Prima pagină » Știri » Răzvan Cuc, acuzat de antreprenorul de la Lotul 3 Lugoj-Deva că a reziliat contractul abuziv

Răzvan Cuc, acuzat de antreprenorul de la Lotul 3 Lugoj-Deva că a reziliat contractul abuziv

Răzvan Cuc, acuzat de antreprenorul de la Lotul 3 Lugoj-Deva că a reziliat contractul abuziv
Compania Aldesa anunță că Lotul 3 Lugoj-Deva este finalizat și așteaptă recepția pentru a fi dat în folosință, apreciind că ministrul Transporturilor a reziliat contractul într-un mod absolut abuziv, făcând referiri la șantaj și răzbunare, potrivit unui comunicat de presă.

„Proiectul construirii lotului 3, în lungime de 21,141 km, al Autostrăzii Lugoj -Deva, după o colaborare extrem de dificilă a constructorului cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a fost finalizat și aștepta să se facă recepția lucrărilor și punerea în funcțiune. După două săptămâni de așteptare și cu construcția finalizată, răspunsul dat de autoritățile române și ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, a fost, in mod surprinzător, rezilierea contractului”, informează Aldesa

Firma de construcții mai aduce critici la adresa autorităților statului, spunând că a adus piedici în calea derulării proiectului.

„Piedicile înregistrate de Asociere pe parcursul derulării proiectului cât și rezilierea contractului în momentul în care construirea lotului 3 a fost finalizată ridică mari semne de întrebare despre integritatea și buna credință a autorităților statului, care intenționat au adus întârzieri în desfășurarea lucrărilor”, mai transmite antreprenorul de la Lugoj-Deva.

Aldesa spune că CNAIR trebuia să îi achite o sumă de 12 milioane de lei în 2017, dar nu a făcut aceest lucru. „În septembrie 2017, în decizia luată de Curtea Internațională de Arbitraj, ne-a fost recunoscută extinderea termenului de execuție și a decis ca CNAIR să plătească revendicările pe care antreprenorul le avea deja câștigate în valoare aproximativă de 12.000.000 lei. CNAIR a refuzat plata acestei sume”.

Reprezentanții firmei adugă că CNAIR și-a exercitat pe deplin forța într-o manieră absolut abuzivă, încălcând toate clauzele contractuale anterioare, continuând să amenințe Asocierea cu penalități, neconformități, instrucțiuni de remediere:

„Cu rea-credință și într-un mod complet abuziv, conducerea CNAIR, după ce a stabilit oficial toate aceste probleme și după ce noi am executat aceste lucrări timp de mai bine de un an, a transmis o notificare, în decembrie 2017, prin care am fost informați că nu dorește să plătească niciuna dintre lucrările executate și în care practic nu recunoaște Autorizația de Construcție semnată de ministrul Transporturilor cu noile planuri de deviere a drumului național”, afirmă Aldesa.

Aceasta mai informează că a cerut mai multe întâlniri cu miniștrii de resort în primele luni ale anului 2018, dar un a reușit o reconciliere și o colaborare în interesul continuării și finalizării construcției pe lotul 3 al autostrăzii Deva-Lugoj.

Fima mai susține că a realizat lucrări din fonduri proprii întrucât autoritățile un au achitat súmele pentru continuarea lucrărilor.

„Deși toate soluțiile tehnice și plățile au fost blocate, Asocierea a continuat să lucreze cu bani din fonduri proprii, deoarece autoritatea contractantă a refuzat să facă plățile” mai afirmă reprezentanții firmei în comunicat.

Aceștia mai relatează că spre sfârșitul proiectului, pe data de 26 iunie 2019 a avut loc o nouă ședință oficială, unde s-a discutat despre faptul ca Proiectul se apropie de sfârșit, și se estimează că autostrada va putea fi dată în trafic în aproximativ o lună. Cu această ocazie s-a pus sub semnul întrebării modalitatea contractuală de efectuare a plăților rămase.

„Lucrările s-au desfășurat cu o normalitate absolută până când s-a schimbat din nou conducerea CNAIR, și pe la mijlocul lunii iulie 2019 este numită aceeași echipă care anterior a acționat abuziv împotriva noastră. Evident, avem din nou sentimentul că suntem șantajați, numai că, acum lucrările sunt practic finalizate și gata de a fi puse în funcțiune”.

Firma mai acuză că „astfel, se blochează posibilitatea populației României de a se bucura, din motive ascunse, din răzbunare și acțiuni deplasate ale autorității contractante, de această porțiune de autostradă care este gata să fie folosită”.

„Este, pentru noi cu atât mai frustrant ce se întâmplă acum, cu cât pe data de 25 iulie dl. ministru Cuc, împreuna cu directorul general al CNAIR și echipa sa, au vizitat șantierul și au afirmat că toate lucrările practic sunt finalizate și gata de a fi puse în trafic. În mod surprinzător, a fost felicitat și Project Manager-ul pentru munca depusă. Tot atunci s-a stabilit ca lotul să fie deschis traficului la data de 12 August 2019”, mai anunță cei de la Aldesa.

Reprezentanții companiei anunță că CNAIR are datorii față de Aldesa de aproximativ 100 de milioane de lei.

” În prezent, CNAIR are o datorie de 99,216 milioane lei față de Asociere, derivată în principal din revendicări estimate de Comisia de Adjudecare a Disputelor și lucrări certificate și aprobate de Inginer, care, însă, nu au fost autorizate de CNAIR. Din cele 99,216 milioane de lei suma de 15, 5 milioane de lei fără TVA este aferentă Ecoductului 1 neplătit de CNAIR încă din anul 2016″, spun aceștia.

Aldesa mai adaugă că i-au fost transmis că a primit scrisori de intimidare, o factură de penalități de 73 de milioane de lei și solicitarea extinderii garanției de la 4 la 10 ani, lucruri considérate ilegale.

„Pe 9 august, am primit 2 scrisori de intimidare, prima cu Actul Adițional al Extinderii Garanțiilor, deja semnat de toți membrii CNAIR și prin care am fost invitati sa-l semnam desi nu se ajunsese la nici un acord cu privire la aceast subiect, iar a doua scrisoare conținând o factura cu penalități de 73.000.000 de lei pentru curățarea șanțurilor lucrării în timpul execuției, cu toate că există o decizie a Comisiei de Adjudecare a Disputelor prin care sunt respinse penalitățile solicitate.

În ceea ce privește recepția lotului 3, CNAIR ne-a transmis că pentru a o autoriza este necesar să extindem perioada de garanție contractuală a Proiectului de la 4 la 10 ani, adică 6 ani suplimentari, fără costuri pentru compania de stat. Noi am propus extinderea la 8 ani, cu limitare la parte din contract”, spun reprezentanții Asocierii, care dau toate asigurările în ceea ce privește calitatea lucrărilor și siguranța utilizării autostrăzii pe porțiunea construită de cei patru asociați.

Această solicitare a CNAIR este total ilegitimă, deoarece este lipsită de o bază contractuală. Cu toate acestea noi ne dorim să găsim o soluție care să mulțumească toate părțile implicate, să deblocăm situația actuală. Din păcate, până acum ne-am lovit de un refuz total din partea companiei. Am avut discuții, în ultima perioadă, inclusiv cu ministrul transporturilor. Fără rezultat. Domnul ministru Cuc a decis, fără bază legală rezilierea contractului.

Am avut întotdeauna deschiderea de a continua și finaliza acest proiect, chiar dacă asta a însemnat pierderi pentru noi. Acest blocaj inventat de autoritățile române din cine știe ce motive obscure ne determină să ne gândim foarte serios să facem plângeri penale și să acționăm statul român în judecată. Abia acum putem înțelege de ce investitorii străini, atrași de promisiunile guvernanților și de imaginea idilică prezentată, după ce ajung în România nu știu cum să fugă mai repede”.

Firma intenționează să apeleze la organizațiile europene pentru a rezolva această situație.

„Având în vedere blocarea recepției și predarea lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, Asocierea trebuie sa informeze organizațiile europene competente despre această situație, astfel încât să ia măsurile considerate oportune”.

Autor

Citește și

Mediafax
Președintele convoacă partidele la Cotroceni pentru desemnarea noului premier. Când au loc consultările
Digi24
Israelul a obținut în 48 de ore ceva ce Rusia nu reușește de peste 3 ani. Cum au pus stăpânire israelienii pe spațiul aerian iranian
Cancan.ro
Ștefan Mandachi, prima REACȚIE după ce iubita cu care are un copil a cerut ordin de protecție împotriva lui: 'Declar cu toată fermitatea!'
Prosport.ro
FOTO. Un nou cuplu controversat. Ea e psihologă de 26 de ani, iar el e un milionar de 64 de ani
Adevarul
Un supliment extrem de popular printre tineri ar putea crește riscul de cancer de colon. Avertismentul unui important medic oncolog
Mediafax
Călin Georgescu contestă în instanță amenda de 200.000 lei primită de la AEP
Click
Ce greșeală fac românii când mănâncă pepene roșu. Când nu ai voie să-l consumi și câte felii e bine să mânânci pe zi
Wowbiz
Irinel Columbeanu, de negăsit! Nimeni nu reușește să dea de fostul afacerist de zile întregi. Ce spune patronul azilului din Ghermănești despre întreaga situație?
Antena 3
Prețuri uriașe la RCA de la 1 iulie. Plafonarea expiră. Cine va plăti peste 5.000 de lei pe o asigurare
Digi24
Localitatea în care va fi construit un centru de muniție NATO care va aproviziona întreaga Europă. „E o investiţie strategică”
Cancan.ro
BREAKING | Andrei Șoșa, patronul clubului Expirat din București, reținut pentru trafic de droguri!
Ce se întâmplă doctore
Cum arată acum Cristina Rus, fosta jumătate Blondy! S-a retras din showbiz și e de nerecunoscut
observatornews.ro
Tinerii care aleg munca vara în loc de vacanţă. Salariile, între 2.000 de lei şi 4.500 de lei
StirileKanalD
Ea este Delia, femeia care a murit în accidentul teribil din Cluj. Mașina pe care o conducea, în care se aflau și doi minori, a fost lovită în plin de un alt autoturism
KanalD
Ies la lumină noi detalii din ancheta crimei din Lipănești. De câte ori a apelat tânăra ucisă cu toporul la ajutorul autorităților
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Bugatti i-a cerut 13.000 de euro, el a reparat mașina cu 5 lei și o piesă de Volkswagen - VIDEO
Descopera.ro
Un MARE mit despre egiptenii antici a fost spulberat
Capital.ro
Se dau banii de taxe înapoi! Băncile trebuie să returneze banii. Peste 100.000 de clienți sunt vizați
Evz.ro
Donald Trump, anunț de ultimă oră. Ayatollahul Khamenei este o țintă ușoară. Update
A1
Cum arată acum Jennifer Dumitrescu. Actrița a jucat-o pe micuța Carina în telenovela românească Îngerașii
Stirile Kanal D
Delia a fost omorâtă! Cei doi copii ai săi au fost martorii momentelor tragice! Imaginile groazei, din locul în care femeia și-a dat ultima suflare
Kfetele
Cât câștigă o româncă ce lucrează pe vas și ce condiții trebuie îndeplinite
RadioImpuls
Singurul mesaj publicat de Ștefan Mandachi înainte să izbucnească SCANDALUL în care este acuzat de iubita lui de violență: "Nu se cumpără, dar toți o plătesc. Nu se vede, dar toți o simt. Nu se repetă , dar toți o regretă"
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. Busu oferă un sfat prețios tuturor bărbaților: - Dacă femeia tună și fulgeră...
Descopera.ro
Șefa Băncii Centrale Europene crede că euro ar putea fi noua monedă globală