Ce PROBLEME a descoperit Guvernul la firmele angajate de CNADNR să facă autostrăzi în România

Ce PROBLEME a descoperit Guvernul la firmele angajate de CNADNR să facă autostrăzi în România
Publicat: 12/11/2012, 15:19
Actualizat: 29/03/2019, 03:12

Lucrările de construcție de drumuri naționale și autostrăzile sunt întârziate deoarece firmele de construcții nu dispun de personal și utilaje suficiente, pe măsura contractelor, și lucrează în același timp pe mai multe șantiere, rezultă dintr-un raport al Corpului de Control al primului-ministru.

Verificările au fost derulate la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale ( CNADNR), pentru identificarea cauzelor care au determinat întârzieri în execuția lucrărilor de infrastructură rutieră aflate în derulare, perioada verificată fiind 1 ianuarie 2007-31 august 2012.

În urma analizei a 31 de contracte de lucrări privind reabilitarea/modernizarea și construirea de drumuri naționale și autostrăzi în cadrul cărora au fost înregistrate întârzieri în execuția lucrărilor, au fost identificate mai multe cauze, precum insuficienta mobilizare pe șantier a firmelor de construcții. Astfel, deși pe hârtie prezentau personal suficient și utilaje pe măsura lucrărilor angajate, în teren situația era cu totul alta, generând întârzieri la reabilitarea DN 6 Alexandria- Craiova (lotul 1 în valoare de 140,6 milioane lei fără TVA încheiat cu firma Shapir Structures, cu lucrări care trebuie finalizate în mai 2013 și executate în proporție de 17% în iunie acest an), reabilitarea DN 6 Alexandria – Craiova (lotul 2 de 136,5 milioane lei fără TVA, contract încheiat cu asocierea Romstrade, Ezentis Infrastructuras și Euroconstruct Trading 98, termen de finalizare în mai 2013 și executate la 13% în iunie acest an), constructia variantei de ocolire a municipiului Caracal (contract de 44,4 milioane lei fără TVA încheiat cu Romstrade, termen de finalizare în mai 2013 și executat la 5% în februarie acest an), reabilitarea DN 76 (contract de 170,8 milioane lei fără TVA cu Construct Mod, termen finalizare octombrie 2013 și executat la 8% în mai acest an).
Toate aceste contracte, încheiate în perioada 2009-2011, sunt finanțate și de către Comisia Europeană prin programul POS Transporturi.

O alta cauză majoră a întârzierilor indicată de inspectori este utilizarea de către constructori a acelorași utilaje, dar și a același personal în cadrul mai multor contracte de lucrări, executate în aceeași perioadă de timp. În urma analizei efectuate au fost identificate situații în care, în scopul obținerii contractelor, constructorii au indicat în cadrul unor oferte depuse în proceduri de atribuire diferite faptul că aceleași utilaje și același personal-cheie vor fi utilizate pentru execuția unor lucrări de infrastructură rutieră în șantiere diferite, în aceeași perioadă de timp. Astfel, Romstrade a prezentat aceeași instalație de preparat mixturi asfaltice în două oferte care au stat la baza obținerii contractelor derulate în aceeași perioadă, pentru constructța variantei ocolitoare a municipiului Caracal și pentru modernizarea DN 5 București- Adunații Copăceni. Situații asemănătoare au fost constatate și la firmele Tehnostrade și Shapir Structures.

Conform situației din august acest an prezentată de CNADNR, unii constructori executau în paralel mai multe lucrări de infrastructură rutieră, respectiv Romstrade avea în derulare 23 de contracte, Spedition UMB – 19 contracte, Straco Grup – 20 de contracte, Tehnostrade -13 contracte, Strabag AG – 6 contracte, SC Strabag SRL – 10 contracte, DELTA ACM 93 – 10 contracte, JV FCC Construccion – 9 contracte și Astaldi Sp.A – 7 contracte.

Raportul a fost transmis Ministerului Transporturilor și CNADNR pentru a dispune măsurile necesare față de cele constatate.

În urmă cu aproximativ două săptămâni, Comisia Europeană a informat autoritățile române că a decis să presuspende cea mai mare parte din trei programe cofinanțate prin fondurile structurale ale UE, respectiv „Transport”, „Regional” și „Creșterea competitivității economice”, România având la dispoziție două luni pentru remedierea deficiențelor.
Ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, a declarat că nivelul corecțiilor financiare propuse de Comisia Europeană pentru programul Transport depășește 350 de milioane de euro, fiind vorba de proiectele derulate de CFR SA și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Cine a ucis-o pe Karen în 1966? Misterul a fost elucidat abia acum, iar descoperirea...
Fiartă pe 700.000 de euro! Ce a putut să facă Bianca Drăgușanu, de mână cu...
FOTO. Cât de frumoasă e noua iubită cu care s-a cuplat la câteva zile după...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Unei femei i s-a cerut să se târască și să mugească la interviul pentru job....
S-a aflat motivul pentru care a murit Gabriela, micuța de 4 ani cu chip de...
ȘOCANT: ce conținea peștele macrou care i-a adus moartea fetiței de 4 ani din Călărași
Mesaje de Paște 2024. Urări calde și felicitări pentru cei dragi
Ce conținea peștele mâncat de fetița de 4 ani și bunica ei, decedate după ziua...
Program Metrorex și STB de Paște 2024. Cum vor circula mijloacele de transport în Capitală,...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La cât timp se face verificarea uleiului? Un detaliu foarte important
China a lansat o sondă pentru a colecta eşantioane de pe faţa ascunsă a Lunii
SURPRIZĂ de PAȘTE: o frumoasă PLOAIE de METEORI!
Nu mai trec ITP-ul! Sunt vizate mașinile mai vechi de 12 ani din România
Sebastian Bălășescu, primul proprietar român de Rolls Royce Spectre. Poartă două ceasuri, ca Maradona
Rezultatele tragerilor speciale Loto de Paști. Numerele câștigătoare de la 6/49, Joker, 5/40, Noroc, Super...
Se spală rufe azi, în Joia Mare? Ce spun preoții
Mioara Velicu rememorează copilăria autentică de la sat: „Am crescut într-o familie cu 8 copii....
Ce a declarat Florin Piersic de pe patul de spital: "Asta e cel mai important"
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
James Clerk Maxwell, omul de știință care a demonstrat pentru prima dată legătura dintre electricitate,...