RATB s-ar putea extinde cu 56 de linii către localitățile din Ilfov

RATB s-ar putea extinde cu 56 de linii către localitățile din Ilfov
Publicat: 29/03/2017, 11:40

Pe ordinea ședinței Consiliului General al Municipiului București (CGMB), de miercuri, primarul general al Capitalei a introdus proiectul de înființare a 56 de noi linii de transport public. Acestea ar urma să lege cartierele mari ale Bucureștiului de localitățile importante din județul Ilfov. De asemenea, vor face legătura între cartierele de periferie ale Capitalei și zona de centru a municipiului București.

,,Luând în considerare condițiile socio-economice actuale și ținând cont de principiul continuității serviciilor de transport contractate, se propune actualizarea traseelor cuprinse în Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate pe raza Municipiului București și a județului Ilfov, iar pentru întocmirea de acte adiționale este necesar ca proiectul să fie adoptat în regim de urgență. În anumite cazuri este necesară prelungirea traseelor urbane până la imediata apropiere a liniei administrative a Capitalei”, se arată în expunerea de motive a proiectului, semnată de Gabriela Firea.

Conform proiectului de hotărâre, între zona Republica, din București, și localitatea Dobroești, din județul Ilfov, ar urma să circule linia 400, care va fi deservită de două autobuze, va avea 23 de stații și pe percursul unei zile vor fi efectuate cel mult 26 de curse.

Cel mai lung traseu va fi cel al liniei 444, între Piața Presei, din Capitală, și localitatea Micșunești-Moară, care va avea 50 de kilometri lungime, 48 de stații, va fi deservit de două autobuze, care vor face cel mult opt curse într-o zi.

Localitățile care ar urma să fi conectate de Capitală prin autobuzele Regiei Autonome de Transport București (RATB) sunt Brănești, Danubiana, Pantelimon, Chiajna, Cornetu, Domnești, Afumați, Bălăceanca, Petrichioaia, Leordeni, Sitaru, Moara Vlăsiei, Ștefănești, Vidra, Berceni, Zurbaua, Chitila, Jilava, Dascălu, Pruni, Tegheș, Islaz, Șindrilița, Dărăști, Agropol, Bragadiru, Clinceni, Siliștea Snagovului, Dimieni, Gruiu, Ciolpani, Sitaru, Otopeni, Balotești, Vârteju, Găneasa, Măgurele, Dârvari, Tanganu, Buftea, Cernica, Glina, 1 Decembrie, Vidra, Tunari și Periș.

Prețul unui bilet va fi de 1,50 lei, sau vor fi disponibile trei tipuri de abonamente lunare: pentru o linie – 35 de lei, pentru două linii – 95 de lei, iar pentru toate liniile – 125 de lei.

De asemenea, tot acest proiect propune și prelungirea liniilor 138 (cartier Militari + Piața 21 Decembrie 1989), 178 (cartier Militari – Sala Palatului), 236 (Divertiland – Spitalul Universitar) și 302 (Ghencea – cartier Fortuna), până la limita municipiului București, urmând ca stațiile de la capătul traseelor să fie în județul Ilfov. Prețul unei călătorii pe aceste rute va rămâne neschimbat – 1,3 lei.

Acestei inițiative se opune, însă, Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), care susține că introducerea acestor linii RATB ar putea duce la falimentul operatorilor privați.

„Practic, o astfel de decizie ar face mai întâi concurență neloială transportatorilor autorizați care au câștigat licitațiile pentru a opera pe liniile de transport rutier de persoane, pe aceleași trasee pe care PMB intenționează să introducă noi linii RATB. În acest moment circulă 180 de mijloace de transport ale firmelor private care au câștigat licitațiile pentru a opera pe liniile București-Ilfov. Doamna primar general precum si Consilierii Generali, ar trebui să știe că prin inițiativa extinderii liniilor RATB ar putea falimenta firmele care operează actualmente pe aceste rute, iar astfel va afecta nu doar afacerile private, pentru care ar putea răspunde în fața instanței de judecată, ci și bugetul statului și bugetul PMB. Probabil că doamna primar general a fost indusă din nou în eroare de consilierii care nu cunosc realitatea din teren”, a precizat, într-un comunicat de presă remis MEDIAFAX, președintele COTAR, Vasile Ștefănescu.

De asemenea, reprezentanții COTAR susțin că s-a putut constata că sute de mijloace de transport ale RATB sunt vandalizate anual și fie necesită reparații foarte costisitoare, de la bugetul PMB, fie sunt ținute în garajele RATB, din lipsa fondurilor pentru reparații, ceea ce ar însemna că toate costurile calculate inițial chiar s-ar putea dubla.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Ce înseamnă ca Ucraina să piardă războiul cu Rusia. Trei scenarii
Anunțul făcut de Lavinia Pîrva după 7 ani de mariaj cu Ștefan Bănică Jr.: ”Întotdeauna...
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără...
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
BREAKING NEWS | A murit celebrul transgender Naomi
Cum se menține în formă Romanița Iovan la 59 de ani. SECRETELE ei: ce consumă...
Alerte meteo de vreme severă imediată emise de ANM. Cod galben în mai multe zone...
Adio, doamnă! Vestea morții ei a picat ca un trăsnet
Ce a făcut Mădălin Paul Păduran cu câteva ore înainte de accident! Dezvăluirile făcute de...
Acum păpușă, în trecut mătușă! Cum arăta Inna înainte să fie celebră
Poți radia mașina dacă n-o mai folosești, fără s-o casezi?
UE are nevoie de gaz natural lichefiat rusesc pentru a evita un şoc energetic -...
Ceva CIUDAT se întâmplă cu SATELIȚII lui ELON MUSK! De ce NU trebuie lăsați să...
Decizie pentru toți cei care au TELEFOANE mobile. Ordinul de la UE a devenit deja...
Câinii și pisicile vă pot ucide. Alertă pentru proprietarii de animale
„Nu mai e de trăit” O româncă stabilită în Italia este stupefiată de un nou...
"Mă simt ciudat să spun cu voce tare: Am cancer la creier". Reacția tulburătoare a...
Virginia, dezvăluiri despre o posibilă relație cu Patrick! Se simte Robi deranjat de apropierea dintre...
"A scos o canistră şi a turnat pe el". Cine este bărbatul care și-a dat...
BANCUL ZILEI. Ștrulă: - Bulă, care este poziția ta preferată în timp ce faci amor?
Schimbările climatice ar crește numărul de AVC-uri