Prima pagină » Știri » Luni începe ridicarea mașinilor parcate neregulamentar în București. Care vehicule vor fi „săltate” primele

Luni începe ridicarea mașinilor parcate neregulamentar în București. Care vehicule vor fi „săltate” primele

Luni începe ridicarea mașinilor parcate neregulamentar în București. Care vehicule vor fi „săltate
Luni, 26 august, Primăria Capitalei va începe ridicarea mașinilor. Cei de la PMB spun că vor ridica mașinile care vor bloca instituții, căi de acces sau traficul STB, și „nu se vor transforma în hingheri". Ridicarea se va face non-stop și va costa 500 de lei pentru un autoturism.

Ridicarea mașinilor va începe de luni, 26 august, iar potrivit proiectului, tarifele de ridicare sunt:

– 200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv.

– 270 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone.

Tarife de transport sunt:

– 150 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv.

– 200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone.

În funcție de perioada de depozitare, calculată din momentul depozitării efective a vehiculului, se percepe un tarif de 150 lei/zi.

Așadar, pentru un autoturism precum un Logan, costul de ridicare, transport și depozitare (pe o zi) ajunge la 500 de lei.

„Subliniem faptul că acest proiect vine în sprijinul fluidizarii traficului în Capitală și vizează strict acele vehicule care staționează neregulamentar pe principalele artere din București și care blochează circulația vehiculelor de intervenție în caz de urgență, ambulanțe sau mașini de pompieri, precum și accesul în spitale, școli, instituții publice, dar și circulația mijloacelor de transport public sau activitatea utilajelor de deszăpezire și salubrizare. Procesul de ridicare a mașinilor va fi unul continuu, 24/24 ore”, se arată într-un comunicat transmis, marți, de Primăria Capitalei.

Potrivit sursei citate, mașinile parcate neregulamentar și care au fost ridicate vor fi depozitate în spațiile special amenajate din Bulevardul Timișoara nr. 161- 163, Sector 6 și Bulevardul Metalurgiei nr. 69- 71 (str.Drumul Jilavei nr.113), Sector 4, care vor avea program de funcționare 24/24 ore, astfel încât mașinile ridicate să poate fi eliberate la orice oră.

„Ulterior, cetățenii aflați în această situație vor putea suna gratuit la numerele de telefon 021/9544 – Brigada de Poliție Rutieră sau 021/9752 – Poliția Locală a Municipiului București, pentru a află în care dintre cele două spații se afla autoturismele și pentru a le putea recupera. Eliberarea vehiculului se va face numai proprietarului / deținătorului / utilizatorului legal al acestuia și doar după achitarea tarifelor de ridicare, transport și depozitare, în baza certificatului de înmatriculare în original sau al oricărui act din care să rezulte dreptul de proprietatesau de folosință asupra vehiculului și a unui act de identitate al solicitantului”, se mai arată în comunicatul PMB.

Zilele trecute, Avocatul Poporului a transmis un comunicat prin care se precizează că a solicitat Prefecturii Capitalei să atace în contencios hotărârea Consiliului General al Municipiului București care prevede ridicarea mașinilor.

„Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar nu poate fi dispusă de către polițiștii locali, ci numai de politistii rutieri – Avocatul Poporului solicită Prefectului Municipiului București atacarea în contencios a HCGMB nr. 371/2019 privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe străzile orașului.

Avocatul Poporului s-a sesizat din oficiu și solicită Prefectului Municipiului București atacarea în contencios a Hotărârii nr. 371/2019 a Consiliului General al Municipiului București, privind ridicarea, transportul, depozitarea și eliberarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice aflate pe rețeaua principală de străzi a municipiului București”, se arată într-un comunicat transmis, vineri, de Avocatul Poporului.

Avocatul Poporului consideră, între altele, că HCGMB nr. 371/2019 „nesocotește normele legale în aplicarea cărora a fost dată și stabilește competența alternativă a polițiștilor rutieri sau locali în constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor principale, iar nu competența exclusivă a polițiștilor rutieri, astfel după cum aceasta este reglementată de lege”.

Potrivit Avocatului Poporului, HCGMB decide că, în calitate de agenți constatatori, polițiștii locali pot dispune măsura ridicării, „prevederi ce contravin în mod flagrant art. 64 din OUG nr. 195/2002 și art. 2031 și art. 2032 din HG nr. 1361/2006″.

„În același timp, în opinia Avocatului Poporului HCGMB este un act administrativ care ar fi trebuit să se limiteze la a reglementa măsuri tehnice de realizare a ridicării și depozitării autovehiculelor în sarcina operatorilor si nu să reglementeze atribuții în sarcina polițiștilor rutieri, statutul juridic și atribuțiile acestora fiind reglementate prin lege specială”, se arată în comunicatul transmis de Avocatul Poporului.

Avocatul Poporului solicită reprezentanților administrației publice locale să dispună măsurile care se impun pentru amplasarea, în zonele de unde autovehiculele pot fi ridicate, a unor avertismente vizuale care să conțină informațiile necesare astfel încât eventualii contravenienți să fie informați atât în legătură cu sancțiunile aplicabile, cât și cu posibilitatea recuperării autovehiculului.

Ca reacție la acest comunicat, primarul general, Gabriela Firea, a scris, sâmbătă, pe Facebook, că Avocatul Poporului tinde să devină Avocatul nesimțirii.

„Instituția avocatul poporului tinde să devină avocatul nesimțirii! Ne șicanează și ceartă că îi deranjăm pe prost-crescuții care blochează cu mașinile : spitale, școli, locuri rezervate persoanelor cu dizabilități, instituții, linii de tramvai, stații de autobuz, chiar proprietăți private, sub pretextul că „am coborât să-mi iau țigări”.. și se mai întorc după vreo două ore!
S-a rezolvat cazul Caracal, s-au epuizat toaletele în curte ale școlilor din mediul rural, în toate spitalele din țară e că în America! Totul este perfect! Avocatului poporului nu-i mai rămâne decât să se ocupe de cocalari!”, a scris sâmbătă pe Facebook Gabriela Firea.

În luna iunie, 2019, atunci când a fost votat acest proiect în Consiliul General al Municipiului București, Gabriela Firea spunea că angajații PMB nu vor fi hinghieri de mașini și nu vor vâna cetățenii.
„Nu ne propunem să ne transformăm în hingherii de mașini ai Capitalei. Nu vom vâna cetățenii, este vorba de un proiect în sensul deblocării căilor de acces, precum intrarea în școli, spitale sau mijloace de transport în comun, pe calea de tramvai sau în fața unui troleibuz. În ceea ce privește autoturismele parcate neregulamentar, dar care blochează căi de acces, se va gândi un sistem de sancționare diferit, împreună cu Brigada Rutieră, care va fi anunțat ulterior”, declara Gabriela Firea în iunie.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Calculator Impozit Auto 2026. RAR explică unde este trecută norma EURO, în funcție de CIV
Digi24
VIDEO De ce s-au bătut două femei la Timișoara: un influencer din campania lui Călin Georgescu, în mijlocul scandalului
Cancan.ro
EXCLUSIV | Imagini SFÂȘIETOARE la mormântul Ștefaniei Szabo, în prag de Crăciun. Omagiul care îți rupe sufletul
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Fără punte: premierul Bolojan elimină o zi liberă
Mediafax
Programul marilor lanțuri de magazine de Crăciun 2025. Care sunt zilele în care vor fi închise și când vor avea programul redus
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Consilierul de la Kremlin care a refuzat ordinul lui Putin și a încercat să oprească războiul din Ucraina. Era pregătit să fie împușcat
Cancan.ro
De ce ar fi murit mama Mihaelei Rădulescu, de fapt. Văduva lui Felix Baumgartner, primul mesaj oficial: 'Nu a fost bolnavă'
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Cele mai consumate băuturi din lume au un efect crucial pentru sănătatea oaselor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Cine a fost Cleopatra dincolo de mitul seducției? O regină cultivată, o jucătoare politică redutabilă și o figură istorică mult mai complexă decât legenda