„Ne-a fost schimbat șeful pentru că nu a vrut să comită ilegalități” | O nouă petiție pentru Iohannis: „Stop declinului”, înființată de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier. „Vom face greve de lucru și dezvăluiri în mass-media dacă nu se rezolvă situația” – FOTO

Redactor:
Alexandra Mortu
„Ne-a fost schimbat șeful pentru că nu a vrut să comită ilegalități” | O nouă petiție pentru Iohannis: „Stop declinului”, înființată de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier. „Vom face greve de lucru și dezvăluiri în mass-media dacă nu se rezolvă situația” – FOTO
Un grup din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier a înființat o petiție prin care se cere depolitizarea instituției și conducerea acesteia de către „o persoană competentă", dar se prezintă și modul de funcționare din ultimele 6 luni în cadrul instituției.

Organizatorii acestei petiții explică situația din ultimele 6 luni din cadrul inspectoratului: „au fost la conducerea acestei instituții 3 inspectori de stat șefi”.

Aceștia reclamă mandatul de 2 ani al doamnei Catan Luminița drept unul ilegal în care „conducerea ministerului a neglijat prevederile HG 1088/2011 și a numit această persoană, în care instituția noastră a suferit un declin major, vizibil și aproape fatal”.

Se pare că după încheierea mandatului deținut de Catan Luminița, la conducerea instituției a venit Duval Nistor, „din privat”, care a schimbat managementul instituției și a adus o schimbare benefică, potrivit informațiilor dezvăluite de organizatorii petiției online.

Acesta a deținut un mandat de 2 luni în care „au fost deblocate și demarate” multe situații în care instituția ar fi fost pusă de fostul șef.

Printre reușitele lui Duval Nistor, sunt enumerate următoarele:

„- Atmosfera de lucru, colegialitate între colegi, colaborare între departamente și cel mai important punct: libertatea de mișcare în actul de control al inspectorilor, libertate stopata de vechea conducere din motive și interese proprii.

– Neimplicare politică în actele de control (chiar dacă au fost făcute presiuni din partea operatorilor grei și a unor politicieni) și demararea de planuri de acțiune la nivel național în vederea asigurării unui climat concurențial al operatorilor de transport și încercarea de destructurare de grupări de interese formate de-a lungul timpului.

– Primele negocieri de contracte cu toată echipa centrală, fără interese ascunse, făcute în folosul instituției și al oamenilor din cadrul ei.

– După 2 ani de stagnare (fără a avea motive reale), deblocarea și demararea procedurii de achiziție a uniformelor de lucru, uniforme deteriorate și uzate fizic și moral de cel putin 3 ani.

– După o perioadă de aproape un an în care, datorită lipsei unui contract de service, jumătate din parcul auto a fost imobilizat din probleme tehnice, acesta a fost deblocat și reînnoit, parcul auto în acest moment fiind operativ 100%.

– Deblocarea Sistemului informatic integrat, sistem vital pentru functionarea institutiei, sistem ce a fost dat ca măsură de implementat de către Curtea de Conturi a României la ultimele 2 controale, și repunerea lui în funcțiune în vederea finalizării.

– Demararea proiectului legislativ pentru încasarea amenzilor contravenționale aplicate operatorilor străini prin POS, lucru impetuos necesar în activitatea zilnică a inspectorilor ISCTR și facilitarea încasării la bugetul de stat a acestor sume.

– Anularea licitatie achizitie cantare portabile pentru verificarea maselor și greutăților în trafic – suspiciuni reale de fraudare a acesteia dovedite cu documente.

– Demararea unui proiect legislativ pentru mărirea salarială a actualei grile la nivelul pragului din 2022, lucru impetuos necesar având în vedere actualele salarii ale angajaților din ISCTR raportat la volumul și importanța activităților de control desfășurate.

– Demararea unui protocol real cu CNAIR pentru reabilitarea și construcția unor noi platforme de control în trafic și cântarire a autovehiculelor, capitol care, la ora actuală este deficitar.

– Scoaterea la concurs ți angajarea unui număr de 45 de noi angajați, posturi de care instituția noastră avea nevoie reală, fiind în multe dintre departamente/județe subdimensionați.

– Deblocarea și prelungirea Licențelor Tahoscan, soft de interpretare a timpilor de conducere și odihnă, cea mai importantă unealtă a inspectorului și softul care aduce cele mai multe dintre contravențiile aplicate. La renegiocierea acestui contract ISCTR a obținut un beneficiu direct de 446.000 lei și suplimentar training de specialitate gratuit pentru personalul ISCTR organizat la sediul INELO Polonia”.

În același timp, organizatorii petiției acuză faptul că schimbarea șefului instituției a survenit în urma refuzului acestuia de a „comite unele ilegalități” și de „a păsta în funcție persoane cu funcții de decizie, dar incompetente și chiar corupte”.

Aceștia punctează și faptul că chimbarea șefului inspectoratului nu a fost săvârșită în mod legal întrucât nu a fost respectat HG 1088/2011 prin care un Inspetor de Stat șef trebuie să îndeplinească o condiție esențială pentru a fi numit – ocupa unei funcții de conducere în domeniul transporturilor rutiere pentru o perioadă de cel 5 ani.

„Tragem un semnal de alarmă la ceea ce se întâmplă în instituția noastră, semnal care în final se va concretiza prin greve de lucru și dezvăluiri in mass media”, încheie aceștia petiția.

Foto: Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier – ISCTR / Facebook 

 

 

 

 

×
Inchide