Mănescu: Cumpărătorul ar fi putut plăti pentru CFR Marfă; privatizarea va fi reluată

Mănescu: Cumpărătorul ar fi putut plăti pentru CFR Marfă; privatizarea va fi reluată
Publicat: 15/10/2013, 11:35
Actualizat: 28/09/2018, 00:30

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat luni seara că Grup Feroviar Român (GFR) ar fi putut plăti pentru acțiunile CFR Marfă, că ministerul a îndeplinit toate condițiile pentru transferul de proprietate și că procesul de privatizare va fi reluat.

„Cumpărătorul ar fi putut plăti astăzi, renunțând la condițiile suspensive din contract. Au fost trei astfel de condiții la care s-a făcut referire: finalizarea de către vânzător a conversiei creanțelor deținute de stat asupra societății la data semnării contractului, condiție îndeplinită de vânzător, o altă condiție suspensivă se referea la avizul favorabil al Consiliului Concurenței, aceasta fiind exclusiv în sarcina cumpărătorului, care ar fi putut face notificare imediat după ce a câștigat licitația (în luna iunie – n.r.), însă a făcut acest lucru la 22 de zile de la semnarea contractului (începutul lunii septembrie – n.r.), și aceasta doar după ce a fost notificat de comisia de privatizare”, a afirmat Mănescu.

Privatizarea CFR Marfă a eșuat pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea acționariatului, iar Consiliul Concurenței nu a avut timpul necesar pentru a se pronunța asupra tranzacției, potrivit GFR.

În plus față de condițiile suspensive, nici structura capitalului social nu a fost definitivată, respectiv numărul de acțiuni corespunzător cotei de 51% care urmează să se transfere. În acest sens, nu a fost efectuată diminuarea capitalului social cu valoarea activelor care urmează să se transfere de la CFR Marfă către alte societăți deținute de stat”, potrivit GFR.

Comisia de privatizare și consultanul analizează oportunitatea reținerii garanției de 10 milioane de euro depusă de GFR, a mai spus Mănescu.

Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român, a declarat că va participa la o nouă încercare de privatizare a CFR Marfă dacă procesul va fi reluat.

Guvernul s-a angajat față de FMI ca, în cazul în care tranzacția nu este finalizată, să vândă pachetul majoritar de la CFR Marfă unui alt investitor strategic.

Potrivit hotărârii de Guvern privind privatizarea CFR Marfă, termenul pentru finalizarea procesului a expirat luni, nefiind prelungit de către Guvern.

Anexa actului normativ pentru privatizarea CFR Marfă prevede că transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din acțiuni se realizează la data îndeplinirii cumulative a cinci condiții: emiterea unei decizii din partea autorităților de concurență; finalizarea de către vânzător a conversiei creanțelor deținute de stat asupra companiei la data semnării contractului și definitivarea structurii capitalului social al societății în urma operațiunii; obținerea de către vânzător de la finanțatorii interni și externi ai societății a unui acord cu privire la modificarea structurii acționariatului societății, ca efect al încheierii contractului; creditarea contului vânzătorului cu toate sumele datorate de cumpărător și semnarea declarației privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acțiuni în registrul acționarilor și de acțiuni al societății.

Consiliul Concurenței nu poate da avizul până luni, termenul limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă.

Finalizarea vânzării-cumpărării pachetului de acțiuni, constând în plata prețului de cumpărare și în transferul titlului de proprietate, va avea loc sub condiția semnării unui contract de escrow unde cumpărătorul să depoziteze o sumă reprezentând 10% din valoarea tranzacției, precum și a realizării condițiilor suspensive prevăzute anterior.

Până în prezent, GFR a plătit o garanție de 10 milioane de euro și un avans de 20 milioane de euro, reprezentând 10% din valoarea tranzacției. Pentru finalizarea privatizării GFR ar fi trebuit să mai achite 170 milioane de euro.

În luna iunie, GFR a fost declarat câștigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preț de 202 milioane euro pentru 51% din acțiuni

Calvar pentru o tânără. Ce a putut să păţească după 10 partide de sex într-un...
Raed Arafat, ANUNȚ HALUCINANT despre persoanele nevaccinate
FOTO. Inna, apariție controversată! Aproape goală, într-un costum de baie mult prea transparent
Ficatul mărit nu doare, însă transmite câteva semne subtile. Nu ignora aceste simptome
Anunț cutremurător! Medicul Valeriu Gheorghiță, adevărul despre efectele adverse ale dozei a treia de vaccin:
Moment tulburător! Laurențiu Reghecampf jr. a început să plângă când Anamaria Prodan vorbea de divorțul...
Frig neobișnuit pentru România. Alertă meteo, aer polar! Cât vom avea de îndurat
România, descrisă de presa internaţională ca un cimitir al Europei: un mort la fiecare 5...
Skoda elimină din gamă un model foarte apreciat de familiști. Fanii mărcii sunt revoltați
BANCUL ZILEI – Două blonde fac nudism. La un moment dat apare un taur…
Localitatea din România care intră în carantină. Rata de infectare a depăşit 40 la mie
Raed Arafat, ANUNȚ HALUCINANT despre persoanele nevaccinate
Un medic AVERTIZEAZĂ: acestea sunt cele mai PERICULOASE poziții AMOROASE. „Oamenii nu sunt făcuți să...
Unde e mai ieftin la Lidl, în România sau Ungaria? Descoperirea incredibilă făcută de vecinii...
Se schimbă Codul Rutier în 2022. Pe ce drumuri se va merge cu o viteză...
SCANDAL în Tomis III! Un BĂRBAT către poliţiştii locali: SECURIȘTILOR! video
Secretul din spatele succesului „Așii Amanetului”. Ce avere avea „Bătrânul” înainte să moară
Vestea ȘOC a momentului: A fost găsită moartă... O dispariție fulgerătoare
El va fi noul premier! Nicolae Ciucă e OUT? Cutremur total pe scena politică
Pericol uriaș în pandemie! Numai o minte criminală putea face asta. ALERTĂ pe planetă
EXCLUSIV. E război total pe piaţa de energie. De ce avem de fapt facturi prea...
Ce afacere a început o tânără medic veterinar cu o investiţie de doar 70 de...