștia riscă să fie amendați cu sume cuprinse între 1.305 de lei și 2.900 de lei și li se va reține certificatul de înmatriculare sau de înregistrare sau dovada înlocuitoare a acestuia.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase